Citat:
Ursprungligen postat av
attacke
Jag tror inte att jag fick några insättningssymtomer.
Skulle vilja påstå att det fungerade bra i början.
Men sen började det krypa i kroppen så in i helvete.
Kunde inte sitta still i mer är några minuter.
Passade in på den här stereotypiska bilden med att ADHD har myror i brallan och inte ka sitta still.
Det var bra till en början, vart mer aktiv och röjde hemma. Men problemet kom när inte kunde göra något åt saken.
Vart mer som att allt var obehagligt och det fanns ingen flykt.
Men det kan vara en personlighetssida från mig som jag inte kunde ignorera när jag tog Aripripazol.
Jag skulle vilja påstå att det är värt ett försök. Men det var inget för mig.
Det där känner jag igen med Abilify, man vart väldigt aktiv, röjde och städade hela lägenheten! Kunde inte heller fortsätta med den pga den extrema rastlösheten! Kändes seriöst som att ha 100 myror i brallorna... Jag gillade faktiskt Abilify på ett sätt pga energin och fick bättre fokus tror jag men fick aldrig Akineton mot akastian.. ;/
Äter numera Reagila som fungerar hyffsat mot mina symptom mer eller mindre helt utan biverkningar! Är nog medicinen som är mest lik Abilify förrutom Rexulti!
Hur den fungerar med ADHD vet jag faktiskt inte, men är väl lite konstigt att blanda ADHD mediciner med neuroleptika, det borde väl ta ut varandra?... Vet att Abilify är unik som D2 partiell agonist dock,
Har TS några psykos symptom eller varför intresserad av neuroleptika?
Mvh