2023-02-27, 19:00
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Med stor sannolikhet är nog GM död sedan längre så mordet lär tyvärr aldrig klaras upp.
Det som stör mig med proffsteorin är att han låter Lisbeth leva. Varför inte offra ett till skott och slutföra jobbet så som han tänkt det från början?
Skulle säga tvärtom jag tror det var en slipad mördare, han hade på förhand bestämt sig för att endast två skott skulle avlossas att hålla igen ett tredje skott tyder på disciplin enligt mig.
Jag tror inte mördaren ens är svensk f.ö
Citera
2023-02-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att LP skulle ange CP endast för att hitta en mördare låter lite låbgsökt.
Speciellt i den inledande fasen i mordutredningen.
LP ville väl in i det längsta hitta den rätte gärningsmannen. Annat vore väl konstigt.
Det lite märkliga i intervjun Strix gjorde för tv3 där det ryktats att CP erkände mordet, vilket han inte gjorde.
Ordagrant sa han -"Det kunde ha varit jag som gjorde det" .. men sade detta också vilket jag själv funderat en del över: Jag gjorde det för stålarnaVilket förvånade Fylking då han tidigare erkänt mordet för honom.
CP förklrade senare för Fylking varför han inte erkände mordet i TV:
Jag ville inte att mina systrar skulle förknippas med att de hade en bror som sköt Palme. Om detta är 100% sant lär vi aldrig få veta..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/medier-betalade-stora-pengar-for-att-intervjua-christer-pettersson&ved=2ahUKEwjKkZuL8LX9AhUHxYsKHX3XBdkQFn oECAkQAQ&usg=AOvVaw2RpYt6scbK6h5E7ioi5zrZ

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/nyheter/fylking-darfor-ville-inte-pettersson-erkanna-i-tv/&ved=2ahUKEwijuNuJ77X9AhWU6CoKHfPPCqcQFnoECCQQAQ&u sg=AOvVaw2zyhluFq7VKsMCK_V2gd23

Ett påstående säger stt han ska ha erkänt för ytterligare en vän.

Men, som sagt, det är lätt att föreställa sig CP säga vad som helst för lite deg och att hans uttalanden varierade utifrån dagsformen.

Sägs ju att även SE gärna skarvade sina berättelser, vilket kan tolkas som att han inte hade något emot att få lite offentlig bekräftelse. Jag tänker att inte heller CP tackade nej till lite uppmärksamhet, särskilt om det gällde pengar. Det gör ju att båda dessa herrars trovärdighet är måttlig.

Om både CP och SE är oskyldiga grumlar det ju bilden för utredning av den verklige gärningsmannen, som om vi ska tro 30 sekunder bara gick upp i rök. Som ett villospår. I så fall: hur fan kunde man låta det ske? Blev man så tagna på sängen av mordet? Jag har så svårt att tro att polisen varit så imkompetenta. Men jag kanske har för höga tankar om polisväsendet.
Citera
2023-02-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Skulle säga tvärtom jag tror det var en slipad mördare, han hade på förhand bestämt sig för att endast två skott skulle avlossas att hålla igen ett tredje skott tyder på disciplin enligt mig.
Jag tror inte mördaren ens är svensk f.ö

Kanske, men det är riskabelt att låta ett potentuellt vittne leva.

Den här delen är intressant med teorin om att CP skulla ha skjutit Olof av misstag och sen när Lisbeth vände sig om och han kände igen henne insåg misstaget och i ren chock sprang därifrån. Men förutom att det känns långsökt rimmar det illa med bl.a. vittnet Mårelius som satt i sin bil på andra sidan korsningen vid tidpunkten.
Citera
2023-02-27, 19:18
Medlem
Borde inte vittnet som gömmer sig vid dekorima sett om CP går förbi honom och går fram till mordplatsen 10 sek efter skotten ? Nej ngt som inte stämmer här.
Citera
2023-02-27, 19:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvaktsfantomen
Israeliska Mossad struntade i det när dom skickade en mordarmé på 15 agenter till Lillhammer 1973. Dessutom hade dom ihjäl fel snubbe.

Ett utomordentligt proffsigt jobb...

På kvällen den 21 juli, en dag efter att de hade felidentifierat Bouchikhi som Salameh, utförde Mossadagenterna mordet. Bouchikhi och hans gravida hustru hade gått för att se en film. Efter att ha tagit en buss tillbaka och gått av vid en busshållplats, började de sakta gå tillbaka hem. När de var i närheten av hemmet stannade en bil med fyra Mossadagenter bredvid dem. Medan två stannade kvar i bilen för att ge skydd steg de andra två ut och sköt Bouchikhi 13 gånger med en pistol av 22 kaliber; hans hustru blev vittne till skjutningen.[4] De hoppade sedan tillbaka in i bilen som omedelbart körde iväg i hög hastighet. Lokal polis fanns i närheten, men när polis och räddningstjänst anlände var Bouchikhi död.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lillehammerfallet

Det mesta talar väl för att Lisbeth aldrig såg mördare.
Citera
2023-02-27, 19:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Det är en ljusblå bil som kör förbi den vita taxin och chevan. Vem är chauffören av denna bil?

Denna person måste ju också sett Christersson.
Citera
2023-02-27, 20:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snesilop
Borde inte vittnet som gömmer sig vid dekorima sett om CP går förbi honom och går fram till mordplatsen 10 sek efter skotten ? Nej ngt som inte stämmer här.
Borde inte Fauzzi mött Björkman? Fauzzi möter paret Palme och ser en äldre man ca 10 bakom dom.

Direkt vid skotten (Fel! Han fortsätter ca 10 sekunder!) vänder sig F om och ser ca 4 till 5 personer vid mordplatsen. Han ser inte kroppen på marken till en början.
http://www.itdemokrati.nu/page36d.html
Fauzzi tar Björkman för den gamle mannen.
Senast redigerad av ReedMe 2023-02-27 kl. 20:04.
Citera
2023-02-27, 20:07
Medlem
AreYouBacks avatar
Skandiamannen då?

De utelämnar den person som gick efter paret Palme.

Varför berättade inte Christer Pettersson att han var där? Om polisen hade gjort sitt jobb skulle Christersson blivit ett viktigt vittne. Han rörde sig på Sveavägen och en sån kille kollar nog efter civilsnutar när han är ute för att handla.
Citera
2023-02-27, 20:15
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Den här delen är intressant med teorin om att CP skulla ha skjutit Olof av misstag och sen när Lisbeth vände sig om och han kände igen henne insåg misstaget och i ren chock sprang därifrån. Men förutom att det känns långsökt rimmar det illa med bl.a. vittnet Mårelius som satt i sin bil på andra sidan korsningen vid tidpunkten.

Cedergren var ju Christersson langare. Christersson hade inget skäl att skjuta Cedergren. Jag känner till teorin men det är bara spekulationer.
Citera
2023-02-27, 20:42
Avstängd
Citat:
Ett påstående säger stt han ska ha erkänt för ytterligare en vän.

Men, som sagt, det är lätt att föreställa sig CP säga vad som helst för lite deg och att hans uttalanden varierade utifrån dagsformen.

Sägs ju att även SE gärna skarvade sina berättelser, vilket kan tolkas som att han inte hade något emot att få lite offentlig bekräftelse. Jag tänker att inte heller CP tackade nej till lite uppmärksamhet, särskilt om det gällde pengar. Det gör ju att båda dessa herrars trovärdighet är måttlig.

Om både CP och SE är oskyldiga grumlar det ju bilden för utredning av den verklige gärningsmannen, som om vi ska tro 30 sekunder bara gick upp i rök. Som ett villospår. I så fall: hur fan kunde man låta det ske? Blev man så tagna på sängen av mordet? Jag har så svårt att tro att polisen varit så imkompetenta. Men jag kanske har för höga tankar om polisväsendet.
Vid 7.30 tiden på lördag morgon kom jag söder ifrån, körde genom klaratunneln upp mot korsningen Sveavägen-kungsgatan, vidare förbi mordplatsen...
Det stod några bussar från SVT samt EN polisbil parkerad. Gissar att det stod kanske 10 personer vid mordplatsen..

Det sa en hel del om hur "tagna på sängen" landet var. Tror (hoppas) inte situationen skulle vara densamma idag..
Runt 3-4 timmar senare var det packat med folk på Sveavägen när jag tittade på TV:n..
Citera
2023-02-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Att LP skulle ange CP endast för att hitta en mördare låter lite låbgsökt.
Speciellt i den inledande fasen i mordutredningen.
LP ville väl in i det längsta hitta den rätte gärningsmannen. Annat vore väl konstigt.
Det lite märkliga i intervjun Strix gjorde för tv3 där det ryktats att CP erkände mordet, vilket han inte gjorde.
Ordagrant sa han -"Det kunde ha varit jag som gjorde det" .. men sade detta också vilket jag själv funderat en del över: Jag gjorde det för stålarnaVilket förvånade Fylking då han tidigare erkänt mordet för honom.
CP förklrade senare för Fylking varför han inte erkände mordet i TV:
Jag ville inte att mina systrar skulle förknippas med att de hade en bror som sköt Palme. Om detta är 100% sant lär vi aldrig få veta..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/medier-betalade-stora-pengar-for-att-intervjua-christer-pettersson&ved=2ahUKEwjKkZuL8LX9AhUHxYsKHX3XBdkQFn oECAkQAQ&usg=AOvVaw2RpYt6scbK6h5E7ioi5zrZ

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/nyheter/fylking-darfor-ville-inte-pettersson-erkanna-i-tv/&ved=2ahUKEwijuNuJ77X9AhWU6CoKHfPPCqcQFnoECCQQAQ&u sg=AOvVaw2zyhluFq7VKsMCK_V2gd23

Lisbeth hade ju ingen annan att gå på, hon såg ju inte den riktiga GM som stod länge vid brottsplatsen som taxichauffören såg, han spanande väl på honom i minst 30min innan mordet skedde. Och helt plötsligt efter mordet så står Christer där och kollar på. Och vill inte hjälpa till att ringa polis eller göra något utan springer därifrån. De var de Lisbeth såg, och allt var över på bara några minuter. Så jag kan förstå på något sätt att Lisbeth kunde peka ut Christer, för han var den enda hon såg på platsen eftersom hon aldrig han reflektera över den riktiga GM för de gick så snabbt. Men jag ger mig inte, Crille mördare inte Olof Palme, han var där i annat ärende (köpa knark) som han gjorde varje dag, just denna kväll/natt va han på fel plats helt enkelt, Mordet är utfört av en utlänning, beställd från en boende i Sverige/Stockholm
Citera
2023-02-27, 20:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Skandiamannen då?

De utelämnar den person som gick efter paret Palme.

Varför berättade inte Christer Pettersson att han var där? Om polisen hade gjort sitt jobb skulle Christersson blivit ett viktigt vittne. Han rörde sig på Sveavägen och en sån kille kollar nog efter civilsnutar när han är ute för att handla.
Skandiamannen kommer senare enl den här hypotesen.

Jag tror att mannen som antas vara CP är mannen som gick bakom paret Palme. Själv tror jag inte att det var C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in