Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag håller med den överväldigande majoriteten härinne, bortsett från de tre tjejgängsentusiasterna och de fåtaliga freaks som vill att Pernilla skall vinna bara för att hon är impopulär. Men ni har alla fel om en sak, och någon (minns inte vem) har redan påpekat det: De 3-4 värsta mobbarna var Sophie, Chris och Carro, samt för min del också förrädaren Dennis DY. De var mycket värre än Pernilla och Sanna. Att de två får uppleva mest hat från tittarna är fel, utan det beror på att de gick längst i tävlingen.

Som jag sagt tidigare har jag sett många gånger besvikelsen från Carro när hon åkte ut. En liten kavalkad med deras tre förluster är rolig att se!

Däremot återkommer jag nog inte, för när Amanda åker ut slutar Robinson för min del. Trollet insynsrapportering får i så fall njuta, om hans fiende Amanda åket ut. Den allra duktigaste kvinnan, som SJÄLVKLART ska röstas ut, eftersom en kvinna ska vinna i år. "Rätt sorts" kvinna ska vinna, alltså. Inte Amanda!

Om Amanda åker så är nog Råttan den minst dåliga vinnaren enligt mig… Då får kebab-pakten se vad de har ställt till med.
2023-05-25, 17:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag håller med den överväldigande majoriteten härinne, bortsett från de tre tjejgängsentusiasterna och de fåtaliga freaks som vill att Pernilla skall vinna bara för att hon är impopulär. Men ni har alla fel om en sak, och någon (minns inte vem) har redan påpekat det: De 3-4 värsta mobbarna var Sophie, Chris och Carro, samt för min del också förrädaren Dennis DY. De var mycket värre än Pernilla och Sanna. Att de två får uppleva mest hat från tittarna är fel, utan det beror på att de gick längst i tävlingen.

Jag har tjatat mycket om det här iallafall. Att det är pakten och framförallt Chris, Carro och Sophie som startat det hela. Redan i tidiga avsnitt så var Sophie framme och skulle gläfsa mot Amanda.
De höll på och sa till henne att så kunde hon inte uttrycka sig, hon skulle tänka på vad hon sa osv.
Plus tillmälena som kom från Chris men som man ju fattar att även de andra sa, att det var deras jargong helt enkelt.

Så det är så vidrigt när Sophie sitter och gråter över sina "fina vänner" som blivit så sårade och skadade av Amandas kommentarer när det är dessa människor som uttryckt och betett sig värst.
På samma sätt är det vidrigt att Carro postar upp en bild på sig själv och Amanda som "kompisar" och ska diskuterar Pernillas beteende med sina följare. Noll självinsikt.
https://nyheter24.se/noje/1147923-robinson-2023-robinsondeltagarna-stottar-amanda-efter-det-tuffa-avsnittet-hon-ar-perfekt

Det blev legitimt att mobba Amanda så när Sanna kom in i pakten så körde hon på med samma och Pernilla, ja hon är ju otrevlig och falsk rent allmänt.
Som jag skrev här: (FB) Robinson 2023 Vår (Malaysia)
så erkänner Sanna att hon bara utgick från var hon hört från de andra.

Judas-Dennis ska inte komma undan heller, på sätt och vis är han värst eftersom det var ett sådant svek.
Senast redigerad av Lostworld 2023-05-25 kl. 18:37.
2023-05-25, 18:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skrev personen något mer om vilket vinjett det handlade om? Alltid kul när TV4 tabbar sig! Kan inte ha varit mini-trailern i slutet av dagens avsnitt, för det gick väl inte riktigt att se något(?) Föregående år har de spoilat mängder i den stora trailern inför säsongerna, men tror inte ens det släpptes någon i år (så det kan inte heller vara den).

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Amanda var exempelvis extremt tydlig igår på Instagram att hon och Sanna kom mycket bra överens efter första dagen tillsammans och att de båda önskade att de träffats tidigare under säsongen. Framgick det för oss tittare? Inte direkt. Folk skriker både här och på Facebook att Sanna har mobbat Amanda... Vi har helt enkelt fått se en missvisande bild av verkligheten. #bara20vinklademinuteravenheldag

Fast själva mobbningen är inte alls missvisande utan väldigt tydlig.
Amanda har en tendens att vilja släta över de andras beteende, tror helt enkelt inte att hon vill/orkar ta in rent mentalt hur jävliga de har varit. Sen får hon ju hela tiden höra deras bortförklaringar och ursäkter osv. Alla ska minsann vara "vänner" efteråt, man har gått igenom det här tillsammans osv.
Hon sa i nåt inlägg tidigare också att man skulle skilja på personer och deras handlingar och det är för mig helt omöjligt iallafall.
Det är lätt också att ge Pernilla all skuld och låta ungdomar i hennes egen ålder komma undan + Sanna som smälte in bra med de yngre.

Jag publicerar mitt inlägg gällande Sanna igen, där det utifrån hennes egen förklaring, är så tydligt att hon bara agerade utifrån gruppens åsikter om Amanda:

Sanna:
Vet du vad det var, helt ärligt var jag lite färgad av vad andra hade sagt om henne för i det där läget hade ju inte jag varit i hennes lag. Jag hade sett det jag sett på tävlingsplatsen och då hade hon ju varit lite kaxig och liksom stor på sig och kasta lite kommentarer och visa en sida som är lite oskön. Det är det enda jag vet och sedan har mina lagkamrater berättat att hon har uttryckt sig om andras utseende och att folk är tjocka och har chipstuttar, säger Sanna till Hänt.

Hon kommer dock inte riktigt ihåg vad det var exakt som Amanda sa om hennes bröst, men det ska ha varit något skämt och Sanna var redan lite irriterad,
– Sådant tycker ju inte jag att man ska göra, så jag var ju redan irriterad på henne, så när hon kommenterade mina bröst efter tävlingen..., säger Sanna och fortsätter:
– Alltså jag skiter i det personligen, hade det varit någon annan person hade jag ju bara skrattat åt det liksom, jag är verkligen inte känslig för fem öre. Jag skämtar ganska mycket själv men i och med att jag redan hade fått en bild, där och då var jag påverkad och irriterad på henne redan innan. Då ville jag ta det direkt med henne så jag inte gick bakom hennes rygg och snackade skit.

https://www.hant.se/noje/robinson-sannas-svar-efter-kroppskommentaren-fran-amanda/9669794
2023-05-25, 18:13
Medlem
2023-05-25, 18:16
Medlem
Det hade varit intressant att få höra exakt vad Amanda sagt om Sannas gamla silikonpattar. Om de ska ge programtid till konflikten så borde de visat vad som sades också, annars blir det lite konstigt.
2023-05-25, 19:15
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det hade varit intressant att få höra exakt vad Amanda sagt om Sannas gamla silikonpattar. Om de ska ge programtid till konflikten så borde de visat vad som sades också, annars blir det lite konstigt.

Ja, och det är ju tydligt utifrån Sannas egen kommentar om det hela som jag postade här precis att det har gjorts en hel hönsfarm av en fjäder och att hon inte ens själv vet vad Amanda har sagt.
Vilket också är konstigt eftersom hon sa att det var något som Amanda sa TILL henne.
Sanna verkar mest ha blivit matad med gruppens hat mot Amanda och agerat därefter.
Enbart lågt och patetiskt.
2023-05-25, 19:23
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Vore intressant. Amanda kanske bara ville veta var Sanna gjort "tjejerna" då hon kanske vill ha ett par rejäla "rattar" själv?
2023-05-25, 19:27
Medlem
https://www.filmtopp.se/nyhet/cmore-amanda-eliassons-bortklippta-brak-med-pernilla-i-robinson-kommer-aldrig Finns tydligen ännu mer elakheter från Pernilla än det som visats enligt Amanda..
2023-05-25, 19:38
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det är sjukt att Anders Lundin badar med kläderna på när han ska ut och plocka plankor

Elins vrister är abnormt feta, konstigt

Oscar får inte vinna Robinsson!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-25 kl. 19:44.
2023-05-25, 19:39
Medlem
Kan ni förhelvete in bli att Oskar vinner mot alla tjejer......eller?
2023-05-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Spoiler om duellen mellan Amanda och Pernilla och vem som tar sig till final:

NEJ DET MÅSTE VARA ETT SKÄMT, NEEEJ INTE RÅTT-PERNILLA, NEJ DET FÅR FAN INTE HÄNDA

Jaja vi kan iaf glädja oss med att hon troligtvis kommer vara värdelös i finalen
2023-05-25, 19:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ett Paradise hotell öråd får vi nu, där frågorna flyger åt alla håll, istället för att Anders delar ut ordet!

Varför fick inte alla deltagare återvända som på svts tid, som därav hyser mindre agg
än dom som nyligen försvunnit och hunnit pakta
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-25 kl. 19:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in