2023-02-08, 00:41
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bender.Rodriguez
10 år tar det fram tills mina domar försvinner. Men Lexbase behåller nog skiten längre.
Lexbase gallrar också

Jag hade lite tur att mina domar kom innan lexbase så dom plockades aldrig upp där, har också en grov rattis i bagaget dock borta nu.

Har du prövat söka körkortstillstånd igen?

Finns ju alltid jobb inom bygg annars, slänga ställning eller sanering osv. I värsta fall får du väl knega på med något du inte vill tills ditt register är tomt, du är ju fortfarande ung så lite kroppsarbete kommer bara göra dig gott.
Citera
2023-02-08, 00:45
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jag är strax under 40, jag har körkort. Fick ta det när jag flyttade bort från stan. Det är svårt att klara sig här på vischan utan.

Måste fan säga det, bra jobbat broder!

Den där helomvändningen ska du ha cred för, vet hur svårt det är.
Citera
2023-02-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Om kapten klänning lyckas komma tillbaka till arbetsmarknaden lär det inte bli några problem för dig.

Fast han var väl pensionär när han kom ut?
Citera
2023-02-08, 00:52
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast han var väl pensionär när han kom ut?
Började iaf jobba på en hästgård, att folk släppte dit sina tonårsdöttrar är svårt att begripa.
Citera
2023-02-08, 00:53
Medlem
Citat:
Började iaf jobba på en hästgård, att folk släppte dit sina tonårsdöttrar är svårt att begripa.

Fast det är hans egen gård.
Citera
2023-02-08, 02:31
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jag fick villkorligt för misshandel och sedan åkte jag dit på något grövre och fick sitta av ett par år (fler än 1 färre än 5). Vill inte gå in på detalj vad det var eller när, men det var runt 10 år sedan. När jag kom ut lyckades jag komma in på YH utbildning inom kök och har jobbat i lite olika kök sedan dess. När jag åkte in hade jag svåra missbruk men under mina år bakom lås och bom lyckades jag bli hyfsat ren. Restaurangbranschen, speciellt i storstäderna är inte bra för någon med missbruksproblematik så jag flyttade ut på landet efter ett tag och har mest jobbat med catering och lunchställen och så för att komma bort från festscenen.

Jag har brutit helt med alla mina gamla vänner och startat ett helt nytt liv. Försökte ändra ALLT. Börja lyssna på ny musik. Börja läsa böcker. Tittar på andra sorters filmer... För mig var det allt eller inget. Bor i en stuga som jag delar med en annan kvinna och min dotter. Jag dricker inte längre och har slutat med droger (typ).

Det här tycker jag var glädjande läsning. Inget "rags to riches"-trams, utan bara en rak beskrivning av hur du ändrat ditt liv och försöker att leva bättre än tidigare. Även om jag inte känner dig så kan jag känna värme av att läsa sådant här.

Jag känner människor som lyckats, och som inte lyckats, med den här typen av helomvändningar och det är faktiskt slående hur lika de som lyckats är dig i sin framgång. Totalomvändning av livet, helt enkelt.

Lev väl framöver, både du och dottern!
Citera
2023-02-08, 02:34
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Haha, precis vad jag menade när jag läste om det där för en tid sedan. Mängder av mammor som frivilligt släpper sina barn lösa på ett stall där den där tomten stryker runt.

Ibland förstår jag mig inte på folk, that's for sure.
Citera
2023-02-08, 04:09
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Lexbase gallrar också

Jag hade lite tur att mina domar kom innan lexbase så dom plockades aldrig upp där, har också en grov rattis i bagaget dock borta nu.

Har du prövat söka körkortstillstånd igen?

Finns ju alltid jobb inom bygg annars, slänga ställning eller sanering osv. I värsta fall får du väl knega på med något du inte vill tills ditt register är tomt, du är ju fortfarande ung så lite kroppsarbete kommer bara göra dig gott.
Hehe, är man törstig är det bäst att inte ha en tankad bil utanför.
Citera
2023-02-08, 05:11
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Måste fan säga det, bra jobbat broder!

Den där helomvändningen ska du ha cred för, vet hur svårt det är.

Tack, men jag är en syster.
Citera
2023-02-08, 05:55
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Satt, en månad bara, vilket kunde blivit mycket mer med tanke på åtalspunkterna:
Grov vårdslöshet i trafik
Rattfylleri
Allmänfarlig ödeläggelse
Mordförsök
Misshandel
Klarade mig från allt utan rattfylla.

Kom ut,träffade flicka, skaffade barn, fick ett nytt jobb efter ett par år, första dagen på det jobbet hämtade polisen mig misstänkt för mord.

Detta var 96....då fick jag en tankeställare att nu kanske jag måste lägga om mitt liv, sagt och gjort.
Nu jobbar jag som säkerhetschef.
Citera
2023-02-08, 07:30
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Har själv blivit dömd för några brott, runt 2020/2021. Aldrig varit "kriminell" men hade mått dåligt ett längre tag. Det resulterade i att jag började självmedicinera med alkohol.

Dom brotten jag dömts för är:

*Grovt rattfylleri
*Köp av sexuell tjänst
*Olaga hot/ofredande (3 olaga hot och 1 ofredande vid samma tillfälle, mot grannar)

Jag fick sitta 30 dagar på kåken för rattfyllan, eftersom jag struntade i samhällstjänsten jag blev dömd till. Har därefter fått Skyddstillsyn eftersom jag hotade mina pedofilgrannar som begick övergrepp på sina barn.

Jag har väl inte det "bästa" livet om man säger så. Är arbetssökande, har ca 12-13.000 netto varje månad från Försäkringskassan när jag deltar i JOU (Arbetsförmedlingens trams)

Har inga körkort kvar, men har min bostadsrätt ändå. Får vända på slantarna, men det får gå ett tag till.

Hur ser eran situation ut, ni som suttit i fängelse? Vad har ni haft för möjlighet att komma tillbaka till samhället?

Jag kan ju personligen säga att jag har problem med jobb, men det är ju främst för att jag inte har körkorten längre. Körde lastbil innan, och finns ju en uppsjö av CE-jobb, så tar jag bara tillbaka mina körkort igen så tror jag att jag kommer kunna hitta jobb igen. Trots mina domar,

Man har ju hört om våldtäktsmän, mördare och andra tungt kriminella som lyckats ta sig in på arbetsmarknaden igen, men hur gick det för just dig? Och vad är du dömd för?

...och varför ordnar du inte körkort igen?
Citera
2023-02-08, 10:23
Medlem
Citat:
Har själv blivit dömd för några brott, runt 2020/2021. Aldrig varit "kriminell" men hade mått dåligt ett längre tag. Det resulterade i att jag började självmedicinera med alkohol.

Dom brotten jag dömts för är:

*Grovt rattfylleri
*Köp av sexuell tjänst
*Olaga hot/ofredande (3 olaga hot och 1 ofredande vid samma tillfälle, mot grannar)

Jag fick sitta 30 dagar på kåken för rattfyllan, eftersom jag struntade i samhällstjänsten jag blev dömd till. Har därefter fått Skyddstillsyn eftersom jag hotade mina pedofilgrannar som begick övergrepp på sina barn.

Jag har väl inte det "bästa" livet om man säger så. Är arbetssökande, har ca 12-13.000 netto varje månad från Försäkringskassan när jag deltar i JOU (Arbetsförmedlingens trams)

Har inga körkort kvar, men har min bostadsrätt ändå. Får vända på slantarna, men det får gå ett tag till.

Hur ser eran situation ut, ni som suttit i fängelse? Vad har ni haft för möjlighet att komma tillbaka till samhället?

Jag kan ju personligen säga att jag har problem med jobb, men det är ju främst för att jag inte har körkorten längre. Körde lastbil innan, och finns ju en uppsjö av CE-jobb, så tar jag bara tillbaka mina körkort igen så tror jag att jag kommer kunna hitta jobb igen. Trots mina domar,

Man har ju hört om våldtäktsmän, mördare och andra tungt kriminella som lyckats ta sig in på arbetsmarknaden igen, men hur gick det för just dig? Och vad är du dömd för?

Kriminella har en överdödlighet jmf med andra människor. Gängkriminella kan man säga ha cancer. Så många kriminella slutar med att de

1 dör ung

2 Hispan

3 Parkbänken som ett fyllo

Personer, som är kriminella, behöver ofta att något händer i deras liv eller att de blir "gamla". (35+år - kan vara yngre) för att ändra sin livsstil.

1 Religös

2 Flickvän

3 Nytt Jobb

4 Flyttar till ett nytt ställe

5 Utbildning

6 Barn

Mitt tips är att lösa ett problem i taget. Behöver du utbildning? Sluta missbruk och eller bryta med kriminella kompisar och mm. Ta verkligen tag i en sak i taget. Använd myndigheterna (Arbetsförmedling och Studier (skola) och det som erbjuds samt prata med ickekriminella bekanta och vänner och se om de kan hitta ett arbete. Var beredd på ta ett "skitjobb." Samt sluta använd alkohol och droger.

PS Sitter man tredje gången i fängelse, då är risken extrem att du kommer fortsätta. Återfallsfrekvensen är mycket hög
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in