Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-21, 00:00
Medlem
zombie-nations avatar
Att det inte finns yttrandefrihet här. Man får hetsa mot folkgrupp men man får inte tala om några andra minimala brott. Det är uppenbart att ledningen vill ha rasism och sexism.

Nu har vi pga denna frihet för just denna lilla grupp lett till att forumet spammas av extremism, och ingen som inte tillhör denna känner sig inte längre välkommen då man direkt får fula ord kastat efter sig.

Kvinnor behandlas även som skit. En kompis till mig påpekade bara lugnt att hon var kvinna för att klara upp det och fick till svar att ni kvinnor kommer och fläker upp fittan i hela forumet. Klart man drar då.
Citera
2023-02-21, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ganska uppenbart att alltmer vettigt folk lämnar, på grund av den kraftiga högervridningen som finns här.

Höger har det alltid varit och än mer tidigare!
Citera
2023-02-21, 00:31
Medlem
OrangePicks avatar
Större konkurrens från internationella ”forum” än tidigare skulle jag gissa. Det mesta som diskuteras här diskuteras bättre på andra platser (t.ex twitter och reddit). Det är väl ämnen som bara berör Sverige som fortfarande kan dra någon hit, men skribenterna i de trådarna brukar ju inte hålla någon högre nivå utan tramsar mest om vänsterblivna.

Sen spelar nog sökmotorerna in, nytillförseln verkar vara strypt.
Citera
2023-02-21, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lars123andersson
Kollade runt lite hur mycket trafik vissa sidor hade och sökte på flashback:
https://online.seranking.com/research.competitor.html/?input=flashback.org&mode=base_domain&source=se&gl obalRegion=undefined

Någon som vågar sig på en förklaring

Moderatorerna och godtycklig moderering. Kan nog inte gå in på det närmre än så. Regelverket förbjuder nämligen konstruktiv kritik.

Medlem X kan säga en sak. Sedan kan medlem Y (alternativt en moderator) säga exakt samma sak i samma tråd. Den första medlemmen varnas/stängs av. Det andra kontot händer ingenting med. Alla lika; vissa mer lika än andra.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag tror att det beror på att de flesta moderatorerna här är så förbannat tröga i huvudet

Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Flashback är ett forum man riskerar att bli avstängd ifrån utan uppenbart skäl och vid avstängning är det starta ett nytt konto som gäller om man har några invändningar

^Detta. Skulle inkludera admins också tyvärr. Men jag vet ju inte för jag blev medlem för bara några månader sedan...

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Då man inte gör något åt alla trollkonton utan låter dom hållas så dör forumet ut.

Måste vara svårt att hinna med trollkonton när man har fullt upp med att radera alla andra som man helt enkelt inte gillar (?).
Senast redigerad av annanmedlems 2023-02-21 kl. 01:07.
Citera
2023-02-21, 01:01
Medlem
Citat:
https://online.seranking.com/research.competitor.html/?input=flashback.org&mode=base_domain&source=se&gl obalRegion=undefined

November 2018- mars 2019 låg flashback på kring 2 miljoner per månad.
Sen gick det ner till nästan hälften för att mot hösten gå upp lite grann.
Slutet på 2019 började resan från 1.5 miljoner och fortsatte neråt kraftigt under första halvåret 2020.
Botten kom sommaren 2020 då vi stannade på ca 450 tusen.
Men sedan 2020 och fram till hösten 2022 låg vi ganska stadigt kring 450k, det är 2 år liksom.

Sedan hösten 2022 har vi sett en uppgång och nu är det kring 800k.
Har faktiskt inte varit såhär högt sedan april 2020.

Man förlorar hjärnceller varje gång man besöker Flashback. Det känns som att det är lågintelligenta trögpannor från landet som skriver av sig sina rasistiska åsikter på Flashback, vilket gör det hela till ett väldigt otrevligt ställe.

Debattklimatet här är även det väldigt omoget och rent ut sagt vidrigt.

Förstår att många lämnar.
Citera
2023-02-21, 01:03
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:

Slutet på 2019 började resan från 1.5 miljoner och fortsatte neråt kraftigt under första halvåret 2020.
Men sedan 2020 och fram till hösten 2022 låg vi ganska stadigt kring 450k, det är 2 år liksom.

Flashback och vissa medier blev häxstämplade och vanligt folk vågade inte ta åsikter där efter. Nu har vi rätt till en annan vinkel så att säga.
Citera
2023-02-21, 01:55
Medlem
Citat:

Eftersom att det inte går att läsa en tråd om t.ex vilken kaffeböna som smakar bäst utan att läsa kommentarer som "det går ju inte ens att köpa kaffebönor längre, massinvandringen har lett till att vanliga kaffebönor kallas för arabica-bönor" och "jag började rösta på afs när jag insåg alla kaffebönor har samma färg som kunta kinte".

Märkligt att dessa inlägg inte modereras bort men att skriva sånt i vissa andra trådar där det inte har relevans heller stannar kvar
Citera
2023-02-21, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Jag tycker det mesta är ganska vänstervridet. Eller skall man säga globalistiskt.
Tycker nog det är ganska högervridet och består till stor del av SDpack och liknande skit
Citera
2023-02-21, 06:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Ganska uppenbart att alltmer vettigt folk lämnar, på grund av den kraftiga högervridningen som finns här.

Jag har varit medlem sen 2010 och det är knappast mer högervridet nu än då. Skitsnack om somalier-familjer med 10 barn som går på bidrag har liksom alltid varit en grej här.
Citera
2023-02-21, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Märkligt att dessa inlägg inte modereras bort men att skriva sånt i vissa andra trådar där det inte har relevans heller stannar kvar

Anmäler du inlägget för trams & off-topic kommer det raderas ganska snabbt är min erfarenhet.
Citera
2023-02-21, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Då man inte gör något åt alla trollkonton utan låter dom hållas så dör forumet ut.

Håller med. Detta är ett stort problem man inte verkar vilja ta tag i. Det är svårt att hitta verkliga opponenter då det är så många sockpuppets. Detta gäller framförallt politik och andra omstridda områden.
Citera
2023-02-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Om jag får gissa på en anledning så är det att den yngre generationen kanske ej är så aktiva med att just delta i forum?
Utan gärna ser små videoklipp istället på tiktok etc och ej orkar skrolla runt på flashback då det ej ger samma dopamin kickar?

Håller med och är ganska säker på att detta är svaret. Jag tycker tvärtom att FB har ovanligt mycket trafik för denna typ av ålderdomliga media. Det som jag anser räddar det hela är det faktum att det går in i massa ämnen, en hel del olagliga och kanske kittlande ämnen. Sedan just möjligheten att kunna diskutera vitt och brett om allt möjligt, anonymt. Man kan väl visserligen diskutera vitt och brett på många andra platser, men idag handlar allt om varumärkesbyggande syfte av en själv och trampar man i klaveret någonstans i vad gruppen anser ok, så är man rökt. Men annars är det ju ganska känt att unga läser ju inte ett skit idag utan allt ska streamas och vara så kul och lättsmällt som möjligt. Sedan skriva långa textmassor på mobilen som alla sitter med idag, vem orkar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in