• 1
  • 2
2023-02-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Jag förstår inte frågan. FreshTomato är vad som körs på routern. pfSense körs på x86. DNS-hantering kan man fixa på många sätt.
Att byta till AdGuard DNS på routern tar sekunder. Varför krångla till det med pfsense?
Citera
2023-02-27, 19:22
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Att byta till AdGuard DNS på routern tar sekunder. Varför krångla till det med pfsense?
pfSense är ganska kraftfullt. Jag körde m0n0wall för länge sen, men idag föredrar jag FreshTomato på en strömsnål router. Jag har aldrig använt adblock-funktionen i FreshTomato, men jag antar att man kan göra mer avancerade saker där än att bara byta DNS.

Bytte till AdGuard DNS nu förresten, använde OpenDNS tidigare.
Citera
2023-02-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
pfSense är ganska kraftfullt. Jag körde m0n0wall för länge sen, men idag föredrar jag FreshTomato på en strömsnål router. Jag har aldrig använt adblock-funktionen i FreshTomato, men jag antar att man kan göra mer avancerade saker där än att bara byta DNS.

Bytte till AdGuard DNS nu förresten, använde OpenDNS tidigare.
AdGuard DNS drar mindre ström än pfsense
Citera
2023-02-27, 21:14
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
De funkade förut, men nu känns som de ändå bypassar den configen jag la. Ha jag missat nånting?
Adblock v2 verkar fungera lite annorlunda än tidigare versionen. Har du kollat deras forum? Hittade denna tråd

adblock v2 support questions
https://www.linksysinfo.org/index.ph...estions.77867/
Citera
2023-02-28, 03:59
Medlem
Testa din adblocker på denna sida.
https://d3ward.github.io/toolz/adblock.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera