2023-02-27, 05:55
Medlem
Pillevickens avatar
Hej på er!
Jag har på senare år börjat få ena knäet, ibland båda, svullet och ömt efter att jag gått ner på knä vid arbete.
Jag märker inte att det gör ont när jag sätter mig på knä utan svullnaden och ömheten kommer nästa gång jag behöver gå ner på knä.
Nu senast va det bara ena knäet men jag har suttit på båda knäna vid mitt arbete. Det är inte så att jag står på knä hela dagarna utan bara en-två gånger någon dag i veckan.
Jag har läst om allt möjligt men vet inte vad det kan bero på. Går detta att träna bort? Är det något jag ska kolla upp på lasarettet?
Citera
2023-02-27, 06:27
Medlem
Du får vända dig till vårdcentralen så remitteras du vidare
Jag tycker att det låter som du har början till artros
Skaffa knäskydd när du arbetar
Artros kan man inte träna bort men ipren hjälper mot smärta
Liniment hjälper mot svullnad
Jag har artros i båda knäna efter 2 olyckor och ska kanske få nytt knä i år i ena knäet...
Går skelett mot skelett på det knät
Citera
2023-02-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Hej på er!
Jag har på senare år börjat få ena knäet, ibland båda, svullet och ömt efter att jag gått ner på knä vid arbete.
Jag märker inte att det gör ont när jag sätter mig på knä utan svullnaden och ömheten kommer nästa gång jag behöver gå ner på knä.
Nu senast va det bara ena knäet men jag har suttit på båda knäna vid mitt arbete. Det är inte så att jag står på knä hela dagarna utan bara en-två gånger någon dag i veckan.
Jag har läst om allt möjligt men vet inte vad det kan bero på. Går detta att träna bort? Är det något jag ska kolla upp på lasarettet?

Svullnaden beror troligtvis på vätska i knäet runt miniskerna

Omöjligt att säga varför, artos slitna korsband, vridning
Citera
2023-03-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Hej på er!

Jag har haft problem med knäna och det jag vill säga är: dra inte ut på det utan sök vård!
Det kan vara så mycket olika saker men det som hände mig var att jag inte tog det på allvar och gick och hade ont i onödan över saker som går att fixa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in