2023-02-18, 00:40
Medlem
olasvenssons avatar
Detta är tredje gången som jag har sagt upp mig på samma företag. Dom två första gångerna fick jag högre lön för att stanna kvar och därför stannade jag kvar. Nu blev måttet rågat och den tredje gången sade jag upp mig och är idag arbetslös.

I en månad har jag varit arbetslös. Har sökt 50-tal arbete men utan positivt resultat. Har svårt för att gå hemma och dra benen efter mig.

Min gamla chef vill att jag ska komma tillbaka men jag trivs inte på arbetet, med mina chefer. Arbetet i sig älskar jag men inte mina chefer.

(Arbetsförmedlingen har förvisso utbildningar som man kan få. Men jag har väldigt många utbildningar och känner inte för att bli världsmästare inom antal utbildningar.)

Så kanske borde jag gå tillbaka ändå?

Att vara arbetslös är hemskt.

Vad göra?

Annat?
Citera
2023-02-18, 00:43
Medlem
Silltunnas avatar
Vad är det för desperat firma som vill ha tillbaka dig hela tiden?
Citera
2023-02-18, 00:44
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Gå tillbaka till jobbet och gör sen i rätt ordning och hitta ett nytt jobb INNAN du säger upp dig igen.
Citera
2023-02-18, 00:45
Medlem
knark-kungens avatar
Du borde starta en youtubekanal istället då kan du jobba hemifrån.
Citera
2023-02-18, 01:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du borde starta en youtubekanal istället då kan du jobba hemifrån.

Om han hade gjort det under pandemin när många andra gjorde samma sak hade det kanske gått bra och han hade fått en stor, stabil tittarskara men nu är det nästan omöjligt om man inte har kvalitativt innehåll på kanalen.

Är tittarskaran under 1000 st får man inga pengar, i bästa fall någon hundring. Man kan inte leva på det om man inte har en stor, stabil tittarskara och som sagt hårdnade konkurrensen pga pandemin när fler fick samma idé.
Citera
2023-02-18, 01:15
Medlem
skillnads avatar
Vad fick måttet att bli rågat?
Citera
2023-02-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Detta är tredje gången som jag har sagt upp mig på samma företag. Dom två första gångerna fick jag högre lön för att stanna kvar och därför stannade jag kvar. Nu blev måttet rågat och den tredje gången sade jag upp mig och är idag arbetslös.

I en månad har jag varit arbetslös. Har sökt 50-tal arbete men utan positivt resultat. Har svårt för att gå hemma och dra benen efter mig.

Min gamla chef vill att jag ska komma tillbaka men jag trivs inte på arbetet, med mina chefer. Arbetet i sig älskar jag men inte mina chefer.

(Arbetsförmedlingen har förvisso utbildningar som man kan få. Men jag har väldigt många utbildningar och känner inte för att bli världsmästare inom antal utbildningar.)

Vad göra?

Annat?

Du har sökt 50 jobb men inte fått något? Vill du ens ha något jobb? Varför anstränger du dig inte?
Citera
2023-02-18, 08:24
Medlem
IRMEs avatar
Citat:

Vad göra?

Annat?

Du kan väl alltid gå tillbaka en stund om det är det som krävs för försörjning. Men, din chef kommer att leta efter en ersättare till dig och göra sig av med dig så fort han kan. Ingen vill ha en anställd som inte vill jobba där eller som helt plötsligt kan säga upp sig.
Citera
2023-02-18, 08:28
Medlem
Pope666s avatar
Ta din a-kassa och investera i en utbildning till rågbonde. Sedan köper du en liten gård och börjar ditt nya liv som rågbonde. Alla behöver mat, vem odlar fram maten? jo rågbönderna! Då kommer du dra in kosing.

Du blir extremt rik och slipper samtidigt jobbiga chefer.

Tacka mig sen.
Citera
2023-02-18, 08:31
Medlem
6stringlevins avatar
Finns ett Seinfeld avsnitt där george säger upp sig...och går tillbaka och låtsas som inget.
Citera
2023-02-18, 09:23
Medlem
Citat:

Vad göra?

Annat?

Du söker andra jobb medans du har ett jobb, det är det du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in