Citat:
Ursprungligen postat av
trefemmor
Om jag får gissa på en anledning så är det att den yngre generationen kanske ej är så aktiva med att just delta i forum?
Utan gärna ser små videoklipp istället på tiktok etc och ej orkar skrolla runt på flashback då det ej ger samma dopamin kickar?
Håller med och är ganska säker på att detta är svaret. Jag tycker tvärtom att FB har ovanligt mycket trafik för denna typ av ålderdomliga media. Det som jag anser räddar det hela är det faktum att det går in i massa ämnen, en hel del olagliga och kanske kittlande ämnen. Sedan just möjligheten att kunna diskutera vitt och brett om allt möjligt, anonymt. Man kan väl visserligen diskutera vitt och brett på många andra platser, men idag handlar allt om varumärkesbyggande syfte av en själv och trampar man i klaveret någonstans i vad gruppen anser ok, så är man rökt. Men annars är det ju ganska känt att unga läser ju inte ett skit idag utan allt ska streamas och vara så kul och lättsmällt som möjligt. Sedan skriva långa textmassor på mobilen som alla sitter med idag, vem orkar det?