2023-02-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vem skulle annars ta TUWs plats. Astrid och Kalven är väl säkra på de klassiska?

För Tyskland så imponerade ei Sauerbrey så mycket idag så förstasträckan går nog till Gimmler. Alltså Gimmler-Hennig-Finken-Carl. Knivigt läge på första helt klart liksom USA med sitt mediokra kort på första. Där bör Astrid kunna skapa tid som sedan ska räcka.

Förstasträckan verkar vara mer än någonsin viktigare för hur silver-brons kommer att utdelas. För Sundling kommer väl ta flaggan på upploppet. Väl?

Sundling kan nog ta med sig flaggan redan vid växlingen.
Citera
2023-02-25, 16:03
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Skulle Norge peta världscupledaren? Det om något vore väl ett slag i ansiktet på FIS nya poängsystem.
Nej, en åkare kan ju tappa formen.

Citat:
Vem skulle annars ta TUWs plats. Astrid och Kalven är väl säkra på de klassiska?

För Tyskland så imponerade ei Sauerbrey så mycket idag så förstasträckan går nog till Gimmler. Alltså Gimmler-Hennig-Finken-Carl. Knivigt läge på första helt klart liksom USA med sitt mediokra kort på första. Där bör Astrid kunna skapa tid som sedan ska räcka.

Förstasträckan verkar vara mer än någonsin viktigare för hur silver-brons kommer att utdelas. För Sundling kommer väl ta flaggan på upploppet. Väl?
Astrid - Kalvå - Flugan - Silje är min dagsgissning om inte TUW visar bättre uthållighet
Gimmler borde fixa 5 km men man vet aldrig, sen kan ju skidorna ställa till det.
Finland sätter väl sitt svaga kort på tredjesträckan?
Citera
2023-02-25, 16:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stenis framstår ju som otrolig pratsam jämfört med Ebba.

Hon tyckte nog att frågan var idiotisk.

Är du glad nu när du har vunnit?
Citera
2023-02-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv tycker jag inte det är rimligt att bara ta ut två distansåkare i VM-truppen.
Det är väl inte det man tycker är fel utan att Moa blev uttagen så tidigt?
Man lämnade ju sprintplatser öppen och kunde ha gjort sammaledes med distansplatser?
Citera
2023-02-25, 16:13
Medlem
goseigens avatar
Sexan kör på med intervjuer och annat - trevligt att se att de åtminstone har satsat och inte med en gång byter till något annat.

Ska säga också att det var kul att se Ebbas näve när hon gick över mållinjen.
Citera
2023-02-25, 16:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hon tyckte nog att frågan var idiotisk.

Är du glad nu när du har vunnit?
Jo visst är det så. Viaplaystudion får inga höga poäng i intervjuteknik.
Citera
2023-02-25, 16:14
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nej, en åkare kan ju tappa formen.

Astrid - Kalvå - Flugan - Silje är min dagsgissning om inte TUW visar bättre uthållighet
Gimmler borde fixa 5 km men man vet aldrig, sen kan ju skidorna ställa till det.
Finland sätter väl sitt svaga kort på tredjesträckan?

Tippar själv att Tiril får ta ankarsträckan. Sprinten visade formkurva upp, sedan visar morgondagen hur formläget är.

Piippo var 12a på skejtdelen idag. Kanske ska vara mer nervös för Matintalo på första?
Finken 10 sek efter Eveliina på skejten fast är väl i paritet med henne man mot man. Fördel Carl mot Pärmakoski i en spurt gissar jag på. Kern är en luring (om hon nu tar sista, vilket hon gissningsvis gör).
Tror inte Silje T har något att sätta emot i en spurt öht.
Citera
2023-02-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Flott med gull til Ebba. Frida er nok ikke så glad, og Astrid gjør det ingen trodde.

Karlsson var själaglad..

Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vilken tur att Moa blev uttagen sexton månader i förväg så hon kunde vara i toppform till VM

Inget ont om Ilar, men det är kanske bra att tjejerna där bakom ser att det finns platser i A-landslaget att slåss om, så de inte tappar hoppet..

Andersson, Karlsson, Sundling, Ribom, Svahn och Dahlqvist är ju inte de lättaste att konkurrera ut, om man säger så..

Även Hagström är en väldigt duktig åkare, när det gäller sprint..

Citat:
Ursprungligen postat av IngenHemma
Kan man inte blixtinkalla Ida Dahl till tremilen?

Blir nog svårt för henne att staka runt, ser ju hellre Sundling och ev. Ribom i sådana fall..

Andersson och Karlsson är förstås stenklara..
Citera
2023-02-25, 16:16
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Om inget oväntat inträffar lär Sverige ställa upp med:

Ribom/Svahn — Stort o Fint — Duracell — Raketmotorn
Citera
2023-02-25, 16:17
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Om inget oväntat inträffar lär Sverige ställa upp med:

Ribom/Svahn — Stort o Fint — Duracell — Raketmotorn

Du garderar dig på förstasträckan. Ribom given tycker jag.
Citera
2023-02-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
En hundvalp, hälsa morsan att det är träffande, köper den beskrivningen till fullt pris.
Jag tycker ju att hon påminner om figuren Plupp i positiv bemärkelse.
Det är kanske inte så många här som är bekant med den lilla figuren!
Citera
2023-02-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Jag tror Ilar hade varit topp 20 om hon hade nöjt sig med det och inte spänt bågen.
Ilar låg på plats 13, 8 sekunder efter täten vid 6,1 km. Vid skidbytet hade hon fallit till plats 29, och var då 1.15 efter täten. Så rejält klubbad. Jag är ändå tveksam till att hon varit topp 20 vid annat upplägg, kanske topp 25. Men bättre än plats 35, mer än fem minuter efter täten i alla fall, som det nu blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in