• 1
  • 2
2023-02-09, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är det vaccinet som bidrar till avsaknad av egen tankeverksamhet?

Ja, så kan det ju vara. Men i så fall har du blivit vaccinerad väldigt många gånger
Citera
2023-02-09, 09:37
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske bidrar, men det fanns mängder av hjärntvättade spån långt innan.

Alltid något att trösta sig med.

MSM skriver konspirationsteoretiker för att tysta folk, ungefär som man skrek rasist och nazist till folk innan de påhoppen tappade all innebörd. Vanliga människor som kallar oss konspirationsteoretiker tror jag kan delas upp i två grupper i alla fall som jag ser det just nu. Den ena gruppen är de som bara följer MSM och Let´s Dance/Mell/På Spåret. Den andra är de som egentligen begriper att konspirationsteoretikerna är något på spåren men de orkar inte leta rätt på informationen och dessutom så finns det ett sådant kompakt motstånd att konfrontera livslögnerna med sig själva. Byta bank, släppa M osv tyckte jag var riktigt när det begav sig men det var ingenting mot att lyfta locket på en del av de lögnerna som man kallar konspirationsteorier.

CIA har myntat begreppet konspirationsteoretiker. Konspirationsteorierna kring CIA har visat sig stämma inte minst genom alla avsekretessbelagda dokument som CIA tvingats släppa.

Bara de senaste två åren har galet många konspirationsteorier visat sig vara sanna. Hur troligt är det att vi foliehattar fortsätter ha rätt?
Citera
2023-02-09, 09:44
Medlem
lyckebobys avatar
...enkla människor vill ha enkla liv där de bara ställer sig i kön, det är jättebra för oss alla andra som är i minoritet, så försök att hålla tyst om det här så inte vi blir fler och blir som dem.
Citera
2023-02-09, 16:48
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
MSM skriver konspirationsteoretiker för att tysta folk, ungefär som man skrek rasist och nazist till folk innan de påhoppen tappade all innebörd. Vanliga människor som kallar oss konspirationsteoretiker tror jag kan delas upp i två grupper i alla fall som jag ser det just nu. Den ena gruppen är de som bara följer MSM och Let´s Dance/Mell/På Spåret.

Den andra är de som egentligen begriper att konspirationsteoretikerna är något på spåren men de orkar inte leta rätt på informationen och dessutom så finns det ett sådant kompakt motstånd att konfrontera livslögnerna med sig själva. Byta bank, släppa M osv tyckte jag var riktigt när det begav sig men det var ingenting mot att lyfta locket på en del av de lögnerna som man kallar konspirationsteorier.

Tror du har helt rätt, i min erfarenhet ungefär jämnt skägg mellan "mellofolk" som helt enkelt saknar all förmåga till självständigt tänkande och de som faktiskt har lite kvar av den varan men vars kognitiva dissonans blir alltför obekväm när ständigt fler och fler "konspirationsteorier" visade sig vara sanningar och därför försöker attackera den som petar på deras bekvämlighetsbubbla istället och smeta etiketter på dem istället för att ta till sig fakta.

OT: Vilken bank är att rekommendera som minst ond i dagens Sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in