2023-02-25, 15:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Jo

Nej, inte en chans.
Citera
2023-02-25, 15:46
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Att ha Slind på en klassisk sträcka ger en väldig stabilitet till lagbygget nu, lite frågetecken på Östberg och Kalvå dock, speciellt där åtminstone jag trodde Östberg skulle vara den säkraste delen av laget.

Ska nog ändå mycket till för att NOR ska missa medalj.
Citera
2023-02-25, 15:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Stenis framstår ju som otrolig pratsam jämfört med Ebba.

SVT har haft bra intervjuer med henne.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/har-avbryts-intervjun-plotsligt-vet-vad-det-brukar-betyda

Idag var hon kanske så fylld av olika hormoner att det inte blev så bra, och det kan man ju tänka att hon gick runt i ett rus.
Citera
2023-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, inte en chans.

Ja det tror jag nog. Ilar är 5min efter i mål och i nivå med åkare från bl a Kazakstan.
Citera
2023-02-25, 15:49
Medlem
slagskotts avatar
[quote=I

Mer imponerende at "stakeren" Astrid Ø Slind tar bronsen. Understreker også det jeg skrev.
[/QUOTE]

GRYMT kul för mig som följer ski classics dessutom
Citera
2023-02-25, 15:49
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ska nog ändå mycket till för att NOR ska missa medalj.
Frågan är om TUW ens platsar i deras lag nu?
Men inte självklart att de tar medalj, Sverige, Tyskland och Finland har också starka lag och om Swirbul överträffar sig själv kan även USA utmana
Citera
2023-02-25, 15:50
Medlem
goseigens avatar
Känns bra att det gick så bra med skidbytet också för Ebba. I ett tidigare mästerskap var hon nervös och fumlade.

Där ser man vad lite erfarenhet betyder, och hon har säkert tränat på det där också.

Hon var också överlägsen idag som vinner med över 20 sekunder trots ett fall.
Citera
2023-02-25, 15:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja det tror jag nog. Ilar är 5min efter i mål och i nivå med åkare från bl a Kazakstan.

Henriksson som är svag i fristil och Modig som varit i dålig form hela säsongen tror jag knappast hade gjort det bättre.
Citera
2023-02-25, 15:55
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Men inte självklart att de tar medalj, Sverige, Tyskland och Finland har också starka lag och om Swirbul överträffar sig själv kan även USA utmana

Skulle Norge peta världscupledaren? Det om något vore väl ett slag i ansiktet på FIS nya poängsystem.
Citera
2023-02-25, 15:57
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg

Vem skulle annars ta TUWs plats. Astrid och Kalven är väl säkra på de klassiska?

För Tyskland så imponerade ei Sauerbrey så mycket idag så förstasträckan går nog till Gimmler. Alltså Gimmler-Hennig-Finken-Carl. Knivigt läge på första helt klart liksom USA med sitt mediokra kort på första. Där bör Astrid kunna skapa tid som sedan ska räcka.

Förstasträckan verkar vara mer än någonsin viktigare för hur silver-brons kommer att utdelas. För Sundling kommer väl ta flaggan på upploppet. Väl?
Citera
2023-02-25, 16:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jo, dessutom borde den av Maja och Ribom som inte ska köra imorgon fått köra idag.

Tycker att det känns tryggt att vi har tre bra utvilade åkare tills i morgon, sjukdomar och olyckor kan ställa till det.
Vi kan inte missa ett guld för att få in ytterligare en åkare utanför pallen.
Citera
2023-02-25, 16:02
Medlem
Citat:
Jo, dessutom borde den av Maja och Ribom som inte ska köra imorgon fått köra idag.

Jag tror Ilar hade varit topp 20 om hon hade nöjt sig med det och inte spänt bågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in