Citat:
Ursprungligen postat av
smoool
I början av 2022 ska en lärare på en skola norr om Kalmar, Lindsdalsskolan, blivit avskedad efter att ha blivit anklagad haft en intim relation med en elev (oklart vad dem har gjort tillsammans och vem eleven var). Han undervisade i musik och spanska för mellan- och högstadiet, och eleven i fråga ska ha gått i 9:an. Av respekt till hans familj tänker jag inte gå ut med några namn, men om man känner till fallet så är det ganska tydligt vem jag syftar på.
Enligt personerna som har återberättat så ska läraren helt utan förklaring lämnat skolan en dag, samt lämnat kvar alla sina saker, vilket måste betyda att han var tvungen att omedelbart lämna skolan på rektorns order.
Jag har ingen skriftlig källa på detta fall, men det är bekräftat av före detta elever på skolan, och såvida jag vet så har nästan varenda människa som har koppling till lindsdal koll på denna person.
Jag är väldigt intresserad vad detta är för typ av person, och om han har gjort något liknande under tidigare år utan att ha blivit ”avslöjad”. Skriv allt ni vet!
Obs. Vet inte om tråden är under rätt ämne, men hittade inget som ev. skulle kunna passat bättre.
Jag vet en hel del. Saker jag inte kan säga i en tråd här. och ja han har kommit undan med mycket mer med många och förmodligen mer än vad jag vet. Jag försöker hitta mer information om just det som hände när han fortfarande var lärare. Han jobbar inte som lärare längre vilket är bra iallafall. jag har själv blivit utsatt för saker av honom när jag var väldigt ung. Har försökt hitta kontakt för att höra av andra som påverkats av denna äckliga människa.
tacksam för allt du kan säga.