2023-02-15, 09:28
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Som redan nämnts så skulle ingen av dem ha en chans i UFC.

För de som är intresserade kan de första UFC-turneringarna vara riktigt upplysande.
Då tävlade man utan viktgränser och diverse experter på olika kampsporter deltar.

Det fattar nog alla. Även om Chuck Norris roundhouse enligt uppgift når ljusets hastighet.

Diskussionsunderlaget va inte, "Vilken skådespelare skulle vinna en UFC-match?"...
Citera
2023-02-15, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Ja som topic vem skulle vinna när dom var som bäst?
Bruce Lee
Van Dame
Chuck Norris
Steaven Segal
Sylvester Stallone
Dolph Lundgren
Bolo Yeung
Jet Li
Jackie Chan

Är det någon jag missat så kan ni nämna den personen.

Jag tror Van Dame hade vunnit, vem tror ni?
Dolph utan tvekan.
Större och tyngre, starkare än de andra. Är inte han den enda av dem som fightats på riktigt?
Citera
2023-02-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Dolph utan tvekan.
Större och tyngre, starkare än de andra. Är inte han den enda av dem som fightats på riktigt?

Van Damme har tävlat i Karate
Citera
2023-02-15, 11:37
Medlem
TheNightTrippers avatar
Kul att många tror att en svensk skulle vara den bästa fightern av alla inom dom klassiska kampsport-filmerna eller karatefilmer som man sa då.
Ni som är lite för unga, förstår nog inte riktigt hur stora dom där filmerna var under 80/90 talet bland ungdomar.
Kickboxer, Bloodsport, No retreat no surrender, Enter the dragon, Best of the best, Enter the Ninja och till och med Stockholmsnatt för det var lite ”coola” sparkar med, som man sen övade på någon man inte gillade.
En ”yxa” i nacken, en ”pushkick” i bröstet och en rundspark och dom riktigt tuffa gjorde en hopprundspark i huvudet, det var tider det!
Citera
2023-02-15, 11:48
Medlem
Sverighiztans avatar
Med tanke på att döden är svinrädd för Chuck Norris så lägger jag mitt bet där.
Citera
2023-02-15, 11:49
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vad fan är de här för tråd, flera på listan är inte ens fighters..

Mytomanen Segal? KOM IGEN?!?
Du är förmodligen för ung för och förstå, det var dom som var fighters som ungdomar under 80/90 talet hade som förebilder.
Man visste inga andra, ungdomar började vallfärda till karateklubbar efter att ha sett Karate kid göra svanen eller va fan nu den sista sparken hette.
Nico med Segal var en cool film då, men totalt värdelös idag.
Citera
2023-02-15, 12:32
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Läs på hur det gick när sly och dolph sparrades inför rocky IV.
Hint sly är ingen fighter.
Sly höll igen för att inte skada Dolphan.

Stallone är en old time Street fighter
Citera
2023-02-15, 12:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Du är förmodligen för ung för och förstå, det var dom som var fighters som ungdomar under 80/90 talet hade som förebilder.
Man visste inga andra, ungdomar började vallfärda till karateklubbar efter att ha sett Karate kid göra svanen eller va fan nu den sista sparken hette.
Nico med Segal var en cool film då, men totalt värdelös idag.

Jag är inte för ung. Det kan du nog räkna ut med när min konto är reggat.

Förstår inte vad synen på segal på 80/90 talet har med tråden att göra heller faktiskt..
Citera
2023-02-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Norris har svart bälte i BJJ (kom igång redan under tidigt 80-tal) så det hade blivit svårt för Dolph då han inte har någon grapplingerfarenhet.
chuck norris liksom dolph lundgren borjade sina kampsports banor med judo
Citera
2023-02-15, 14:25
Medlem
EvilElviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Steaven Segal(antar du menar Steven Seagal) hade kommit sist iaf, gjort nått fejk-move och klämt pungen på sig själv.. Game Over..

Nej Steaven är Stevens bror..
Citera
2023-02-15, 14:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja som topic vem skulle vinna när dom var som bäst?
Bruce Lee
Van Dame
Chuck Norris
Steaven Segal
Sylvester Stallone
Dolph Lundgren
Bolo Yeung
Jet Li
Jackie Chan

Är det någon jag missat så kan ni nämna den personen.

Jag tror Van Dame hade vunnit, vem tror ni?

När nån av The Expendables-rullarna kom ut läste jag en artikel där alla skådisarna i filmen fick frågan vem som skulle vinna i en fight. Alla var hyfsat ödmjuka och skämtade bort frågan FÖRUTOM Dolph som sa att han självklart skulle vinna mot alla de andra för han var fighter på riktigt och de andra bara var skådisar. Det tycker jag säger allt.
Citera
2023-02-15, 14:41
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarjagaren
Jag tycker du missat Jason Statham. (Även om han blev större på tidigt 2000-tal hade han ju ändå hunnit vara med i några filmer på 90-talet?) och han har ju hållit på med både någon kinesisk kampart (som jag inte minns vilken, just nu?), Karate och kickboxning? Han borde åtminstone ha ett hyfsat striking-game?

(Pratar vi dessutom "stjärnor från precis kring millenieskiftet" platsar möjligen Dwayne "The Rock" Johnson också på listan?)

Wesley Snipes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in