2026-08-07, 18:10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Ja som topic vem skulle vinna när dom var som bäst?
Bruce Lee
Van Dame
Chuck Norris
Steaven Segal
Sylvester Stallone
Dolph Lundgren
Bolo Yeung
Jet Li
Jackie Chan

Är det någon jag missat så kan ni nämna den personen.

Jag tror Van Dame hade vunnit, vem tror ni?

Den minst kände i din lista är också den som VERKLIGEN förstod vad kampsoprt/martial arts handlar om. Den legendariske Bolo Yeung som började med bodybuilding och blev Mr Hong Kong, för att sedan hålla igen på slagen mot Bruce Lee i filmerna.

Kombinationen av djup Wing Chun/Tsun, Tai Chi Chuan, och blixtnabba reflexer och en unik Killer Instinct gör vinnaren solklar: Bolo Yeung. :applause:
Citera
2026-08-17, 12:40
Medlem
Dolph Lundgren. För att han tävlade i karate i Europa och inte i USA. Nivån på karate i USA har aldrig varit hög.

Jag är skeptisk till att de dåliga amerikanska karateutövarna som Bruce Lee kritiserade, som Chuck Norris tävlade mot, och de som deltog i den tidiga UFC är representativa för karate på hög nivå globalt.
Citera
2026-08-18, 12:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag är inte för ung. Det kan du nog räkna ut med när min konto är reggat.

Vadå? Du är en youngis. 2006 känns ju nästan som igår.

Om vem som hade vunnit vet nog de flesta trots allt tramsande i tråden.

https://youtu.be/9HoFIamOLig

Som vi alla vet:

Chuck sover aldrig. Han väntar.

/VV
Citera
2026-08-23, 12:06
Medlem
PingPongZongs avatar
Dolph Lundgren. Längden och kraften är för stor för dom andra skulle ha en chans. Han tävlade i knockdown. Det är inga slag mot ansiktet. Men nog fan skulle han kunna slå folk på käften med knytnävar om det behövdes. Så stående fight och utan handskar och han hade dödat dom andra. Stallone kunde nog slagits ihjäl när dom sparrade om Dolph gått för fullt.

1. Dolph Lundgren (Vinnaren): Fysik, räckvidd och bevisad erfarenhet av fullkontaktsfighting utan skydd. Viktklasser finns av en anledning, och i en riktig fight utan regler vinner tungviktaren nästan alltid mot en mindre fighter på samma tekniska nivå.

2. Chuck Norris (Huvudutmanaren): Den enda som reellt skulle kunna hota Dolph. Norris var verklig världsmästare i professionell fullkontaktskarate och försvarade sin titel i sex år. Otroligt skicklig, men vägde runt 75–80 kg – en viktskillnad på drygt 30 kg jämfört med Dolph blir extremt svår att överbrygga.

3. Van Damme: JCVD har bakgrund inom semikontakt och kickboxning (med ett bra matchfacit), men hans stående fightstil var i grunden byggd för poäng/reglerad kickboxning snarare än tung knockdown. Mot Dolphs räckvidd och tyngd räcker det inte hela vägen.

4. Bolo Yeung & Steven Seagal: Bolo hade enorm styrka och bodybuildingfysik samt erfarenhet av grepp/styrka, men saknade tävlingserfarenhet i reell fullkontakt. Seagal (7:e dan Aikido) är förvisso stor, men Aikido bygger helt på att motståndaren attackerar på ett visst sätt och saknar helt historik av tävling mot elitfighters.

5. Bruce Lee, Jet Li & Jackie Chan: Fantastiska kampsportare, men Chan och Li är kampsportare för film/uppvisning (Wushu). Bruce Lee var en revolutionär teoretiker och snabb som blixten, men hans ring/fighterfarenhet var ytterst begränsad och han var alldeles för liten (ca 60–65 kg) för att skada en vältränad tungviktare.
Senast redigerad av PingPongZong 2026-08-23 kl. 12:11.
Citera
2026-08-30, 19:22
Medlem
Dolph lundgren var väldigt bra i fullkontakt karate och dessutom större än alla andra på listan.
Jet li, bruce lee, jackie chan är alla akribatiska kamsportar men visst kan dom slåss bättre än en medelsvensson, men är helt övertygad om att dom förlorar mot någon som tävlar i tex karate eller boxning, bycket också för att dom är väldigt små och lätt vilket gör det svårt för dom att knocka någon som lundgren.

Van dame var legit han också men mindre än lundgren och viktklasser existerar av en anledning.

Den enda jag inte är säker på var han står är steven fiskmås.
De grepp och tekniker jag sett honom utföra har sett väldigt effektiva ut men man ska komma ihop att detska då göras mot en snabb karategubbe som kanske bara är stark nog att dra bort handen ur greppet och skicka tillbaka en fot i ansiktet på fiskmåsen istället.
Fiskmåsen är väl i stolrlek med lundgren men har iaf varit betydligt tjockare vilket kan vara en fördel när man ska ta emot slag och sparkar.

Stallone kan väl ingen som helst kamsport och är dessutom ganska kort men tror han skanske skulle ta de kinesiska skådisarna iaf.

Dock tror jag alla dessa personer skulle förlora mot en hyfsad brottare, vi har alla sett hur bra brottning är mot någon som är helt okunnig på marken.
Har själv brottats i snart 13 år och blivit testad mot amatörboxare som såklart inte har ens en liten chans.
Citera
Igår, 12:06
Moderator
^Eazs avatar
Skulle även vilja inkludera Tony Jaa som började filmkarriär på 90-talet som stuntman men fick sitt stora genombrott i Ong Bak från 2003, sen har han även medverkat i Fast & Furious, Expendables.

Thailändare som hållit på med Muay Thai sen barnsben innan han blev stuntman och sen skådespelare.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in