2023-03-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ja, det kanske helt enkelt är så att kvinnor är bättre lyssnare!

Jag håller med om att män ofta säger saker rakt ut snarare än det mer kvinnliga "fråga och lyssna".

Det där beror nog på vad man pratar om. De bästa lyssnarna jag själv träffat är män. Har inte träffat några bra kvinnliga lyssnare alls måste jag säga.

Män är inte vana att bli lyssnade på, så då återstår isolation/självmord eller så gör du dig hörd.

En sak som spelar in i den här frågeställningen är nog att "lyssna" betyder olika saker för män och kvinnor.

Men män som är lyssnare i TS bemärkelse är väl de de som blir s.k. friend zonade Som du säger, kvinnor vill inte ha en väninna, de attraheras av manliga egenskaper.
Citera
2023-03-13, 23:12
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Efter att ha läst andras vittnesmål om män som tycker att kvinnor är ”mystiska” - men som samtidigt aldrig frågar oss någonting så börjar jag tro att detta är ett utbrett fenomen. Män är ointresserade av sin kvinnliga partner som person.

I princip alla mina kärleksrelationer har följt detta mönster:
Han delar rätt tidigt med sig om något smärtsamt bagage; alkoholiserad far, mobbning i skolan etc. Jag lyssnar och stöttar.

I takt med att relationen utvecklas och olika ämnen kommer på tal är det naturligt för mig att ta in hans bakgrund, åsikter och berättelser. En bit in i förhållandet när jag vet hur hans familjekonstellation ser ut, vad han pluggat, var han bott, tidigare jobb, favoritmat, trauman etc så framkommer det att han knappt vet hur många jag syskon jag har - trots att jag sagt det (på eget initiativ eftersom han aldrig frågat). Dock kan dessa män ibland ställa frågor om ens sexuella bakgrund. Detta gäller alltså personer som påstått sig älska mig.

Fråga: Är ni män ointresserade av era flickvänner? Är det primära att hon tröstar dig när du öppnar upp DITT bagage?

För mig är det både och. Jag bryr mig om min partner och hennes bakgrund och vill gärna veta en del om hennes vardag. Däremot när jag är trött efter jobbet eller träningen eller något annat så har jag inte så stor lust att egentligen lyssna på hennes berättelser om någon kollega eller något annat. Vill mest vara i fred då
Citera
2023-04-16, 10:43
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att gråta ut hos sin kvinna känns ju manligt och sexigt.

Och att sen snoka i kvinnans sexuella bakgrund känns ju ännu manligare och sexigare.

Hellre en man som gråter ut än snokar runt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in