Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-01, 14:46
Medlem
Jag är för starka kvinnor som tar för sig men särskilt idag framstod Amanda som störig när hon skulle prata i mun på de övriga. Hon är nog mer omogen än hon själv fattar.

Med det sagt, även fast Alva är en rar person så kan man inte låta bli att himla med ögonen när hon brister ut i tårar för 1000nde gången.

Just nu framstår Sanna, Elin och Millan som de enda någorlunda vettiga kvinnorna.

Av männen så är Marcus en favorit, Erik lite mjeh och resten tofflor. Oscar ändrar jag min uppfattning om var och varannan gång.
2023-05-01, 14:50
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Fast dom killarna som var med hade ingen chans... vad finns de för vits med att bråka.. dom kommer inte få stanna. Går du in i konflikt mot majoritet så är du körd. Gå hellre därifrån med heder att du tjänar mer på att inte bråka när de är uppenbart att du kommer åka ut.
Öh, fast nu när både Fet-Dennis och Oskar är tillbaka så är ju plötsligt oddsen lite sämre för tjejerna om någon av killarna har lite vett och stake kvar i sig. Dessutom har ju både Pernilla och Camilla nu insett att de yngre tjejerna kommer välja bort de om de får chansen, så det återstår att se om Pernilla kommer ställa sig på Eriks sida nu igen. Pernilla gillar ju uppenbarligen Erik och nu när Amanda är borta så kan hon få honom för sig själv igen (för det var det enda det handlade om hela tiden).

Problemet med tjejpakter är att tjejer i princip alltid blir osams med varandra, och de faller nästan alltid på att de inte kan hålla ihop i slutändan. Den enda gången i hela Robinsons historia som en tjejpakt lyckats ta sig hela vägen till final på egna ben är Robinson 1998 under legenden Birgittas vingar. Det unika med årets tjejpakt är att de fått obestridligt med hjälp av ett antal män som öppet erkänner att de vill att en tjej ska vinna, vilket aldrig tidigare hänt i programmets historia. För mig är det helt obegripligt. Det är nästan så man misstänker att Sophie, Carro och Alva lyft på kjolen för att lyckas med detta.
2023-05-01, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaizashman
Jag är för starka kvinnor som tar för sig men särskilt idag framstod Amanda som störig när hon skulle prata i mun på de övriga. Hon är nog mer omogen än hon själv fattar.

Med det sagt, även fast Alva är en rar person så kan man inte låta bli att himla med ögonen när hon brister ut i tårar för 1000nde gången.

Just nu framstår Sanna, Elin och Millan som de enda någorlunda vettiga kvinnorna.

Av männen så är Marcus en favorit, Erik lite mjeh och resten tofflor. Oscar ändrar jag min uppfattning om var och varannan gång.

Ja men laget fick väl det mesta av sitt dricksvatten från Alvas alla tårar hahaha
Marcus är väl den som just nu ligger på topp, men hans sätt att prata låter som om han hela tiden läser ut nåt manus eller nåt, lite irriterande men ändå.
Oscar är som du säger svår att placera, ibland är man sjukt impad och ibland är han i botten. Men han måste ju ha en diagnos, 100%. Han har inte förstått det sociala riktigt, när nån tjej snackade i synken nämnde hon typ alla i tjejgruppen inklusive Stor-Dennis och Chris i sin pakt men hon nämnde inte Oscar så han kommer ryka så fort de blivit av med Erik och Marcus (eller annan ordning om någon av dem blir immun)
Pernilla går mig på nerverna, så fort hon hamnar i skymundan så blir hon fientlig och ond typ, därför hon hatade Amanda, för hon fick inte vara den som alla lyssnade på längre. Samma sak med Anna tidigare eller med de andra hon konspirerat mot den kärringen.
2023-05-01, 15:08
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag såg bara att Dennis d.y lämnade Robinson, inte att han och Oskar var de två som fick återvända från Gränslandet.

Det visades i det program som kom 2 dagar för tidigt.
Jag vet inte om det programmet kommer sändas igen. Det finns ingen naturlig ordning i programmen nu, det har felklippts.
2023-05-01, 15:33
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon

Chris är ju nästintill en psykopat. Såg ni hans nickande hånleende när Amanda sa att hon ville lämna lägret omedelbart? Det är bara psykopater som gör så.

.

Det verkar vara ytterst få personer som känner till hur psykopater "verkligen" beter sig. En psykopat håller sig väl med alla, snackar aldrig illa om någon, försöker framhäva sig själv som bäst i världen utan att skryta, men tar gärna till situationer där det finns chans att trycka ner någon genom att spä på det. Tex om en person är ledsen för att någon annan hatar en, så kan psykopaten säga " jag är ledsen att den hatar dig, precis som de andra oxå gör (vilket psykopaten hittar på), men "jag" hatar inte dig"
Om Chris var psykopat skulle han låtsasgråtit, kramat om Amanda och sagt att alla utom han ville ha ut henne.
En psykopats mål är att få andra att må skit och höja sig själv i skyarna.

Det Chris gjorde där och så skulle snarare lättare definieras med ordet " skadeglad".
2023-05-01, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Det verkar vara ytterst få personer som känner till hur psykopater "verkligen" beter sig. En psykopat håller sig väl med alla, snackar aldrig illa om någon, försöker framhäva sig själv som bäst i världen utan att skryta, men tar gärna till situationer där det finns chans att trycka ner någon genom att spä på det. Tex om en person är ledsen för att någon annan hatar en, så kan psykopaten säga " jag är ledsen att den hatar dig, precis som de andra oxå gör (vilket psykopaten hittar på), men "jag" hatar inte dig"
Om Chris var psykopat skulle han låtsasgråtit, kramat om Amanda och sagt att alla utom han ville ha ut henne.

Det Chris gjorde där och så skulle snarare lättare definieras med ordet " skadeglad".
Fast det var lite det han gjorde med Erik. Att han inte gjorde det med Amanda betyder bara att han inte tyckte det var värt det för att hon är ute.
2023-05-01, 15:52
Medlem
Citat:

Hahah låter mer som en beskrivning på Lill-Dennis det där hahaha
2023-05-01, 16:20
Medlem
urgentmessages avatar
[quote=Shieldhero|84325174]Hahah låter mer som en beskrivning på Lill-Dennis det där hahaha[/QUOTE

Lite kanske. Ofta är det svårt att känna igen en psykopat förrän man verkligen känner den. När man kommer denne nära brukar man börja märka att den inte alls lever upp till vad den utger sig för att vara. Den smiter undan när den lovat ställa upp på något, man märker att den ljuger för andra genom att berätta om bra saker den gjort som man själv vet att den inte gjort. De är ofta väldigt smöriga för nya och viktiga personer. De kan vara hjälpsamma och duktiga inför andra (som den inte känner lika bra) för att sen släppa/skita i allt när den de inte känner försvinner, och den som är nära är kvar.

Men poängen är att de som man direkt tycker beter sig svinigt, falskt, elakt osv oftast inte alls är psykopater. Det är snarare de som är överdrivet trevliga som är psykopater.
2023-05-01, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Hahah låter mer som en beskrivning på Lill-Dennis det där hahaha
Nja lilla Dennis var bara bitter, svartsjuk och sårad när han gick med på psykopat-Chris plan. Men om man däremot vill se en narcissist i manipuleringsmode så ska man kolla på dagens avsnitt av gränslandet.
2023-05-01, 16:37
Medlem
urgentmessages avatar
Hur ska gänget göra nu för att klara sig vidare i allt paktande?

Chris lär snabbt ansluta sig till tjejerna. Dennis och Oskar har säkert en plats där med. Men det lär ju vara Oskar och Dennis som ryker först om de ansluter sig, så det vore smartare av dem att "inte" haka på där. Dennis är så besatt av tjejerna, så han lär väl ansluta sig ändå. Hoppas Oskar är smartare

Pernilla och Camilla fattar nog att Chris går vidare från deras pakt, och därmed kan det vara bra att de gå ihop med Erik och Markus. Om även Oskar ansluter till dem så är de 5 mot 6. I denna pakt finns inte heller någon intern rangordning, utan de är smartare att pakta med dem för att klara sig själv så långt som möjligt.

Alva, Sofie, Sanna och Carro är en 4-pakt, så det är enormt mycket viktigare att försöka splittra dem än att splittra de andra 2-paren. (camilla/pernilla) (Erik/Markus)
2023-05-01, 17:03
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Hur ska gänget göra nu för att klara sig vidare i allt paktande?

Chris lär snabbt ansluta sig till tjejerna. Dennis och Oskar har säkert en plats där med. Men det lär ju vara Oskar och Dennis som ryker först om de ansluter sig, så det vore smartare av dem att "inte" haka på där. Dennis är så besatt av tjejerna, så han lär väl ansluta sig ändå. Hoppas Oskar är smartare

Pernilla och Camilla fattar nog att Chris går vidare från deras pakt, och därmed kan det vara bra att de gå ihop med Erik och Markus. Om även Oskar ansluter till dem så är de 5 mot 6. I denna pakt finns inte heller någon intern rangordning, utan de är smartare att pakta med dem för att klara sig själv så långt som möjligt.

Alva, Sofie, Sanna och Carro är en 4-pakt, så det är enormt mycket viktigare att försöka splittra dem än att splittra de andra 2-paren. (camilla/pernilla) (Erik/Markus)
Skulle inte vilja påstå att det är en 4-pakt, Sanna är definitivt inte med i den trion om det skulle begå sig. Det är Sophie som är hjärnan bakom pakten och hon vet att Sanna är ett större hot i tävlingar gentemot Carro och Alva.

Men ja, annars håller jag med i analysen av killarna samt tanterna. Det vore klokt av Pernilla och Camilla att ansluta sig till Erik igen, men det kan lika gärna bli så att de fortsätter te sig till tjejpakten iochmed att de fortfarande känner att de måste få ut starka spelare som Oskar och Marcus. Nu tror jag dock att även Erik skulle kunna tänka sig att få bort Oskar, men eftersom de yngre tjejerna hatar Marcus för att han beter sig "anti-feministiskt" så är det mer troligt att tjejerna paktar ihop sig med tanterna för att få ut Marcus först.

Vad Fet-Dennis tänker göra förblir en gåta. Han och Erik var ju extremt tajta innan, men Dennis verkar ha bestämt sig för att fuska fram en tjej till vinnare iår. Tippar på att Dennis kommer utnyttja Eriks blåögdhet och tro på gammal lojalitet, allt enligt tjejpaktens plan förstås. Fuck you Dennis din veke kåtfan.
2023-05-01, 17:04
Avslutad
Oskar är nog ingen dum person men han rykas och manipuleras av den vidriga Chris beteende. Chris är ingen bra person.

Tjejerna, om de inte är helt bakom flötet, kommer inse Chris manipulering men det är lätt att bli blåögd i ett sånt här tv-program.

Får hoppas Erik, Amanda eller Marcus vinner. De övriga mobbarna är inget att föredra.
Senast redigerad av fresk66 2023-05-01 kl. 17:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in