Citat:
Ursprungligen postat av
Malvaktsfantomen
Ett påstående säger stt han ska ha erkänt för ytterligare en vän.
Men, som sagt, det är lätt att föreställa sig CP säga vad som helst för lite deg och att hans uttalanden varierade utifrån dagsformen.
Sägs ju att även SE gärna skarvade sina berättelser, vilket kan tolkas som att han inte hade något emot att få lite offentlig bekräftelse. Jag tänker att inte heller CP tackade nej till lite uppmärksamhet, särskilt om det gällde pengar. Det gör ju att båda dessa herrars trovärdighet är måttlig.
Om både CP och SE är oskyldiga grumlar det ju bilden för utredning av den verklige gärningsmannen, som om vi ska tro 30 sekunder bara gick upp i rök. Som ett villospår. I så fall: hur fan kunde man låta det ske? Blev man så tagna på sängen av mordet? Jag har så svårt att tro att polisen varit så imkompetenta. Men jag kanske har för höga tankar om polisväsendet.
Vid 7.30 tiden på lördag morgon kom jag söder ifrån, körde genom klaratunneln upp mot korsningen Sveavägen-kungsgatan, vidare förbi mordplatsen...
Det stod några bussar från SVT samt EN polisbil parkerad. Gissar att det stod kanske 10 personer vid mordplatsen..
Det sa en hel del om hur "tagna på sängen" landet var. Tror (hoppas) inte situationen skulle vara densamma idag..
Runt 3-4 timmar senare var det packat med folk på Sveavägen när jag tittade på TV:n..