2023-03-03, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Fantastiskt slutkläm. Likt ett skock får som bräkande följer sin herde.

Har varit mycket av det på sistonde
Råkade se just detta. Har inte sett programmet men råkade byta kanal och såg kanske en minut. Skrattade glatt åt eländet och foliehattarna.

Får kanske se det ändå?!
Citera
2023-03-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ja kände igen honom på dom säregna ögonen/pupillerna

Varför spelar han inte somamrteater istället?

Sedan noterade någon annan än jag? Nick eller Robban från Beck filmerna från 2012
på frihetsdemon, han verkar ha gått & blivit riktig polis i utsatta områden efter
sin starka övertygande skådisinsats som Nick....eller Robban

Stämmer bra, den mörke killen. Han är polis idag, han är ofta med vid demonstrationer i Stockholm o går där i täten som dialog polis eller va det heter
Citera
2023-03-04, 10:15
Medlem
Pontus.Lindwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Rent komiskt hur alla foliehattar är kompisar med varandra och hoppar runt I varandras podcast och youtubevideos. Filip från SVT:s Rörelsen snackar med Beijerstrand från Knapptryckarna, Marie från Knapptryckarna hetsar Tom Lutmark i hans bondeuppror mot myndigheter och socialkontor, Lutmark är med i Fritjofs program, Fritjof sänder tillsammans med antivaxxers.... och så rullar det på.

Varför är det komiskt? Det låter som helt naturligt. Någon som pysslar med Fotboll brukar synas i Fotbolls-sammanhang, så "kollegor" inom podcast-världen kommer nog att synas i Podcast-sammanhang. Det finns dock undantag som bekräftar regeln, som t.ex. Haveristerna, ingen annan podcast vill ha med dem att göra. Om ett ämne och inriktning i en stream är vaccin-kritik så är det inte konstigt alls att de de också deltar i andra streams som också tillåter såna åsikter.
Citera
2023-03-04, 10:30
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och komiskt kommer det alltid ifrån samma punkt, och aldrig har dom medföljande saklighet för stöda deras tokiga påståenden.

Nått säger mig att SVT/SR kommer fortsätta göra reportage om deras tokerier, och sen kommer de gråta över att de är återgivna fel och detta genom bara ge nya inkorrekta påståenden.
Då såg ju bara ovan, och som sade vi har rätt i allt, men detta genom låtsas om att allt som styr deras agenda och narrativ inte existerar.
Och vet du vad det bästa är?
Jo, de tror ingen ser det, och deras selektivitet är abnorm, och det berättar inte för dom att oops, kanske jag har nått fel här, inte då, de blir bara mer igekottsförsvar och på allt som stör dom.

Att dom inte heller fattar dom är nyttiga idioter är en gåta, och speciellt efter SVT´s första två och där Linda var med i och sekten antivaccers.
De fattar att deras enda syfte är att skyffla pengar till toppen och genom att de saknar intellektet att förstå lite mer komplexa frågor.
Detta är typ samma personer som körde moppe runt runt runt runt runt runt runt utan mål eller mening, och sen när man frågade nått så sade de bara duh

Ska bli intressant om vi får se en ny sådan här dokumentär om typ 1-2 år senare, för man bör fortsätta exponera att vi har element i samhället som vägrar ta in fakta.
En annan sak som är sjukt fascinerade, det är hur ofta dessa förnekar förintelsen och är nazister undra vad det är om.

När jag ser denna koloni av foliehattar fara ut i sina flängbollteorier om allt möjligt så ställer jag mig frågan - kan dessa vrak fungera på en arbetsplats? Är alla i SVT dokun arbetslösa? Socialfall? Sjukskrivna?

Man kan inte annat än beklaga hur de lurats av Filip och Max med ludret Natalie

Antivaxxers måste vara ofattbart lättlurade, som en skock bräkande får som gör det de blir tillsagda att göra och tycka det som herdarna säger åt dem att tycka

Fy satan, kan knappt bärga mig tills uppföljaren i SVT kommer
Citera
2023-03-04, 11:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
När jag ser denna koloni av foliehattar fara ut i sina flängbollteorier om allt möjligt så ställer jag mig frågan - kan dessa vrak fungera på en arbetsplats? Är alla i SVT dokun arbetslösa? Socialfall? Sjukskrivna?

Man kan inte annat än beklaga hur de lurats av Filip och Max med ludret Natalie

Antivaxxers måste vara ofattbart lättlurade, som en skock bräkande får som gör det de blir tillsagda att göra och tycka det som herdarna säger åt dem att tycka

Fy satan, kan knappt bärga mig tills uppföljaren i SVT kommer
Det är ofta jag förundras hur ointelligenta folk kan vara, ser mig inte alls som intelligent, men jag har förmågan att processa information bra.
tom en läkare sade detta till mig och efter sågat mig efter fotknölarna på det jag sökte för, men sade jag hade en extrem slutledningsförmåga.(I detta fallet var det ett par saker, men det jag snabbt kom fram till var att denna läkare vill inte hjälpa mig, som tur var nästa mer villig, och gjorde massa svindyra undersökningar som ledde till en helt ny medicinering mot ett hormon som överproducerade sig.)

Och såna här människor får mig känna mig mer intelligent än såna som Einstein.
Men vad som kännetecknar alla crackpots som i denna dokumentär, det är att de har ingen förmåga att processa information som inte går i linje med deras tro, och tron ser ut som religion, inta nått de sakligt kommit fram till baserat på fakta.
Och eftersom dessa antivaccers agerar som det är en religion, så har man fånar som säger att all fakta som finns om vaccinen och inte stödjer dom är fel.( )

En annan sak som fascinerar mig svårt(RIKTIGT RIKTIGT svårt fascinerar detta mig.) med dessa antivaccers, det är den höga frekvensen att förneka förintelsen existerar.
Och där lurade dom Linda svårt i den andra SVT-dokumentären
Hon försökte stämma såg jag senare, dom kasta ut skiten genom fönstret, snacka om att vara bortgjord med fakta.

Det SVT borde göra nästa gång, det är försöka följa pengarna och vart dom tar vägen.
För det sitter säkert någon någonstans som agiterar dom och samlar in pengar.
En annan sak som också skulle vara intressant SVT, det är och se hur de processar information och genom en lite djupare intervju och med bara fakta på bordet och konspirationerna borta och det vill säga då att man kan bara använda det man kommit fram till.
För det ska bli roligt och se och när de försöker säga en av de säkraste vaccinen, med minsta svåra biverkningar någonsin och hur de processar sådan information i ord.
För detta skulle bli mycket underhållande och vem vet, kanske någon av dom har förmågan att inse de har fel.
Men och andra sidan, sektbeteende och se på det som religion, de kommer ändå vägra allt som kommer deras väg och som inte odelat stödjer deras fantasier.

Så jag VERKLIGEN hoppas att de gör mer i denna dokumentär-serie SVT.
Citera
2023-03-04, 12:48
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ofta jag förundras hur ointelligenta folk kan vara, ser mig inte alls som intelligent, men jag har förmågan att processa information bra.
tom en läkare sade detta till mig och efter sågat mig efter fotknölarna på det jag sökte för, men sade jag hade en extrem slutledningsförmåga.(I detta fallet var det ett par saker, men det jag snabbt kom fram till var att denna läkare vill inte hjälpa mig, som tur var nästa mer villig, och gjorde massa svindyra undersökningar som ledde till en helt ny medicinering mot ett hormon som överproducerade sig.)

Och såna här människor får mig känna mig mer intelligent än såna som Einstein.
Men vad som kännetecknar alla crackpots som i denna dokumentär, det är att de har ingen förmåga att processa information som inte går i linje med deras tro, och tron ser ut som religion, inta nått de sakligt kommit fram till baserat på fakta.
Och eftersom dessa antivaccers agerar som det är en religion, så har man fånar som säger att all fakta som finns om vaccinen och inte stödjer dom är fel.( )

En annan sak som fascinerar mig svårt(RIKTIGT RIKTIGT svårt fascinerar detta mig.) med dessa antivaccers, det är den höga frekvensen att förneka förintelsen existerar.
Och där lurade dom Linda svårt i den andra SVT-dokumentären
Hon försökte stämma såg jag senare, dom kasta ut skiten genom fönstret, snacka om att vara bortgjord med fakta.

Det SVT borde göra nästa gång, det är försöka följa pengarna och vart dom tar vägen.
För det sitter säkert någon någonstans som agiterar dom och samlar in pengar.
En annan sak som också skulle vara intressant SVT, det är och se hur de processar information och genom en lite djupare intervju och med bara fakta på bordet och konspirationerna borta och det vill säga då att man kan bara använda det man kommit fram till.
För det ska bli roligt och se och när de försöker säga en av de säkraste vaccinen, med minsta svåra biverkningar någonsin och hur de processar sådan information i ord.
För detta skulle bli mycket underhållande och vem vet, kanske någon av dom har förmågan att inse de har fel.
Men och andra sidan, sektbeteende och se på det som religion, de kommer ändå vägra allt som kommer deras väg och som inte odelat stödjer deras fantasier.

Så jag VERKLIGEN hoppas att de gör mer i denna dokumentär-serie SVT.

Jag har ofta undrat över hur det som hände i Jonestown kunde hända dvs hundratals anhängare begick kollektivt självmord pga att deras pastor Jones sa till dem att det var en bra idé - men efter att jag sett kolonin med foliehattar i SVT så trillade pusselbitarna på plats.

Antivaxxers är precis likadana lättledda flängbollar, som en skock får som bräker tacksamt i kör vad än i helvete deras ledare dillar i dem
Citera
2023-03-04, 14:51
Medlem
dialektikers avatar
Ledarna i den här rörelsen är otroligt skickliga på att korrumpera till sig pengar.
Ta bara analdoktorn Mikael Nordfors som höll i Frihetspartiet och första coronademonstrationen i Kungsträdgården.
Han har dels lurat till sig massor av pengar till sina flummiga alternativmedicinska behandlingar. Den ena värre än den andra. (Han har alltid varit väldigt ombytlig och hittat på "det senaste" med sina alternativmedicin-behandlingar.)
Skocken får som sväljer allt vad alternativmedicin heter, är samtidigt asförbannade på den korrumperade läkemedelsindustrin,
men allt vad den korrumperade alternativmedicin-behandlarna lurar på dem går det bra att göda pengar till.
Mikael Nordfors trodde att han skulle bli stjärnan och ljuset i denna rörelse och tjäna in grova pengar på fårskocken antivaxxare/alternativmedicin-vurmarna ihop med vanligt folk som bara är vaccinkritiska, kombinerat med de som är förargade mot myndigheter i allmänhet.

Hela skaran finns ju i demonstrationstågen. Allt ifrån de som bara är allmänt kritiska mot vaccinet, till de som är inbäddade i hela sekterismen där de tror på energier, frekvenser, i en sorts nyandlighet och samtidigt tror att extremt onda krafter kommer totalkontrollera samhället snart.
De blir hjärntvättade i sin sekterism och tror även att domstolar styrs av pedofilnätverk. Dessa extremer får följeslagare som bara är allmänt uppretade av agendastyrd mainstream-media och politisism. De behöver dock inte vara lika extrema.
Mikael Nordfors blev dock utfintad av Max Winter.
Ledsen Mikael Nordfors att du inte kunde lura av antivaxx/alternativmedicin-fårskocken pengar genom corona-pandemin-demonstrationerna!

Mikael Nordfors blev lika lack som Filip Sjöström av att Max Winter lyckades ta över tronen.
De bråkade öppet i youtubefilmer och sina egna facebook-statusar om det.
Mikael Nordfors gick till och med till angrepp mot sina facebookvänner (offentligt).
Han var mycket besviken.

Och nu sysselsätter han sig åt världens flummigaste digitala "energi-terapi"
som han försöker värva kunder till.

Snacka om hjärntvättad fårskock, detta "5G-antvaxx-energier-homeopat-domstolar är pedofilnätverk"-sällskap är.

Och så snackar de om att folk ute i samhället som tror på vetenskap och forskning, är fårskockar.
Senast redigerad av dialektiker 2023-03-04 kl. 14:55.
Citera
2023-03-04, 15:07
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ledarna i den här rörelsen är otroligt skickliga på att korrumpera till sig pengar.
Ta bara analdoktorn Mikael Nordfors som höll i Frihetspartiet och första coronademonstrationen i Kungsträdgården.
Han har dels lurat till sig massor av pengar till sina flummiga alternativmedicinska behandlingar. Den ena värre än den andra. (Han har alltid varit väldigt ombytlig och hittat på "det senaste" med sina alternativmedicin-behandlingar.)
Skocken får som sväljer allt vad alternativmedicin heter, är samtidigt asförbannade på den korrumperade läkemedelsindustrin,
men allt vad den korrumperade alternativmedicin-behandlarna lurar på dem går det bra att göda pengar till.
Mikael Nordfors trodde att han skulle bli stjärnan och ljuset i denna rörelse och tjäna in grova pengar på fårskocken antivaxxare/alternativmedicin-vurmarna ihop med vanligt folk som bara är vaccinkritiska, kombinerat med de som är förargade mot myndigheter i allmänhet.

Hela skaran finns ju i demonstrationstågen. Allt ifrån de som bara är allmänt kritiska mot vaccinet, till de som är inbäddade i hela sekterismen där de tror på energier, frekvenser, i en sorts nyandlighet och samtidigt tror att extremt onda krafter kommer totalkontrollera samhället snart.
De blir hjärntvättade i sin sekterism och tror även att domstolar styrs av pedofilnätverk. Dessa extremer får följeslagare som bara är allmänt uppretade av agendastyrd mainstream-media och politisism. De behöver dock inte vara lika extrema.
Mikael Nordfors blev dock utfintad av Max Winter.
Ledsen Mikael Nordfors att du inte kunde lura av antivaxx/alternativmedicin-fårskocken pengar genom corona-pandemin-demonstrationerna!

Mikael Nordfors blev lika lack som Filip Sjöström av att Max Winter lyckades ta över tronen.
De bråkade öppet i youtubefilmer och sina egna facebook-statusar om det.
Mikael Nordfors gick till och med till angrepp mot sina facebookvänner (offentligt).
Han var mycket besviken.

Och nu sysselsätter han sig åt världens flummigaste digitala "energi-terapi"
som han försöker värva kunder till.

Snacka om hjärntvättad fårskock, detta "5G-antvaxx-energier-homeopat-domstolar är pedofilnätverk"-sällskap är.

Och så snackar de om att folk ute i samhället som tror på vetenskap och forskning, är fårskockar.

Haha, ja jösses

Vi har förmodligen inte sett slutet på den här soppan ännu, hoppas SVT gör en sequel
Citera
2023-03-04, 15:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Haha, ja jösses

Vi har förmodligen inte sett slutet på den här soppan ännu, hoppas SVT gör en sequel

Mikael Nordfors håller sig undan media. Det var därför jag antar att Kalle Ström inte fick med honom i dokumentären?

Mikael Nordfors har ju jagats så länge i media, och han hade precis då Corona-demonstrationerna började blivit av med sitt läkarleg.

Jag antar att både Max Winter och Filip Sjöström var mer blåögda som lät Kalle Ström följa dem?

Doktorns dotter Maneka Helleberg som verkligen stått vid sidan av frontfigurerna i demonstrationerna, hade nog sagt ifrån ordentligt att hon inte ville vara med i dokumentären.

Så både Mikael Nordfors och Maneka Helleberg kommer inte delta i några svt-dokumentärer. Det är jag säker på.
Men Mikael var med och bråkade om tronen och pengarna med Max Winter.
Citera
2023-03-04, 15:29
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mikael Nordfors håller sig undan media. Det var därför jag antar att Kalle Ström inte fick med honom i dokumentären?

Mikael Nordfors har ju jagats så länge i media, och han hade precis då Corona-demonstrationerna började blivit av med sitt läkarleg.

Jag antar att både Max Winter och Filip Sjöström var mer blåögda som lät Kalle Ström följa dem?

Doktorns dotter Maneka Helleberg som verkligen stått vid sidan av frontfigurerna i demonstrationerna, hade nog sagt ifrån ordentligt att hon inte ville vara med i dokumentären.

Så både Mikael Nordfors och Maneka Helleberg kommer inte delta i några svt-dokumentärer. Det är jag säker på.
Men Mikael var med och bråkade om tronen och pengarna med Max Winter.

Jag tror att anledningen till Filip och Max medverkan är att en så genuin narcissist som de är helt enkelt inte kan motstå rampljuset. Deras uppblåsta egon har dragit dem i skiten inför öppen ridå
Citera
2023-03-04, 16:00
Medlem
dialektikers avatar
Doktor Mikael Nordfors (var ett tag sen jag var inne på hans facebook) är så sur på Max Winter så att han kallar honom för infiltratör.

https://www.facebook.com/mikaelnordfors

(Tredje inlägget i statusen.)

Så när de inte bråkar på att myndigheter är infiltratörer och maktmissbrukare, så jagar de varandra med sådana okvädningsord.

Att fårskockar ändå ägnar sig åt att gynna dessa maffiabossar-med ett koppel av "new age-alternativmedicin-antivaxx-alla-myndigheter-är-en-stor-konspiration-allt-handlar-om-energier-och -frekvenser-domstolsväsendet-är-ett-pedofilnätverk"-troende kring sig, och ge pengar till dem är ju en gåta.

Vissa har inte förstått helt hur galna vissa i rörelsen är och bara är allmänt kritiska. Det kan jag förstå (att man är vaccinkritisk alltså).
Men folk bör verkligen vara medvetna om vilka korrumperade galningar de ger pengar till.

Och säkerligen finns det folk som inte är så radikala från början som kan dras in och börja tro på sekteristisk flum. Det är ju aspopulärt nu med naturmedicin och homeopater.
Om alla andra håller på med det, så kanske det är bra?
I kristider brukar ju folk bli mer religiösa.
Tror säkert denna rörelse kan gynnas av detta?
Folk har det tufft och blir nyandliga i form av New Age?
Citera
2023-03-04, 16:17
Medlem
dialektikers avatar
Ha, ha, ha, nu har ju Mikael Nordfors gått och blivit riktigt psykiskt sjuk .

https://m.youtube.com/watch?v=faClpbAk7YQ&feature=share

Visste inte detta.
Han är rädd för sin egen familj, som han tror mindcontrollerar honom, och även Filip Sjöström har med någon form av strålning gjort att Mikael Nordfors fick någonting i benet, efter att Mikael haft ett föredrag Filip anordnade arrangemanget till.

Helt otroligt att Mikael Nordfors fick behålla sitt läkarleg så länge. Var ju bara 2-3 år sen han blev av med det.

I Danmark blev han utsatt för ett mordförsök i en hiss på ett sjukhus (han har ju åkt till Danmark för att bevisa att han har ALS, då svenska sjukvården inte bedömt att han har det ) berättar han, "och var tror ni 5G-masterna sitter på sjukhuset" lägger han till. Så han tror att en mindkontrollerad utsatt honom för mordförsök, eftersom 5G finns i hisschakten.

OBS! Ta till er, Mikael säger i videon att alla vi svenskar kommer att dö av mindcontroll.
Han varnar oss.

Edit: Ni kan swisha Mikael pengar om ni vill.
Senast redigerad av dialektiker 2023-03-04 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in