2023-02-24, 21:55
  #1
Medlem
Bertil85s avatar
Dem som svarar på rubrik, måste vara fler än en, hur funkar det ?
Jättebra rubriker och sedan dåliga trådstarter hur svara, rubrik eller svara trådstart.

Hur väljer ni ?

Detta är gammal kritik mot moderatorer.
Citera
2023-02-24, 23:29
  #2
Medlem
Sleepysuns avatar
Jadu Bertil, här har du lyckats åstadkomma både en riktig usel rubrik och usel trådstart. Ändå svarar jag, varför kan man undra? I mitt fall blir jag emellertid imponerad över hur vissa användare här på forumet kunnat vara registrerade så pass länge och fortfarande inte ha den blekaste om hur man förväntas skapa en tråd eller hur man formulerar sig förståeligt i skrift. Det är stundtals lite av ett mysterium och väcker osympatiska tankar inom mig som illvilligt vill förmedla att du kanske är lite dum i huvudet men försöker då allt som oftast anstränga mig till att nyansera mina svar eller i varje fall inte göra mina känslor så uppenbara. Å andra sidan har jag författat majoriteten av mina egna inlägg på det här kontot under påverkan av minst en, för kroppen okänd, substans och jag borde därför inte vara den som dömer en annan. Troligtvis är du för stunden rejält dragen och det skulle eventuellt kunna förklara varför din trådstart är kattskit efter konstens alla regler.

Som svar på det du troligtvis vill undersöka; För mig är trådstarten absolut bärande. En rubrik väcker intresse men om trådstarten endast innehåller en fattig länk eller en dåligt formulerad frågeställning sticker jag illa kvickt. En usel eller felaktigt formulerad rubrik kan jag ha överseende med om trådstarten är tillräckligt eggande för att något ska kunnas diskuteras. Det finns också en tredje faktor som kanske är bärande för just mig, det handlar om när man är registrerad på forumet och jag är oftast mer benägen att svara äldre användare än yngre. Troligtvis på grund av att jag associerar äldre användare med någon slags seriositet och vars frågeställningar oftast är mer genuina, det är därför du blir en sånt frågetecken i min anteckningsbok Bertil. Eftersom att du är så solklart dum i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Sleepysun 2023-02-24 kl. 23:33.
Citera
2023-02-25, 10:26
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Dem som svarar på rubrik, måste vara fler än en, hur funkar det ?
Jättebra rubriker och sedan dåliga trådstarter hur svara, rubrik eller svara trådstart.

Hur väljer ni ?

Detta är gammal kritik mot moderatorer.

Nej det behöver inte vara fler än en som svarar på topic. Det finns t.o.m. massor av trådar som inte har något svar alls.

Högst oklart vad du menar med "hur funkar det?" i sammanhanget.

Stämmer inte topic och huvudinlägget ihop RP:ar man helt enkelt. I ditt fall i den här tråden är t.ex. rubriken bland det värsta jag sett och huvudinlägget rörigt och med bedrövlig svenska.

Högst oklart hur detta kan vara gammal kritik mot moderatorer.
Citera
2023-02-25, 13:25
  #4
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej det behöver inte vara fler än en som svarar på topic. Det finns t.o.m. massor av trådar som inte har något svar alls.

Högst oklart vad du menar med "hur funkar det?" i sammanhanget.

Stämmer inte topic och huvudinlägget ihop RP:ar man helt enkelt. I ditt fall i den här tråden är t.ex. rubriken bland det värsta jag sett och huvudinlägget rörigt och med bedrövlig svenska.

Högst oklart hur detta kan vara gammal kritik mot moderatorer.

Fått varningar på sistone som är felaktiga.

Många trådstarter har en viss typ av fråga som rubrik, där det är rubriken man ska svara och diskutera om.
Citera
2023-02-25, 13:47
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Fått varningar på sistone som är felaktiga.

Många trådstarter har en viss typ av fråga som rubrik, där det är rubriken man ska svara och diskutera om.

Tycker du att en varning är felaktig så får du ta upp det med berörd moderator i enlighet med (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Nu kommer du bara med allmänt gnäll då du inte kommer med några konkreta exempel. Inte heller svarar du på vad du menar med "hur funkar det?" eller vad du menar med din märkliga topic.
Citera
2023-02-25, 14:26
  #6
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Tycker du att en varning är felaktig så får du ta upp det med berörd moderator i enlighet med (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Nu kommer du bara med allmänt gnäll då du inte kommer med några konkreta exempel. Inte heller svarar du på vad du menar med "hur funkar det?" eller vad du menar med din märkliga topic.

jo visst finns tråd om dem. frågan kan besvaras i första hand rubrik sedan trådstarten. Okej.

har FB blivit mer otydligt eller ryggdunkar ni ? Bra att du nämde ordet topic.
Citera
2023-02-25, 14:29
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Dem som svarar på rubrik, måste vara fler än en, hur funkar det ?
Jättebra rubriker och sedan dåliga trådstarter hur svara, rubrik eller svara trådstart.

Hur väljer ni ?

Detta är gammal kritik mot moderatorer.

Jag blir galen på folk som skriver TS som inte alls beskrivs av rubriken.
Citera
2023-02-25, 17:02
  #8
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
jo visst finns tråd om dem. frågan kan besvaras i första hand rubrik sedan trådstarten. Okej.

har FB blivit mer otydligt eller ryggdunkar ni ? Bra att du nämde ordet topic.

Jag betvivlar inte att det finns trådar som exempel. Problemet är att du inte länkar till dem, varför ingen kan svara på din frågeställning då det inte går att förstå vad du menar.

Och du har fortfarande inte svarat på frågeställningen om vad du menar med "hur funkar det?".
Citera
2023-02-25, 17:35
  #9
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag betvivlar inte att det finns trådar som exempel. Problemet är att du inte länkar till dem, varför ingen kan svara på din frågeställning då det inte går att förstå vad du menar.

Och du har fortfarande inte svarat på frågeställningen om vad du menar med "hur funkar det?".

Hur funkar det ?

- Blir ni varnade eller får sitt inlägg borttaget då trådstarten inte alltid har en bra rubrik och ens inlägg inte matchar tråden.
Sånna måste det finnas. vi är en liten grupp men sådana borde finnas.
Citera
2023-02-25, 18:06
  #10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hur funkar det ?

- Blir ni varnade eller får sitt inlägg borttaget då trådstarten inte alltid har en bra rubrik och ens inlägg inte matchar tråden.
Sånna måste det finnas. vi är en liten grupp men sådana borde finnas.
Läs inte enbart rubriken innan du postar. Läs hela trådstarten och en ansenlig del av tråden innan du postar. Och fundera noga efter läsningen: "Ska jag göra ett inlägg?"


Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
vi är en liten grupp men sådana borde finnas.
Vad är ni för slags liten grupp?
Citera
2023-02-25, 18:17
  #11
Medlem
NewDeers avatar
Klagomål och kritik --> Flashback
/Moderator
Citera
2023-02-25, 18:22
  #12
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Läs inte enbart rubriken innan du postar. Läs hela trådstarten och en ansenlig del av tråden innan du postar. Och fundera noga efter läsningen: "Ska jag göra ett inlägg?"


Vad är ni för slags liten grupp?

Vi med lite minne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in