Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-20, 17:32
  #1
Banned
LustigIdrömmars avatar
Hur ser ni på converse allstar, vad tycker ni om dem och hur ser ni på en person som går i dessa? Gärna lite diskussion tack, funderar på att införskaffa mig ett par.
Citera
2006-07-20, 17:36
  #2
Medlem
Jag har aldrig gillat dom skorna.. Morsan har köpt ett par till mig två gånger i present men jag åker alltid och byter.. Förut vart de väll bara sånna misslyckade ungar med stuprörs jeans och svarta ringar runt ögonen som hade på sig sånna .. Nu har väll nästan varende unge skorna
Citera
2006-07-20, 17:46
  #3
Medlem
Pumbiss avatar
Converse, mjeeeh... aldrig gillat skorna, eller liknande designer heller. Och med den senaste tidens jätteboom där alla går omkring i ett par plattfotade tygtofflor har min uppfattning om dom inte direkt blivit bättre.

Jag slår ett slag för skinnskon!
Citera
2006-07-20, 18:46
  #4
Medlem
Jag älskar dom och har tre par

Beroende på övrig klädstil så tror jag att en person som har sådana är lite smårockig, allmänt laid back eller lite emo med svart smink.

Så jag tycker helt klart du ska köpa ett par såna!
Citera
2006-07-20, 19:06
  #5
Medlem
Mad Jacks avatar
Har ett par läder-Converse som är helt otroligt sköna. Lättare att hålla rena än dom i tyg också.

Får väl ingen speciell uppfattning om någon bara för att dom har Converse. Nu för tiden så har allt från hårdrockare till dagisbarn skorna så det har väl utvattnats lite. Men visst, Lady_Mistake har väl hyfsat rätt med sin beskrivning även om den inte riktigt stämmer in på mig.
Citera
2006-07-20, 20:27
  #6
Medlem
Gravity2s avatar
Skulle lätt kunna ha ett par, men jag associerar de för starkt med fjortispopare för att det ska funka...
Citera
2006-07-20, 20:43
  #7
Medlem
Yellowknifes avatar
Problemet med Converse är att det numer ägs av Nike om jag inte minns helt fel.

De var nära konken för tiotalet år sedan men då kom Nike in och köpte upp det. Därför känns det grymt meningslöst att köpa Converse om man ska vara lite tuff och rebellisk.

Själv har jag lite svårt för dem men det finns absolut de som passar i dem.
Citera
2006-07-21, 02:31
  #8
Medlem
Hard To Beats avatar
Det beror på vem som bär dem. Är det helt sjukt självklart att man köpt hela "pop-paketet"(stuprör, converse, randig t-shirt/tröja) endast för att visa att man är ett popsnöre, ja, då kommer folk att märka detta och de kommer att hata dig. Däremot om man ser ut som om man precis vaknat för en kvart sedan och bara slängt på sig ett par 4-5 år gamla converseskor(självklart ska man också se ut som en rocker) då kan det faktiskt se bra ut!
Kolla på grabbarna i Strokes!
Citera
2006-07-21, 02:46
  #9
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har knallat runt i Converse sedan jag var i 13-års åldern och inte fan går jag runt i stuprör och målar mig i nyllet bara för den sakens skull. Jävligt sköna och jävligt snygga.

Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
4-5 år gamla converseskor
Ett par Converse överlever inte så länge under normal användning.
Citera
2006-07-21, 04:52
  #10
Medlem
polyesterpams avatar
men vad faaaan det måste väl inte vara ett statement att ha ett visst par dojor? jag älskar cons men inte fan måste man köpa hela BD-wannabe-träsket för det? de är sköna, relativt billiga och är en rätt klassisk sko.
Citera
2006-07-21, 10:59
  #11
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polyesterpam
men vad faaaan det måste väl inte vara ett statement att ha ett visst par dojor?

Håller med! Jag ska köpa mig ett par buffalo dojjor!
Citera
2006-07-21, 12:17
  #12
Medlem
Klints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hard To Beat
Kolla på grabbarna i Strokes!
Du menar stuprör, converse, randig t-shirt/tröja?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback