2023-02-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenhaul
Baronbackarna är ett område som är så långt ifrån relativt lugnt så långt bak i tiden som möjligt. Det är ju förfan ett av de utsatta områdena i Örebro likaså som Vivalla, Varberga, Oxhagen, Markbacken och Brickebacken...kan rabbla upp alla möjliga våldsbrott/händelser som skapat rubriker i just Baronbacken.

Haha, ja det är kanske inte det finaste familjeområdet i Örebro men det har inte varit lika illa som t.ex Vivalla och Varberga där det skjutits, bilar har bränts upp etc. Så jämfört med de andra problemområden som du räknade upp, är det relativt lugnt.

Alltså då syftar jag på de senaste åren, då det varit mycket som hänt där förr.
Citera
2023-02-13, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf-2
Haha, ja det är kanske inte det finaste familjeområdet i Örebro men det har inte varit lika illa som t.ex Vivalla och Varberga där det skjutits, bilar har bränts upp etc. Så jämfört med de andra problemområden som du räknade upp, är det relativt lugnt.

Alltså då syftar jag på de senaste åren, då det varit mycket som hänt där förr.

Jaa, jag förstår verkligen vad du menar, relativt lugnt är det ju om man jämför med Vivalla & Varberga/Oxhagen.
Citera
2023-02-13, 18:05
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Ni som kan området här, är det stort?
För mig känns det riktigt bra jävla märkligt om man skulle få för sig att begå ett mord, väljer ut någon på måfå, och sen visar det sig att man varit gamla skolkamrater? Tänker om jag går ut i min stad och väljer någon att bryta mig in hos, hur sannolikt är det vi en gång i tiden gått i samma klass?

Känns långsökt att det bara är en slump. Riktigt långsökt.
Nej det är inte stort.
Jag förstår hur du tänker, men hon öppnade bara dörren för att hon hörde något ljud, och det var därför han attackerade.
Citera
2023-02-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Nej det är inte stort.
Jag förstår hur du tänker, men hon öppnade bara dörren för att hon hörde något ljud, och det var därför han attackerade.

Nu står det i tidningen att gm grigor motsätter sig straffansvar för det inträffade. Fyfan

Men han medger att han varit på platsen och använt kofoten. Vilken pantad kille alltså ..han anmälde sig själv till polisen också.
Citera
2023-02-13, 18:15
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriiminologen
Nu står det i tidningen att gm grigor motsätter sig straffansvar för det inträffade. Fyfan

Men han medger att han varit på platsen och använt kofoten. Vilken pantad kille alltså ..han anmälde sig själv till polisen också.
Låter som att han kommer satsa på att få Rättspsykiatrisk vård.
Citera
2023-02-13, 18:17
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:

Vart finns informationen om att en kofot använts?
Citera
2023-02-13, 18:17
Medlem
Citat:

Kofot?, sluta snacka massa skit
Citera
2023-02-13, 18:23
Medlem
Ligger artikel ute nu, mördade kvinnans sambo
Citera
2023-02-13, 18:24
Medlem
Konfucius2s avatar
Någon som har koll? Stämmer det att det var en före detta pojkvän som begick mordet? Och att lillebror var hemma , men pappa i familjen bortrest?

Fruktansvärd händelse, hur som helst.

Så sjukt många galningar där ute.
Citera
2023-02-13, 18:26
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030

Länka gärna.
Citera
2023-02-13, 18:27
Medlem
bobrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenhaul
För 20 år sedan var också Vivalla problemfritt.. 😂💀

Baronbacken har haft sina problem, men jag skulle inte alls beskriva det som något av de värsta områdena i Örebro, vilket tyvärr säger mer om stan än om Baronbacken.

(Vivalla var faktiskt en idyll i början på 70-talet. Sedan kom finnarna, efter det turkarna, efter det araberna, och efter det somalierna...)
Citera
2023-02-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030

Länka din jävla idiot ska vi sitta och gissa var artikeln ligger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in