2014-11-26, 13:37
Medlem
Ovcharkas avatar
1:an och 2:an med sina robotar är förbannat bra. Sen blev det billig CGI för hela slanten - så även i kommande 4:an... Trist. Det absolut bästa med JP 1 och 2 var inte storyn, det var chansen att få se dinosaurier "på riktigt". I alla fall på ett väldigt övertygande sätt.

1:an och 2:an har till råga på allt en bra story också. Mycket, bra filmer. 3:an borde uteslutas ur serien och 4:an borde aldrig ha gjorts. Döp om dom. Sälj bara box-sets med 1:an och 2:an.
Citera
2014-11-27, 00:45
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
1:an och 2:an med sina robotar är förbannat bra. Sen blev det billig CGI för hela slanten - så även i kommande 4:an... Trist. Det absolut bästa med JP 1 och 2 var inte storyn, det var chansen att få se dinosaurier "på riktigt". I alla fall på ett väldigt övertygande sätt.

1:an och 2:an har till råga på allt en bra story också. Mycket, bra filmer. 3:an borde uteslutas ur serien och 4:an borde aldrig ha gjorts. Döp om dom. Sälj bara box-sets med 1:an och 2:an.

Det är lite av den här anledningen som Jurassic Park är min favoritfilm
Citera
2015-02-14, 13:46
Medlem
Jag har lite saker relaterat till Jurassic Park. Bland annat har jag en stor Tyrannosaurus Rex som såldes 1993 och som har Jp loggan. Tyvärr fungerar den inte så bra längre (den lät och stampade med foten innan men nu händer ingenting oavsett om batteriet är nytt eller gammalt)

Jag har också serieversionen av filmen samt en bakom kameran bok. Boken handlar dock om fortsättningen (lost worl). Jag har alla tre filmerna på en Blu-Ray box.

https://minfil.org/edH3h5bbb6/DSCN4726.JPG
Citera
2015-08-08, 11:25
Medlem
Oakenshields avatar
Vad jag alltid funderat på är om Nedry (Newman!) är så urbota dum så han tror han kan vinscha loss sin bil genom att binda vajern runt ett träd nedanför bilen, eller om filmmakarna inte hade en aning om hur en vinsch fungerar och helt enkelt fuckade upp en annars briljant scen...
Citera
2015-08-20, 19:59
Medlem
BanjoKazooies avatar
Jag gråter varje gång Nedry dör. Fruktansvärt sorglig scen.
Citera
2015-08-20, 22:07
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan ju för övrigt meddela att boken som filmen bygger på börjar som... är det tvåan eller trean? Med den där familjen som gör ett strandhugg. Jag tror att jag läste boken före filmen och jag minns att det störde mig som fan.
Citera
2015-08-20, 22:09
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan ju för övrigt meddela att boken som filmen bygger på börjar som... är det tvåan eller trean? Med den där familjen som gör ett strandhugg. Jag tror att jag läste boken före filmen och jag minns att det störde mig som fan.

Tvåan är det vad jag vill minnas, jag läste boken för inte allt för längesedan.

Men jag gillar nog filmen mer än själva boken.
Citera
2015-11-22, 00:58
Avstängd
Adelaides avatar
2:an är den enda film som är bra tycker jag. Känns som om den har mest action och varierande miljö.

1:an är det inget fel på i sig, men den blir lång och seg efter ett tag tycker jag

3:an är så usel att man vill spy. Känns som om den enbart är gjord för pengars skull och innehåller ingen Jurassic Park-känsla öht.

4:an har jag inte sett än.
Citera
2015-11-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
2:an är den enda film som är bra tycker jag. Känns som om den har mest action och varierande miljö.

1:an är det inget fel på i sig, men den blir lång och seg efter ett tag tycker jag

3:an är så usel att man vill spy. Känns som om den enbart är gjord för pengars skull och innehåller ingen Jurassic Park-känsla öht.

4:an har jag inte sett än.

4:an är typ som ettan fast med andra skådespelare!

https://www.youtube.com/watch?v=DAt07BgoygU
Citera
2015-11-23, 18:20
Medlem
Medves avatar
Stör mig lite att varje film ska ha barn med, gör hela filmen komiskt, skulle vara mer underhållande med en mer seriösare Jurassic Park.
Citera
2015-11-23, 20:57
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Stör mig lite att varje film ska ha barn med, gör hela filmen komiskt, skulle vara mer underhållande med en mer seriösare Jurassic Park.

Jurassic Park hade nog kunnat vara på samma nivå som Hajen om de hade skippat ungjävlarna, och ändrat lite i manuset. Men tyvärr så handlar ju halva filmen om hur Alan går från att vara en barnhatande surpelle (med all rätt!) till en beskyddande fadersgestalt. Spielberg är gud, men hans förbannade familje-fetish passar inte till varje film han gör.
Citera
2015-11-23, 23:30
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BanjoKazooie
Jag gråter varje gång Nedry dör. Fruktansvärt sorglig scen.

Vem exakt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in