2023-02-12, 10:54
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Aliens har man inte sagt va? Om man inte vet vad det är och vem som ligger bakom det så kallar man det för UFO per definition. Att ni har sett för mycket på amerikansk film och kopplar UFO med aliens är erat problem. Ni har blivit Hollywood-skadade.

Missade du mitt frågetecken? Tydligen.

För övrigt så vill de att folk ska tänka på aliens när de säger UFO.
Citera
2023-02-12, 10:56
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag tittar på flightradar24 och följer tråden på reddit i flightradar subforumet.
Oki. Jag er kan hände for dum, men trodde att dom flesta militära flygplan inte visas på flygspårningssajter av sekretesskäl. Särskilt från Area 51. Dom skulle aldrig kunna trackas trodde jag.
Även om de är på ofarliga uppdrag, är de inte synliga på offentliga flygradarkartor. Eller på subsites.
Tar jag fel?
Citera
2023-02-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Missade du mitt frågetecken? Tydligen.

För övrigt så vill de att folk ska tänka på aliens när de säger UFO.

Nej det vill de inte. De vill att folk ska tänka på att det är oidentifierat objekt. Det kallar man alla farkoster för som inte är undersökta.

Man hade kallat Kinas första ballong för UFO också om man inte hade vetat att det var kinesen till 100%.
Citera
2023-02-12, 11:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Man tappade ingen teknik 1969 - man tappade budgeten… Att inte kunna cykla - eller kunna cykla men inte har råd med en cykel är INTE samma sak. Gissar att du inte kan cykla…..
Nja, man styrde om från raketer till rymdfärjor.
Citera
2023-02-12, 11:19
Medlem
Ännu en ballong och foliehattarna tror det är aliens! Haha.
Citera
2023-02-12, 11:22
Medlem
Lagerthas avatar
Idag har galet många konspirationsteorier visat sig vara sanna. Så många att begreppet borde tappa de associationer CIA skapat.

Många av er har så klart koll och kanske har det redan tagits upp i tråden men ändå:

En av de sista pusselbitarna gör att ens och kontrollera världen, NWO är ett krig mot UFO/utomjordingar. Detta hotet ska vara fabricerat och farkosterna är avancerade hologram.

En av de tidigaste visselblåsarna kring detta är självaste Wernher von Braun som haft förtroliga samtal med sin assistent under alla år.

DARPA ligger betydligt längre fram i teknik än vad normala människor kan föreställa sig. Precis som med nano bots har de sedan många år varit långt fram inom hologram och liknande tekniker.

Om ett sådant hot skulle dyka upp så extremt lägligt som nu så måste man som kritiskt tänkande förutsätta att det är en bluff. Oavsett vad Wernher von Braun sagt eller inte.
Citera
2023-02-12, 11:25
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Det ör officiellt! Kanada skjuta ner ett UFO!

Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox

Jaså?
Finns det någon källa på att det är en ballong?
Citera
2023-02-12, 11:31
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej det vill de inte. De vill att folk ska tänka på att det är oidentifierat objekt.

Knappast.

När de säger UFO så vill de självklart att folk ska tänka på aliens. Du är otroligt naiv nu.
Citera
2023-02-12, 11:33
Medlem
Citat:
Knappast.

När de säger UFO så vill de självklart att folk ska tänka på aliens. Du är otroligt naiv nu.

Haha nu driver du. Säger de oidentifierat objekt så menar de också oidentifierat objekt.

Det kan vara allt från främmande makt till aliens.
Citera
2023-02-12, 11:33
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Jajensmensan. High altitude balloning är en grej tydligen. Blivit poppis och är inte extremt komplext:
https://mashable.com/article/diy-space-race-high-altitude-balloons

Detta känns väldigt troligt.

Snart kanske vi får se Antarktis ocensurerat?!
Citera
2023-02-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox

Vart står det att de var en ballong någonstans?
Citera
2023-02-12, 11:45
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Knappast.

Dom gick även ut med att objektet var obemannat. Hur dom nu kan veta det, den kanske var smockfull med pyttesmå utomjordingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in