• 6
  • 7
2023-02-12, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Visst är du en tjuv. Vem har betalat för varan? Det kanske är en fattigpensionär som nu måste gå hungrig i säng. Du borde verkligen skämmas! Jag antar du är zigenare eller muslim?

En bortglömd vara är en bortglömd vara. Tror du pensionären blir lyckligare av att butiken samlar in den och säljer den igen
Citera
2023-02-12, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
En bortglömd vara är en bortglömd vara. Tror du pensionären blir lyckligare av att butiken samlar in den och säljer den igen

Pensionären kommer säkert tillbaka och frågar efter sin bortglömda vara! Du är en tjuv!
Citera
2023-02-12, 11:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag har det lite knapert i dessa tider och satte mig idag utanför kassorna på Willys för att se om folk glömde mat m.m. på banden. Och det gjorde dem! Jag var snabbt framme och tog sakerna när de hade lämnat butiken. 5 timmars skörd: 1 paket blodpudding, 1 purjolök, 1 roll-on, 1 knippe persilja, 1 Mentos, 1 paket topz och 3 minimunkar. Jag är nu mätt o go. Imorgon tänkte jag köra ett nytt pass. Är det någon annan som kommit på detta förträffliga spartips?
Är du inte bekymrad över att butikens kameror spelar in dina systematiska stölder vilket senare kommer att användas emot dig i rättegången?
Citera
2023-02-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Pensionären kommer säkert tillbaka och frågar efter sin bortglömda vara! Du är en tjuv!

Om pensionären mot förmodan irrar sig tillbaka och frågar efter sin vara får han naturligtvis den av mig. Hjältevarning ju!
Citera
2023-02-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är du inte bekymrad över att butikens kameror spelar in dina systematiska stölder vilket senare kommer att användas emot dig i rättegången?

Eftersom ingen stöld begåtts är det helt ok att bli filmad. Jag har inte att dölja.
Citera
2023-02-12, 16:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Eftersom ingen stöld begåtts är det helt ok att bli filmad. Jag har inte att dölja.
Du stjäl från kunderna.
Citera
2023-02-12, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du stjäl från kunderna.

Är det stöld att ta en övergiven tomburk på gatan? I så fall ja. Annars nej.
Citera
2023-02-12, 17:54
Medlem
TheDudeIsHeres avatar
Citat:
Ditt första påstående stämmer inte. Att butiken magiskt skulle återfå äganderätten är naturligtvis helt fel. Det finns inget som helst skäl till att de skulle återfå äganderätten till något de redan sålt

Istället för att jämföra med en övergiven cykel bör du jämföra med precis de produkter jag talar om. Om du hittar ett övergivet paket blodpudding har du ingen skyldighet att lämna in det till polisen. Du gör bara en välgärning om du städar bort det och tar hem det.

Tar du ett paket blodpudding från en butik utan att betala för det så är det ringa stöld. Såvida inte produkten uppenbarligen kommer från annanstans.
Citera
2023-02-12, 21:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Är det stöld att ta en övergiven tomburk på gatan? I så fall ja. Annars nej.
Fast kvarglömda varor i en butik är knappast att anse som övergivna. Det är som med en tappad plånbok. Den får du inte bara ta hur som helst.
Citera
2023-02-14, 19:38
Medlem
Tzatzikins avatar
Verkar roligare och effektivare att ta sig in i ICAs container och ta mat som slängs. Istället för att ta pensionärernas blodpudding.

Här kommer ett annat omoraliskt tips om du befinner dig i en större stad (för man ej blir igenkänd så lätt): en del större lunchrestauranger är generösa med tillbehören till ätande gäster. Tillexempel ett bord lite avsides med bröd, smör och kaffe. Slå dig ner vid ett bord och ta för dig lite i förbifarten. Tänk dig att du väntar på ditt sällskap och börjar småäta lite. Men du har ju inget sällskap, så efter bröd och kaffe så går du därifrån = gratis snyltfika.

Har gjort det ett antal gånger med lyckat resultat.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in