Citat:
Ursprungligen postat av
Atalante
Sådana här uttalanden borde få alla att bli mer än skeptiska. Att tala om för andra vilka man kan lita på och att det inte finns en chans att man blir lurad!
Det finns många som granskar dessa sanningssägare som ploppar upp lite överallt och effektivt når ut med sin information. Jag är en av dom.
Så, att vi svenskar inte gör något för varandra stämmer inte heller. Det här går djupare än vad många har förstått, men svensken letar desperat efter ledare att följa. Och när man väl hittat sin ledstjärna tappar man urskillningsförmågan och sitt kritiska tänkande.
Har du hört talas om yttrandefrihet ännu? Då så. Jag säger min uppfattning så kan du senare säga din. Flashback.
Vidare då. Åtminstone jag följer inte någon ledare (Aida eller någon annan), jag menar om du fantiserat om det. Däremot kan jag mycket väl se vilka som gjort vad, obetalda och utan själviskhet. Så det är definitivt så att Aida och många andra har lagt ner stor energi mot alla odds på att motverka medicinsk apartheid.
Medicinsk apartheid/tyranni, du vet, det där som inte skulle få hända igen men ändå hände igen (medicinska experiment i Auschwitz).
Det här altruistiska engagemanget från Aida kan ha räddat oerhört många liv, ganska likt det Raoul Wallenberg gjorde under andra världskriget, men med den skillnaden att inte många fattar att ens tacka Aida m.fl.
Vi lever i en värld med gränslös korruption och rätt många okunniga, otacksamma, bortskämda egoister, det kan åtminstone jag konstatera ibland.