2023-02-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Dom har ju iaf namn färdigt till nästa barn skrev hon häromdan på story

Ja herregud. Så egoistiskt emot barnen att utsätta sig för det igen
Citera
2023-02-24, 10:24
Medlem
Nu är budgivning igång. Uppe över flera tusen kronor nu
Citera
2023-02-24, 10:27
Medlem
Hon har raderat alla bud på sålda tavlor. Antagligen för att slippa skatta
Senast redigerad av Sweediie 2023-02-24 kl. 10:29.
Citera
2023-02-24, 10:54
Medlem
Är det så att man misstänker att det pågår ruffel och båg tycker jag självklart man ska anmäla till f-kassan och Skatteverket.

Är jag naiv som tror att hon sköter detta som man ska?Hon har ju haft företag förut och borde ha lite koll på läget?
Och även om bara en bråkdel av pengarna går till spädbarnsfonden så ser jag det som en tillräckligt god anledning att titta åt andra hållet.
Citera
2023-02-24, 11:16
Medlem
Helt sjukt att folk köper hennes tavlor för flera tusen 😳
Citera
2023-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Är det så att man misstänker att det pågår ruffel och båg tycker jag självklart man ska anmäla till f-kassan och Skatteverket.

Är jag naiv som tror att hon sköter detta som man ska?Hon har ju haft företag förut och borde ha lite koll på läget?
Och även om bara en bråkdel av pengarna går till spädbarnsfonden så ser jag det som en tillräckligt god anledning att titta åt andra hållet.

Hon betalade ju inte skatt när hon hade företag om jag inte minns fel? Sitter med skulder pga det?
Citera
2023-02-24, 11:23
Medlem
Citat:

Ska fk också tipsas? Varför?
Citera
2023-02-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie

Man får inte lyfta föräldrapenning eller sjukpenning samtidigt som har inkomst från egen näringsverksamhet, såtillvida man inte redovisar det och då får avdrag på föräldra- och/eller sjukpenningen. Men det tror jag att vi alla är eniga om att P inte gör.
Senast redigerad av Luciiia 2023-02-24 kl. 11:31.
Citera
2023-02-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luciiia
Man får inte lyfta föräldrapenning eller sjukpenning samtidigt som har inkomst från egen näringsverksamhet, såtillvida man inte redovisar det och då får avdrag på föräldra- och/eller sjukpenningen. Men det tror jag att vi alla är eniga om att P inte gör.

Nej det gör hon inte. Hon gör inget rätt. Detta är ju bidragsbrott
Citera
2023-02-24, 13:24
Medlem
Citat:

Det jag skriver är bara vad jag tror.Men har man fått en sjukskrivning har fkassan gjort en bedömning att man inte kan arbeta.Ägnar man sig åt något så många timmar per dag som hon gör på skapande så kan dem ompröva hennes förmåga att arbeta.Även om det är något som är mentalt tillfredsställande.Hon kan förmodligen jobba men bara det att hon inte vill till det jobb hon har idag.

En närstående gjorde det misstaget och det blev en dyr historia där han blev återbetalningsskyldig.Dock handla det om högre summor pengar i hans fall.Han var sjukskriven samtidigt som han tog betalt för foto och bildredigeringen.Hans fall var just att han marknadsförde sig via sociala medier.

Kanske är därför hennes sida är privat?
Citera
2023-02-24, 13:27
Medlem
Citat:
Det jag skriver är bara vad jag tror.Men har man fått en sjukskrivning har fkassan gjort en bedömning att man inte kan arbeta.Ägnar man sig åt något så många timmar per dag som hon gör på skapande så kan dem ompröva hennes förmåga att arbeta.Även om det är något som är mentalt tillfredsställande.Hon kan förmodligen jobba men bara det att hon inte vill till det jobb hon har idag.

En närstående gjorde det misstaget och det blev en dyr historia där han blev återbetalningsskyldig.Dock handla det om högre summor pengar i hans fall.Han var sjukskriven samtidigt som han tog betalt för foto och bildredigeringen.Hans fall var just att han marknadsförde sig via sociala medier.

Kanske är därför hennes sida är privat?

Räknar man lite snabbt är hon uppe i typ bud på totalt 15 tusen på 11 tavlor. Budgivning avslutas ikväll.
Bara o screenshota och anmäla. Hon åker dit både hos skatteverket och fk. För det är ju fel på flera punkter de hon gör. Herregud
Citera
2023-02-24, 15:49
Medlem
Citat:
Räknar man lite snabbt är hon uppe i typ bud på totalt 15 tusen på 11 tavlor. Budgivning avslutas ikväll.
Bara o screenshota och anmäla. Hon åker dit både hos skatteverket och fk. För det är ju fel på flera punkter de hon gör. Herregud

Jag är blockad och kan inte se något hon lägger ut mera. Men det är nog bara en tidsfråga innan hon åker dit för bidragsfusk OM hon nu inte gör detta rätt. Vet du om hon ger kvitto på sina försäljningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in