• 1
  • 2
2023-02-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Så jag måste skapa ett helt nytt konto? Nä med så många krav tror jag inte på dig.

Jag vill göra ett riktigt blindtest.
Citera
2023-02-22, 22:07
(FB) Spågumme/gubbe tråden där vi spår varandras framtider!

Du är lite sen va
Citera
2023-02-22, 22:20
Medlem
Skriv i den utan avatar och med ett konto som inte varit i kontakt med mig så ska vi testa.
Citera
2023-02-22, 22:30
Avstängd
Jag spår att den tråden hamnar i papperskorgen, det ser jag i min tekopp. Men det vore intressant. Fast svårt att verifiera. Därför papperskorgen.
Citera
2023-02-23, 18:54
Medlem
Farbror Fazers avatar
Hör med någon mod i laidback så kan du säkert få skapa och flamsa runt i "tråden där vi försöker spå varandra". Då får ju även Flashbacks övriga spågummor chans att försöka med, du är säkert inte den enda.
Citera
2023-02-23, 20:40
Moderator
Humbugs avatar
Det har provats tidigare och brukar leda till att tråden tramsas bort, vilket brukar sluta med låsning. Så historiskt har det inte fungerat särskilt bra, tyvärr.

Jag tror dock inte på en tråd där enbart en användare tillåts testa sina förmågor då vi inte tillåter så kallade ego-trådar och spådomar kan dessutom riskera att bli allt för personliga, vilket kan äventyra anonymiteten, så det blir spontant väldigt svårt att hålla ordning i en sådan tråd.

Men skicka ett PM med upplägg så tar jag upp det för diskussion med kollegorna.

/mod, Paranormala Fenomen & Ufologi
Senast redigerad av Humbug 2023-02-23 kl. 20:46.
Citera
2023-02-23, 22:54
Medlem
Van Nostrands avatar
Låter som kul ide. Du kan gärna få spå mig med blankt konto om du får till en tråd.
Citera
2023-02-23, 23:02
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det har provats tidigare och brukar leda till att tråden tramsas bort, vilket brukar sluta med låsning. Så historiskt har det inte fungerat särskilt bra, tyvärr.

Jag tror dock inte på en tråd där enbart en användare tillåts testa sina förmågor då vi inte tillåter så kallade ego-trådar och spådomar kan dessutom riskera att bli allt för personliga, vilket kan äventyra anonymiteten, så det blir spontant väldigt svårt att hålla ordning i en sådan tråd.

Men skicka ett PM med upplägg så tar jag upp det för diskussion med kollegorna.

/mod, Paranormala Fenomen & Ufologi

Men "Jag Är blablabla, fråga mig vad som helst" - trådar finns det gott om. Är ju också ego-trådar på sätt och vis. Borde inte "Jag är spåman, fråga mig vad som helst om dig själv?" fungera isåfall?
Citera
2023-02-23, 23:50
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Men "Jag Är blablabla, fråga mig vad som helst" - trådar finns det gott om. Är ju också ego-trådar på sätt och vis. Borde inte "Jag är spåman, fråga mig vad som helst om dig själv?" fungera isåfall?

Jag vet inte. Tror vi behöver dryfta det internt innan.
Citera
2023-02-24, 11:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Stora skillnaden är väl att i de trådarna så tillåts vem som helst svara på frågor, t.ex i "Fråga en polis" tråden så är det ett flertal poliser som svarar på frågor.

TS trådstart får det att låta mer som att TS vill ha en personlig tråd där det ställs frågor där även TS sätter reglerna ("Faktiskt föreslår jag att samtliga deltagare har noll inlägg. Ingen avatar.") för tråden vilket inte är hur Flashback fungerar då vem som helst kan svara på förfrågan om att bli spådd och vem som helst gammal eller ny användare får fråga i tråden.

Jag kan ha missuppfattat TS och att det är en mer generell spåtråd vilket borde vara ok (även om det kanske är som Humbug säger att det inte funkat så bra förut. Jag har ingen koll på det själv).
Citera
2023-02-24, 23:01
Medlem
Citat:
Låter som kul ide. Du kan gärna få spå mig med blankt konto om du får till en tråd.

Ja, det var tanken. En kul grej. Jag vill öppna upp skeptikers ögon.

Enkla saker att fjärrskåda: kön, döden, sista träffen. Definitiva saker är enklast.

Sista träffen registreras likadant som döden: intet. Jag har ALDRIG haft fel på det.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2023-02-24 kl. 23:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in