2023-11-12, 08:46
Medlem
Å alla har haft en städfirma som städar åt dom..
Citera
2023-11-12, 09:02
Medlem
Jag blir nog imponerad av snygga möbler, tavlor, konstverk, hushållsapparater, bildsal(eller vad nu det heter där man kan göra keramik, tshirttryck och måla tavlor), slöjdsal, smedja, syateljé, verktyg/maskiner, instrument (flygel skulle nog få min haka att trilla ner). Fiskdamm, trädgård med mycket växter, pool. Saker som avspeglar färdigheter och smak och intressen. Kanske också saker som fet PC, enorma skärmar, VR-set och 3dprinter. Lite osäker hur det ser ut där man kan göra elprylar som kretskort o.s.v. så det kanske mest ser stökigt ut för mig.
Senast redigerad av trekantshatt 2023-11-12 kl. 09:17.
Citera
2023-11-12, 11:17
Medlem
stoppsmälls avatar
Status är att inte ha massa tatueringar.
Det visar på att personen har en stark integritet och inte underkastar sig ett fenomen som tyder på att ha en skev bild om sitt egna utseende.

Visst, en del tatueringar kan vara smakfulla o snygga, men det är egentligen ingen anledning att ha den permanent på sin kropp likt en tröja som används varje dag genom livet. Eller frisyr, glasögon mm
Citera
2023-11-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Status är att inte ha massa tatueringar.
Det visar på att personen har en stark integritet och inte underkastar sig ett fenomen som tyder på att ha en skev bild om sitt egna utseende.

Visst, en del tatueringar kan vara smakfulla o snygga, men det är egentligen ingen anledning att ha den permanent på sin kropp likt en tröja som används varje dag genom livet. Eller frisyr, glasögon mm
Japp. Du får aldrig se en välbeställd människa med tatueringar.
Citera
2023-11-12, 11:41
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Japp. Du får aldrig se en välbeställd människa med tatueringar.

Jag ska inte säga att tatueringar på något sätt är ett tecken på intelligens eller integritet här, men i regel är de välbeställda idag från en generation där inte tatueringar var lika socialt accepterat. Tittar du på framgångsrika människor från 30 och nedåt är bilden en annan.

Men ja, trots att jag själv har massa tatueringar måste jag erkänna att det lätt signalerar lägre samhällsklass. Knegare och butiksbiträde. Med det sagt, är jag trots mina tvivelaktiga val i livet, på väg uppåt på stegen 😎
Citera
2023-11-12, 11:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Enligt alla reklamfilmer borde en svart pappa ge hög status. Snygga kläder och Rolex funkar även bra.
Gäller ju att denna neger till förälder stannar kvar också. Reklamen visar en fiktion, därför är negerpappor med i bild.

Edit: en fiskdamm är status tycker jag.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-11-12 kl. 11:51.
Citera
2023-11-12, 11:48
Medlem
slemhogs avatar
Följande saker är status i rangerad ordning

Utlandsbostad i Spanska solkusten/Italien/Rivieran
Villa
Innerstadslägenhet, spelar ingen roll om det är hyresrätt.
Eget framgångsrikt AB
Kontakter med Adel/kungahus/kändisar
En bra yrkestitel och utbildning
Bostadsrätt i närförort
Båt, ännu mer om du har en båtplats i exklusivt läge
Sportbil eller typ Porsche Cayenne/dyr elsuv
Ett fint efternamn
Mer semesterdagar än normalt
Rolex
Möjlighet bo utomlands längre perioder.
Långresor till pittoreska pärlor som Portifino, San Sebastian, amalfikusten, Toscana eller drömresmål som Seychellerna

Det är de saker jag sett svenskar och akademiker blivit avundsjuka av, ska trycka ned, sarkastiskt skoja eller blir mer skadeglada mot en.

En vanlig nyare bil, espressomaskin och fet platttv är saker som vem som helst i vuxen ålder kan köpa eller låna till, de är mer fattig arbetarklass/unga människor som blir avundsjuka av sånt.

Att gå runt med värsta dyra flash klädseln och stekarbilen är helt ute. Köra runt i värsta monsterbåten visar för de flesta någon form av mindervärdskomplex.
Senast redigerad av slemhog 2023-11-12 kl. 12:03.
Citera
2023-11-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Tja

När man var mindre på tex 90 talet så var det status med parabolantenn. Ha egen tv på rummet med spelkonsol. mobiltelefon va coolt osv

Vilka prylar är status idag? Det känns som att dagens kids har allt.
Det enda som är status idag är 1967 Stratocaster, om du frågar mig.
Citera
2023-11-12, 14:37
Medlem
Statusprylar är för bögar och folk med låg självkänska.
Citera
2023-11-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det finns säkert statusprylar som ligger utanför min sfär som jag inte känner till. Personligen kan jag dock inte komma på något som imponerar på mig. Med dagens låneekonomi kan mycket väl den där fina bilen eller båten vara belånad till 99%. Och även dom zigenska tiggarna har ofta fina smartphones.

Dyra armbandsur imponerar inte på mig. Det tyder snarast på att man inte klarar av att hantera pengar på ett ansvarsfullt sätt. Dessutom är det fullständigt idiotiskt att gå omkring med en klocka på armen när man har en smartphone i fickan som aldrig går fel en endast sekund.
Bra sagt. Bara osäkra töntar som behöver dyra klockor.
Citera
2023-11-12, 15:44
Medlem
Du kommer nog undan med en Tesla
Citera
2023-11-12, 16:02
Medlem
Sonny00s avatar
För svenska män är det riktig status att hitta en kvinna som vill gifta sig och bilda familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in