2023-02-21, 05:17
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
4.5 år bara, låter riktigt lite. Folk har fått längre straff i Sverige för skattefiffel av lägre summor.

Man får inte speciellt hårda straff för eko-brott i USA. Man kan ju undra varför makthavarna bestämt att det ska vara så 🙄🙄🙄
Citera
2023-02-21, 08:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Har inte exakta siffrorna, men läste någon stans att uppemot 1 trillion dollar stals i samband med den livsfarliga "sjukan"

Det är väldigt många som blivit rika på "sjukan" på alla möjliga sätt o vis.

Snart får vi väl en ny pandemi när Gates o gänget är sugna på mer deg.
US FED tryckte upp 2 trillion usd = 20 biljoner kronor under 2020 och 2021, alla pengar delades ut, jag tror bara flygbolagen fick 100 miljarder kronor eller så för att stå stilla på marken. Världen blir dummare och dummare och till slut är vi tillbaka till stenåldern igen.

Tips: FEDs 2 trillion USD kommer antingen att återbetalas via höjda skatter av USAs befolkning, eller så kommer superinflation att äta upp dem, eller så blir alla bonds som Kina och Japan köpt (exakt 2 trillion) att bli värdelösa eftersom de inte återbetalas. Så vi har bara sett steg 1 i denna cirkus. Den riktigt otrevliga delen återstår.
Citera
2023-02-21, 09:12
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Trodde inte denna typen av bidragsfusk förekom i ett land som USA
Redan första veckorna efter att stöden lanserats började det komma rapporter om omfattande fusk. USA har precis samma inkompetens i deras statsförvaltning som finns i Sverige. Eller snarare - den verkar betydligt mycket värre.
Citera
2023-02-21, 09:16
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Man får inte speciellt hårda straff för eko-brott i USA. Man kan ju undra varför makthavarna bestämt att det ska vara så 🙄🙄🙄

Stämmer men beror också på.

Blåser du fattiga är de OK och du kommer många gånger undan. (Ingen på wall street blev dömd för '08)
Blåser du rika och mäktiga personer på pengar så är du körd. (Madoff)
Citera
2023-02-21, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
55 miljoner kronor i usa är 550 miljoner kronor i sverige
Tack, jag undrade så.
Citera
2023-02-21, 10:33
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Tack, jag undrade så.

Jag hoppas du är ironisk.
Citera
2023-02-21, 11:38
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Jag hoppas du är ironisk.
Hehe ja.
Citera
2023-02-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
4.5 år bara, låter riktigt lite. Folk har fått längre straff i Sverige för skattefiffel av lägre summor.

Skattebrott straffad hårt i Sverige. Brott mot staten vet du.
Brott mot enskild, misshandel och stöld inte lika hårt.
Tänk på Refaat, han satt inne i 5år
Citera
2023-02-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
US FED tryckte upp 2 trillion usd = 20 biljoner kronor under 2020 och 2021, alla pengar delades ut, jag tror bara flygbolagen fick 100 miljarder kronor eller så för att stå stilla på marken. Världen blir dummare och dummare och till slut är vi tillbaka till stenåldern igen.

Tips: FEDs 2 trillion USD kommer antingen att återbetalas via höjda skatter av USAs befolkning, eller så kommer superinflation att äta upp dem, eller så blir alla bonds som Kina och Japan köpt (exakt 2 trillion) att bli värdelösa eftersom de inte återbetalas. Så vi har bara sett steg 1 i denna cirkus. Den riktigt otrevliga delen återstår.

Tror att Västs fall är oundvikligt främst pga att man gör sig av med egen försörjning inom Energi.

Inflationen lär ju aldrig försvinna om man inte är självförsörjande inom energi.

Eller jo, om alla sitter hemma vid datorn och lever i podden.

Tradigt att man inte va ung på 70 talet istället då hade man fan inte brytt sig idag då man redan levt ett riktigt gott liv i väst.
Citera
2023-02-21, 16:45
Medlem
Tror mer på att Musse bara missförstått reglerna?
Han trodde väl att man fick göra så?
Citera
2023-02-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det var en svensk läkare som gjorde samma sak. Snodde 100 mille i Covid-bidrag och lämnade landet.

Han gjorde helt rätt.
Citera
2023-02-21, 18:41
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nej, 55 miljoner kronor är 55 miljoner kronor. Det handlande om motsvarande 55 miljoner svenska kronor - dvs omkring 5,3 miljoner USD.

beror väl på hur man räknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in