• 1
  • 2
2023-02-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran7070
Hej. Jag har en del skulder (blankolån) som jag betalar av via kronofogden. Men jag har även en del skulder som inte skickas till kronofogden. Skulderna bara växer å växer å ja kan ju inte betala av på dom då kronofogden tar större del av min lön varje månad. Kan man på något sätt tvinga in dessa skulder till kronofogden?. Jag har även ansökt om skuldsanering men jag fick avslag.

Låt dom gå till kronofogden så söker du skuldsanering när allt är där.. det är antagligen därför du fick avslag.. för att det är fler skulder som är på ingång.
Citera
2023-02-15, 20:12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Har du inget svar på frågan så svara inte.
jo jag ville förstå frågan först för att kunna svara så....
Du vill ha KONTROLL över skulden och tänker dig att det bara kostar dig 600 kr
Vi återgår till frågan....
1. du har ju full kontroll idag så det problemet är ju egentligen löst?
2. Blir räntan lägre? Du får addera: (1) ursprunglig ränta plus (2) dröjsmålsränta på max 8% plus riksbankens referensränta.
Om du idag har en avtalad ränta på 15 procent på dina lån så blir det
15
8
2,5
25,5 %
Är det bättre?
Citera
2023-02-15, 21:03
Medlem
Citat:
Hej. Jag har en del skulder (blankolån) som jag betalar av via kronofogden. Men jag har även en del skulder som inte skickas till kronofogden. Skulderna bara växer å växer å ja kan ju inte betala av på dom då kronofogden tar större del av min lön varje månad. Kan man på något sätt tvinga in dessa skulder till kronofogden?. Jag har även ansökt om skuldsanering men jag fick avslag.

Ring kommunens växel imorgon och be att få boka in ett möte med skuldrådgivningen.
Citera
2023-02-15, 22:37
Medlem
Satsa på att betala av de med högst ränta och ring och förhandla med bankerna och dra bort alla onödiga utgifter.
Citera
2023-02-15, 22:39
Avstängd
Adelaides avatar
Hur stora är skulderna? Det är ju skillnad på 50.000 och 2 miljoner.
Citera
2023-02-15, 23:02
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:

kan du inte ta av din buffert för att belala?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in