Citat:
Ursprungligen postat av
vadsadusadu
De flesta människor behöver inte mer än 7 timmars sömn, högst 8. Att då gå och lägga dig kl 18.00, även med räknad insomningstid, blir rätt många timmar extra per vecka.
Du skriver att du drar i dig centralstimulantia och koffein också. Jag vet vilket jävla tjat det är om sånt, men det finns en anledning till det. Du skriver inget om vad du jobbar med, hur fysisk du är osv heller.
Det handlar ju inte att människor kanske inte
behöver mer än 7 timmars sömn, utan hur många timmars sömn en person vill ha. Själv snittar jag drygt 12 och har gjort så de senaste 10 åren.
OT. Jag kommer ihåg i ungdomen... Jag kände en grekisk apotekare som sålde Stilnoct i tusentals. Jag tror han importerade dom från Turkiet eller måhända att det var Bulgarien. Det stod i alla fall på olika språk från gång till gång.
Man gav en halv tablett till någon som aldrig hade provat. Svårt som fan var det att övertyga folk men efter exakt 7 minuter på tom mage i stående ställning när halvan Stilnoct hade slagit på så proppade de i sig hela kartan. De blev som satanister och gav sig inte förrän de hade slukat allt man hade.
Samtliga slutade blodiga med söndertrasade kläder med total minnesförlust dagens efter. Än idag har ingen av dem en blekaste aning vad som hände (inte jag heller för dom gav sig iväg). Riktigt riktigt otäck medicin. Rohypnol och crack kommer inte ens i närheten, långt ifrån.