Citat:
Ursprungligen postat av
Wolfmotherrocker
Efter att ha läst andras vittnesmål om män som tycker att kvinnor är ”mystiska” - men som samtidigt aldrig frågar oss någonting så börjar jag tro att detta är ett utbrett fenomen. Män är ointresserade av sin kvinnliga partner som person.
I princip alla mina kärleksrelationer har följt detta mönster:
Han delar rätt tidigt med sig om något smärtsamt bagage; alkoholiserad far, mobbning i skolan etc. Jag lyssnar och stöttar.
I takt med att relationen utvecklas och olika ämnen kommer på tal är det naturligt för mig att ta in hans bakgrund, åsikter och berättelser. En bit in i förhållandet när jag vet hur hans familjekonstellation ser ut, vad han pluggat, var han bott, tidigare jobb, favoritmat, trauman etc så framkommer det att han knappt vet hur många jag syskon jag har - trots att jag sagt det (på eget initiativ eftersom han aldrig frågat). Dock kan dessa män ibland ställa frågor om ens sexuella bakgrund. Detta gäller alltså personer som påstått sig älska mig.
Fråga: Är ni män ointresserade av era flickvänner? Är det primära att hon tröstar dig när du öppnar upp DITT bagage?
Den personlighetstyp du beskriver finns ju hos både män och kvinnor. Jag tror inte det är utmärkande för något visst kön att vara på det sättet. Däremot håller jag med dig om att en sån person är väldigt tråkig, och det är synd att du träffat flera såna män. Kan det vara så att du typiskt sett dragits till en viss typ av person, som råkar - bland mycket annat - vara behäftad med just det personlighetsdraget?
En sån person kan väl kallas egocentrerad, kort och gott? En sån person hade jag undvikit, och försökt träffa någon annan.