Citat:
Ursprungligen postat av
WTFSTHLM
När jag ser denna koloni av foliehattar fara ut i sina flängbollteorier om allt möjligt så ställer jag mig frågan - kan dessa vrak fungera på en arbetsplats? Är alla i SVT dokun arbetslösa? Socialfall? Sjukskrivna?
Man kan inte annat än beklaga hur de lurats av Filip och Max med ludret Natalie
Antivaxxers måste vara ofattbart lättlurade, som en skock bräkande får som gör det de blir tillsagda att göra och tycka det som herdarna säger åt dem att tycka
Fy satan, kan knappt bärga mig tills uppföljaren i SVT kommer

Det är ofta jag förundras hur ointelligenta folk kan vara, ser mig inte alls som intelligent, men jag har förmågan att processa information bra.
tom en läkare sade detta till mig och efter sågat mig efter fotknölarna på det jag sökte för, men sade jag hade en extrem slutledningsförmåga.(I detta fallet var det ett par saker, men det jag snabbt kom fram till var att denna läkare vill inte hjälpa mig, som tur var nästa mer villig, och gjorde massa svindyra undersökningar som ledde till en helt ny medicinering mot ett hormon som överproducerade sig.)
Och såna här människor får mig känna mig mer intelligent än såna som Einstein.
Men vad som kännetecknar alla crackpots som i denna dokumentär, det är att de har ingen förmåga att processa information som inte går i linje med deras tro, och tron ser ut som religion, inta nått de sakligt kommit fram till baserat på fakta.
Och eftersom dessa antivaccers agerar som det är en religion, så har man fånar som säger att all fakta som finns om vaccinen och inte stödjer dom är fel.(

)
En annan sak som fascinerar mig svårt(RIKTIGT RIKTIGT svårt fascinerar detta mig.) med dessa antivaccers, det är den höga frekvensen att förneka förintelsen existerar.
Och där lurade dom Linda svårt i den andra SVT-dokumentären

Hon försökte stämma såg jag senare, dom kasta ut skiten genom fönstret, snacka om att vara bortgjord med fakta.
Det SVT borde göra nästa gång, det är försöka följa pengarna och vart dom tar vägen.
För det sitter säkert någon någonstans som agiterar dom och samlar in pengar.
En annan sak som också skulle vara intressant SVT, det är och se hur de processar information och genom en lite djupare intervju och med bara fakta på bordet och konspirationerna borta och det vill säga då att man kan bara använda det man kommit fram till.
För det ska bli roligt och se och när de försöker säga en av de säkraste vaccinen, med minsta svåra biverkningar någonsin och hur de processar sådan information i ord.
För detta skulle bli mycket underhållande och vem vet, kanske någon av dom har förmågan att inse de har fel.
Men och andra sidan, sektbeteende och se på det som religion, de kommer ändå vägra allt som kommer deras väg och som inte odelat stödjer deras fantasier.
Så jag VERKLIGEN hoppas att de gör mer i denna dokumentär-serie SVT.