2023-02-14, 22:06
Medlem
Mängder av olika lag från de sämsta till de bästa möter varandra i någon gigantisk cup när serie A-D har uppehåll. Är det här någon viktig cup i Brazilien? Det är alltså alla Braziliens lag verkar det som. Någon som har mer koll på denna cup? Är det som FA cupen i England? Är det varje grupp för sig som har slutspel eller landar allting tillslut i ett sorts slutspel? Bidrar vinsten med någon stor fördel till laget i fråga? Ge mig allt ni har, ni som kan.
Citera
2023-02-14, 22:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Mängder av olika lag från de sämsta till de bästa möter varandra i någon gigantisk cup när serie A-D har uppehåll. Är det här någon viktig cup i Brazilien? Det är alltså alla Braziliens lag verkar det som. Någon som har mer koll på denna cup? Är det som FA cupen i England? Är det varje grupp för sig som har slutspel eller landar allting tillslut i ett sorts slutspel? Bidrar vinsten med någon stor fördel till laget i fråga? Ge mig allt ni har, ni som kan.

Bra tråd har också funderat på detta!

Hoppas någon kunnig kommer in och ger oss svar
Citera
2023-02-14, 22:26
Medlem
Tänker du på de brasilianska delstatsmästerskapen?

Campeonato Carioca = Rio de Janeiro
Campeonato Paulista = São Paulo
Citera
2023-02-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Tänker du på de brasilianska delstatsmästerskapen?

Campeonato Carioca = Rio de Janeiro
Campeonato Paulista = São Paulo

Aa precis.

Jag gillar att betta på fotboll och därifrån så har jag ju fått syn på det. Bettade på en match nu ikväll som vann.
Compeonato Amazonense hette just den ”delen av cupen.”
Citera
2023-02-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Kul med lite medhåll i frågan
Citera
2023-02-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Vi fick inget svar på vår fundering 😆
Citera
2023-02-15, 21:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
OT: Vad är det för fel på folk som stavar Brasilien med z? Vill du veta en "hemlighet"?....Inte en på portugisiska stavas det med z. För du är väl inte så korkad att du omedvetet tagit engelskans stavning som norm för alla språkliga varianter av nationsnamnet i fråga?
Senast redigerad av Steff83 2023-02-15 kl. 21:29.
Citera
2023-02-15, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
OT: Vad är det för fel på folk som stavar Brasilien med z? Vill du veta en "hemlighet"?....Inte en på portugisiska stavas det med z. För du är väl inte så korkad att du omedvetet tagit engelskans stavning som norm för alla språkliga varianter av nationsnamnet i fråga?

Förlåt. Eller, hade jag velat skriva om du faktiskt svarade på frågan. Nej det är rätt sällsynt för mig att stava fel överhuvudtaget. Måste vant mig att skriva brazil då jag bettar mycket på sydamerikanska ligor och då är det just z. Men ber som sagt så hemsk mycket om ursäkt, då också från djupet av mitt hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in