• 1
  • 2
2023-02-26, 13:34
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Du sätter fingret på att utseendet spelar stor roll. Snygga människor kan komma undan med väldigt mycket. "Gubbar" är ju generellt sett fula och för inte tankarna till några sexuella sammanhang.

Nej, det var inte alls det jag menade. Även en snygg äldre man kan vara en snuskgubbe om han håller på att äckla sig. Det jag menade var att en ung man kan gå för en gubbe om han ser ut som en. Men om det är en ung man som ser ung ut är han inte en snuskgubbe utan bara ett äckel.
Citera
2023-02-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det beror på kontexten. En snuskgubbe kan vara en 27-åring om det är kontra en 17-åring. Han/hon kommer tänka denna äldre är allt en snuskgubbe.

En genuin snuskgubbe är ju dock äldre. Vanligtvis över 60 år fyllda. Som beter sig som en mor farförälder men som bara är intresserad av snusk. Gärna med så unga som bara möjligt.

Den kvinnliga motsvarigheten är väl batikhäxa?

"..bara intresseradav snusk"?

Menar du: bara intresserad av sex?

Bytte du ut ordet sex mot snusk iom personens ålder, varför då?
Citera
2023-02-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Busschauffören innan blattarna tog över det yrket.

Förr var det alltid feta fula gubbar som tittade lite för länge på fjortisarna

Måste de vara feta och fula?
Citera
2023-02-26, 14:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
"..bara intresseradav snusk"?

Menar du: bara intresserad av sex?

Bytte du ut ordet sex mot snusk iom personens ålder, varför då?

Nu läser du som en kråka. Skrev inte ens sex? Snuskgubbe kan vara en person vilkem ålder som helst men då betydligt äldre. Som tex en 27-åring ter sig för en 17-åring. 27-åringen kan sedan i sin tur tycka säg en 47-åring är allt en snuskgubbe.
Citera
2023-02-26, 15:18
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Nej, det var inte alls det jag menade. Även en snygg äldre man kan vara en snuskgubbe om han håller på att äckla sig. Det jag menade var att en ung man kan gå för en gubbe om han ser ut som en. Men om det är en ung man som ser ung ut är han inte en snuskgubbe utan bara ett äckel.

Nej men det var det jag menade och att se ut som en "en gubbe" är något som händer många efter 30 tappar håret osv. Snuskgubbe pga utseende
Citera
2025-07-11, 09:27
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Nej men det var det jag menade och att se ut som en "en gubbe" är något som händer många efter 30 tappar håret osv. Snuskgubbe pga utseende

Instämmer. Stereotypen för mig är typ en äcklig ( gubbe ) med stort skägg, stora runda glasögon, flintis på huvudet som står och visar stjärten för unga tjejer i solnedgången på en strand gömd i vassen eller buskarna. Vissa personer vill man nästan sätta etikett på att vara en snuskgubbe även om man inte vet något om dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in