2023-02-16, 10:07
Medlem
WebDevs avatar
Porr är för cucks.
Citera
2023-02-16, 10:24
Medlem
Kanske dax för promille/IQ-gräns på twitter för ex. politiker.
Citera
2023-02-16, 10:26
Medlem
DrOutlaws avatar
Hur efterbliven är man inte om man tror att någon åldergräns på en sida på internet ska "skydda" barn från porr? Som vanligt hjärndöda förslag från S..
Citera
2023-02-16, 10:45
Medlem
Gaffelpärms avatar
Det är ju åldergräns på systembolaget men det har ju inte hjälpt rödvinsfyllot Strandberg. Så lagen är tandlös.
Citera
2023-02-16, 10:53
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hon vill väl skydda barnen från hennes groteska videos med Mollgan. Förståeligt.
Citera
2023-02-16, 11:03
Medlem
Jag är delad i denna fråga, i och med internet måste jag ändå säga att porr har blivit väl lättillgängligt sedan om mobilt bank id är rätt väg att gå...
Det finns ju ändå tidningar att köpa så porr kommer ju alltid att finnas tillgängligt för den som vill.
Citera
2023-02-16, 11:30
Medlem
Förstår inte allt gnäll.

Nej det kommer inte hindra barn mer än att det är ett litet hinder för dem och det borde det finnas. Vad fan ska barn kolla på porr för? Bättre att de får tillgång efter de fått en ordentlig undervisning i skolan. Annars slutar det med att alla babianer i skolan tror att tjejer vill ha det som i porrfilmer och går på tjejerna.

Som fader åt både söner och döttrar tycker jag det är en bra idé. På min tid behövde vi leta i skogen efter porr och då var det milt, lite bröst och buske. Inga stryptag, smisk, bondage, diskriminering som den mesta porr går ut på idag.
Citera
2023-02-16, 11:41
Medlem
Att porr inte är nyttigt stämmer. Men att kräva runk jag menar bank-id för att få tillgång till det är grovt integritetskränkande överförmynderi av staten.

En rimligare väg att gå är att informera om riskerna, och då inte av någon tant som pojkarna ändå inte kommer lyssna på utan det behövs manliga förebilder som visar vägen. Vi behöver en Andrew Tate som är "cool" som ungarna kan se upp till, fast med vettiga åsikter.
Citera
2023-02-16, 11:42
Medlem
Gynekologstols avatar
Jag tror snarare att baaaarnen kräver mer porr. Man måste lyssna på dem.
Citera
2023-02-16, 11:48
Medlem
Tänk på barnen. Klart som fan vi ska berätta för staten vilken porr vi ser på så att de kan föra anteckningar. Kanske dags att låta all e-mailtrafik gå genom ett statligt filter också och förse det med bank-id. Tänk om någon mailar barnporr? Tänk nu på barnen för fan.
Citera
2023-02-16, 11:50
Medlem
Japhys avatar
Väldigt bra förslag som borde kunna falla en majoritet av medborgarna i smaken. Vänstern avskyr porr och ser det som exploatering, den konservativa högern ser med fasa på det moraliska fördärv som blir en konsekvens av dagens porrindustri.

Ett blocköverskridande förslag som även verkar ha uppslutning inom EU.
Citera
2023-02-16, 11:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Hoppas du känner att din logik haltar. Men visst, man får skev inställning av för mycket av allting. Hellre en naiv tjej än en våldsam ung man som förstör livet för andra, exempelvis en naiv tjej.
Fast det leder ju till tjejer som utövar psykiskt våld mot sina pojkvänner.

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
till begreppet scrutinizing.
Skärskåda säger man i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här