2023-02-12, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
I området i Montana finns både deras ”nuclear command center” för USAs atomprogram, nuclear silos och även Amerikas största ”Doomsday bunker”

Det förklarar ju varför de stängde luftrummet, skickade upp en stratotanker direkt och hade nog garanterat mer än 2 fighterjets uppe utan transponder.

Kina ville nog bara in och kolla lite
Varför skulle Kina vilja "spionera" på så pass låg höjd att farkosten riskerar och krocka med trafiken i luftrummet? Vill man ta bilder så går det utomordentligt utmärkt från satelliterna dom skickade upp för 3 veckor sedan.

Citat:
Sista var tydligen falskt alarm.

De upptäckte en ”abnormalitet” på radarn, skickade upp jets och hittade ingenting.

Den här är intressant. Abnormalitet på radarn som plötsligt försvinner, cigarrformade föremål som skjutits ned.
Citera
2023-02-12, 03:28
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Sista var tydligen falskt alarm.

De upptäckte en ”abnormalitet” på radarn, skickade upp jets och hittade ingenting.

Konstigt. De återstår och se om dom står fast vid de. Annars hade dom planerat skjuta ner de andra föremålet imorgon förmiddag (amerikansk tid).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11740697/US-F-22-shoots-unidentified-object-Canada-Trudeau-gave-order-intercept-it.html

Citat:
ANOTHER 'airborne object' is spotted over Montana but DOD will wait until morning to take it down
Citera
2023-02-12, 03:38
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Konstigt. De återstår och se om dom står fast vid de. Annars hade dom planerat skjuta ner de andra föremålet imorgon förmiddag (amerikansk tid).

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11740697/US-F-22-shoots-unidentified-object-Canada-Trudeau-gave-order-intercept-it.html
Många olika objekt som diskuteras nu, men denna senaste var tydligen falskt alarm.

WSJ säger att senaste objektet man sköt ned var en metallballong med något fastsatt under, vilket skulle peka mot Kina (eller Ryssland?)

Minns att japanerna provade använda ballonger med bomber mot USA under kriget:
https://www.youtube.com/watch?v=qoi84I8D8EA
Citera
2023-02-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Många olika objekt som diskuteras nu, men denna senaste var väl false alarm?

WSJ säger att senaste objektet man sköt ned var en metallballong med något fastsatt under, vilket skulle peka mot Kina (eller Ryssland?)

Minns att japanerna provade använda ballonger med bomber mot USA under kriget:
https://www.youtube.com/watch?v=qoi84I8D8EA

Japanerna använde ballonger med bomber men det "minns" du bara för att det står på BBC och NYTimes nyhetssidor från de senaste dygnet. Ett flertal jaktplan har nu lyft från Area 51 med riktning norrut så det återstår och se vad som sker inom de närmaste.
Citera
2023-02-12, 03:42
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Japanerna använde ballonger med bomber men det "minns" du bara för att det står på BBC och NYTimes nyhetssidor från de senaste dygnet. Ett flertal jaktplan har nu lyft från Area 51 med riktning norrut så det återstår och se vad som sker inom de närmaste.
Minns det eftersom det finns flera filmer om det sedan flera år tillbaka.
Men bra försök att läsa mina tankar.

Citat:
Ett flertal jaktplan har nu lyft från Area 51 med riktning norrut så det återstår och se vad som sker inom de närmaste.
Eftersom du hävdar dig veta vad jag tänker så tar jag allt du skriver med en nypa salt.
Så, har du en källa som kan bekräfta detta?
Senast redigerad av kato85 2023-02-12 kl. 03:50.
Citera
2023-02-12, 03:50
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Hur hittar du info om nyliga jaktplan från Area 51? Jag hittar inte det.
Citera
2023-02-12, 03:51
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Bara struntprat.
Citera
2023-02-12, 03:54
Medlem
Citat:
Minns det eftersom det finns flera filmer om det sedan flera år tillbaka.
Men bra försök att läsa mina tankar.

Eftersom du hävdar dig veta vad jag tänker så tar jag allt du skriver med en nypa salt.
Så, har du en källa som kan bekräfta detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin

Jag tittar på flightradar24 och följer tråden på reddit i flightradar subforumet.
Citera
2023-02-12, 03:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Du vet ju tydligen inte ens vad ett ufo är, som 90% i denna tråden.

Ett ufo är inte något alien rymdskepp, det är allt som flyger och inte kunnat identifieras.
Jag kan sätta vingar på min mormor och knuffa ner henne från ett plan så är hon ett ufo.

Jo jag vet vad ett UFO är. Men till vardags används ofta UFO som synonymt med utomjordisk närvaro. Men för personer som befinner sig inom autismspektrat kan det vara svårt att förstå att ord används på mer än ett sett.
Citera
2023-02-12, 03:57
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Bara struntprat.
Måste vara det. Det er jo inte precis nånting vanliga människor känner til.
Tyckte annars att detta var et lugnande och intressant intervju med en före detta TopGun. Inget drama. Även om jag inte år nån stor Fox News fan. Frågor er också ok. https://www.foxnews.com/politics/faa-closes-airspace-montana-support-department-defense-activities.amp
Citera
2023-02-12, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jo jag vet vad ett UFO är. Men till vardags används ofta UFO som synonymt med utomjordisk närvaro. Men för personer som befinner sig inom autismspektrat kan det vara svårt att förstå att ord används på mer än ett sett.

Jo men ett Ufo kan även vara från jorden, Förkortningen u.f.o står för unidentified flying object. Men det visste du nog säkert redan. Sen är det inte särskilt snällt att klanka ner på folk med autism.
Citera
2023-02-12, 03:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Det som sagts om påstådda UFOn är att de är galet snabba. Ingen chans att americanos skjutit ner ett.
Fraver och de andra som "sett" UFOn påstår att de rör sig många mil på någon sekund.
Fast det skulle kanske kunna vara ett skräpskepp från annan utomjordisk civilisation med bara korkade aliens som bygger långsamma skepp.

Det är väl möjligt att utomjordiska farkoster någon gång kan få tekniska problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in