2023-02-16, 10:34
Medlem
Dalailamas avatar
min upplevelse är att hantverkare kör aggressivt och ofta väldigt mycket för fort. Min fråga till er som känner er träffade, är ni inte oroade för att bli av med lappen? Hur löser man som hantverkare en situation där man blir av med körkortet?
Citera
2023-02-16, 10:38
Avslutad
Har faktiskt också reflekterat över det ibland. Skulle ju vara jävligt drygt att bli av med lappen i ett sådant jobb.
Citera
2023-02-16, 10:57
Medlem
Sillsvins avatar
Ja de lär ju inte bli tackade av cheferna för att de förlorat körkortet. Annars kan jag tänka mig att det är yngre killar på mindre firmor som ska visa framfötterna för chefen. I England säger man väl ”white van vandals” avseende fenomenet.

Nu rör inte detta hantverkare men det var ju ett avsnitt i trafikpoliserna där dom tog en taxichaufför som kryssade sig fram lite väl fort på E4:an in mot Sthlm.

Vart av med både körkort och taxilegitimationen trots att han sa att han behövde som för att kunna jobba.
Citera
2023-02-16, 11:31
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Du talar om vuxna människor som tycker de är häftiga när de har kortbyxor på vintern och toppluva inomhus, förvänta dig ingen större tankeverksamhet.
Citera
2023-02-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
min upplevelse är att hantverkare kör aggressivt och ofta väldigt mycket för fort. Min fråga till er som känner er träffade, är ni inte oroade för att bli av med lappen? Hur löser man som hantverkare en situation där man blir av med körkortet?
Undrar samma sak. Min erfarenhet är tyvärr att polisen är väldigt snäll mot skåpbilsförare och taxis. De vill väl inte sabba folks liv genom att de blir av med jobbet.

Lite OT men var alltid en hantverkar som pendlade samtidigt som mig tidigare. Han brukade ligga i 130 på 100-vägen och blinkade extremt dumt. Vid ett tillfälle gjorde han detta framför en polis (hade troligen inte koll bakåt eller satt i telefon) men snuten bara körde på som vanligt. Hmm allt detta skrivande om hantverkare och snutar gör mig kaffesugen, dags för fika!
Citera
2023-02-16, 12:08
Medlem
Lägg till deras ofog med att köra på gång och cykelbanor,som dom dessutom använder som parkringsplats för sin vita skåpbil.
Citera
2023-02-16, 12:27
Medlem
Vad säger att de överhuvudtaget har ett körkort eller någonsin haft ett? Det är kanske därav de inte kan köra, de har aldrig lärt sig. Nu tänker nog vän av logik att då borde man köra lugnt och inte sticka ut så är risken att stoppas mindre. Men den logiken saknas liksom trafikvettet!
Citera
2023-02-16, 12:36
Medlem
Zorzarns avatar
För att vi ska hinna med alla jobb som era fruar gjort beställning på. Dem är helt enkelt trötta på erat padelspelande och era jävla micro-bryggerier. Alla vill att man ska vara överallt samtidigt, då får man helt sonika trampa in pjäxan i pannrummet för att hinna med allt.
Citera
2023-02-16, 12:37
Medlem
Det finns väl en anledning till att de är hantverkare och inte ingenjörer.

Bra på praktiska saker men inte att använda huvudet.
Citera
2023-02-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Det finns väl en anledning till att de är hantverkare och inte ingenjörer.

Bra på praktiska saker men inte att använda huvudet.

Fast, de två går ju hand i hand. Att vara duktig praktisk kräver att man använder huvudet.

Men jag förstår din poäng, att arbetare efter vägarna är helt dum i huvudet.
Citera
2023-02-16, 12:53
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Du talar om vuxna människor som tycker de är häftiga när de har kortbyxor på vintern och toppluva inomhus, förvänta dig ingen större tankeverksamhet.

Det handlar nog snarare om bekvämlighet. Blir svettigt när man jobbar inomhus. Skönt med kortbyxor. Mössa inomhus då slipper man bli skitig i håret. Finns alla möjliga produkter på ett bygge man inte vill ha där.
Att dom skulle tycka dom är tuffa säger nog mer om dig och hur du förhåller dig till världen och vad du ser.
Citera
2023-02-16, 14:21
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
För att vi ska hinna med alla jobb som era fruar gjort beställning på. Dem är helt enkelt trötta på erat padelspelande och era jävla micro-bryggerier. Alla vill att man ska vara överallt samtidigt, då får man helt sonika trampa in pjäxan i pannrummet för att hinna med allt.

och det finns ingen rädsla att bli av med körkortet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in