• 1
  • 2
2023-02-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Säg att du har 3 miljoner du kan leka med. Ditt mål är minimum 10% garanterad avkastning per år. Vad hade du gjort med dina pengar då?

Det måste inte vara 100% lagligt ( Inga droger eller vapen dock)
Absolut INTE INTE Aktier/fonder

Vad får dig att tro att man kan få 10% garanterad avkastning per år? Varför skulle folk då hålla på med aktier och sånt? Och då talar jag inte om kreti och pleti utan folk som faktiskt jobbar med pengar. Och varför skulle banken hålla på och låna ut pengar till patrask till fånränta om de kunde få 10% garanterad avkastning på annat håll?
Citera
2023-02-22, 00:31
Medlem
Om det var enkelt att göra det, så hade alla gjort det.

Mitt enda råd är att sprida pengarna i ett par olika fonder.
Citera
2023-02-22, 01:21
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Säg att du har 3 miljoner du kan leka med. Ditt mål är minimum 10% garanterad avkastning per år. Vad hade du gjort med dina pengar då?

Det måste inte vara 100% lagligt ( Inga droger eller vapen dock)
Absolut INTE INTE Aktier/fonder

Fastigheter nämner folk ofta. Men få 10% avkastning på fastigheter nu är helt omöjligt.

Köpa in saker från andra länder och förra in dom till Sverige? Dåligt ide svenska kronan är värdelös

Köpa 30 olika vattenskotrar och hyra ut på hygglo i Göteborg, stockholm, malmö, varberg , Halmstad osv, gör det juni juli augusti. Sälja dom i slutet av augusti. Och innan dess drar man tillbaka mätarna så dom ligger på samma som när man köpte dom.

Det finns många förslag, Det med vattenskoter var dock inte seriöst. Men ni fattar grejen.

Köpa smör från andra länder för 25 kr per paket och sälja för 55 kronor i Sverige. Så köpa smör för 3 miljoner, Dubbla pengarna? Ja osieröst igen men ni fattar poängen.

Skatt och sånt skit håller jag inte på med. Jag har målvakter här och där. Så jag kan göra det mesta. Förutom som sagt droger vapen och prostitution. Iofs har jag varit inne på någon form av prostitution. Dock på ett lagligt sätt. Och ja det går.

Ge mig dina 3 miljoner så garanterar jag att du får tillbaka 3,3 miljoner om ett år.

(Om du kan hitta mig då. )
Citera
2023-02-22, 07:21
Medlem
10% garanterad avkastning kan du inte få någonstans, men om du köper en bra indexfond så kan du nog få ca 8–10% med stor sannolikhet över tid.
Citera
2023-02-22, 07:23
Medlem
Ghastens avatar
Köp en thaimassagesalong hört det ger mer än 10%
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto