2026-09-22, 18:44
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nått endaste förslag måste du väl ändå ha på varför någon försöker imponera på en pedofilmamma.
Dra till med nått.
Varför försöker du flytta fokus? Javisst ja… Därför att du styrs av hat och en drevmentalitet och därför är helt oförmögen att resonera neutralt utan istället försöker kontrollera vart diskussionen ska ta vägen när du börjar förlora.
Citera
2026-09-22, 18:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Är du verkligen så enkelspårig att du inte kan förstå att det finns hundra skäl för människor att försöka imponera på varandra? Vad vi pratar om här är vad som faktiskt är sant. Ashlateoberduzem exemplifierade med att påtala att över 130 personer erkänt något de heller inte kunnat göra men som också är en oerhört allvarlig och skamlig sak, nämligen att mörda landets statsminister. Framförallt på den tiden när erkännandena kom var det extremt mycket värre än att fingra på en tolvåring (jo, det var det så argumentera inte om det. Ett statsministermord hade slutat i ett betydligt högre straff). Och ändå erkände 130 dårar sig skyldiga. Varför? Av säkert lika många och för oss obegripliga anledningar. För att människor är konstiga.
Ett annat exempel är Sture Bergwall, som erkände för att imponera på sekten som omgav honom. Jag tror att vi kan utgå ifrån att 835 hävdade att han hade torrjuckat på sitt syskonbarn av samma anledning.

Mord har för övrigt högre straff än sexbrott även idag, även om det naturligtvis var mer proportionerligt vid tiden för palmemordet.
Citera
2026-09-22, 18:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Varför försöker du flytta fokus? Javisst ja… Därför att du styrs av hat och en drevmentalitet och därför är helt oförmögen att resonera neutralt utan istället försöker kontrollera vart diskussionen ska ta vägen när du börjar förlora.
För dig handlar det tydligen om att vinna eller förlora.
Jag bara frågar efter ett exempel på varför man skulle försöka imponera på en pedofilmamma.
Citera
2026-09-22, 18:53
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ett annat exempel är Sture Bergwall, som erkände för att imponera på sekten som omgav honom. Jag tror att vi kan utgå ifrån att 835 hävdade att han hade torrjuckat på sitt syskonbarn av samma anledning.

Mord har för övrigt högre straff än sexbrott även idag, även om det naturligtvis var mer proportionerligt vid tiden för palmemordet.
Ja, Tomas Quick var ju exempel så gott som något. Det hade våldtagits och ätits upp likdelar och knivhuggits turister genom tältdukar och hej och hå. I själva verket hade han inte gjort ett pillekvitt, som Leif GW uttryckte det.

Väldigt många människor är rubbade i hela skallen men det är inte olagligt att vara.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
För dig handlar det tydligen om att vinna eller förlora.
Jag bara frågar efter ett exempel på varför man skulle försöka imponera på en pedofilmamma.
Jag har redan förklarat det. Läs vad jag skriver.
Citera
2026-09-22, 19:02
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Det är hans dotter. #835

Fyfan! Det är tufft. Stackars henne. Det kan inte vara vanligt att ens 33 åriga dotter bor hemma med pappa. Hoppas hon inte hat något handikapp eller något och 835 var hennes assistent.
Citera
2026-09-22, 19:06
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Fyfan! Det är tufft. Stackars henne. Det kan inte vara vanligt att ens 33 åriga dotter bor hemma med pappa. Hoppas hon inte hat något handikapp eller något och 835 var hennes assistent.

Undrar om han slickade hennes fitta när hon var 8 år, eller det är bara andras barn kadavret gjorde det mot? Aja, det enda "stenhårda" ståndet han har nu är likstelhet.
Citera
2026-09-22, 19:06
Medlem
tens avatar
Citat:

Fast han blev dömd för sexuella övergrepp på småpojkar mm mm så vi kan väl enas om att han var pedofil, om än ingen mördare.
Senast redigerad av ten 2026-09-22 kl. 19:09.
Citera
2026-09-22, 19:08
Medlem
tens avatar
Citat:
Ja, Tomas Quick var ju exempel så gott som något. Det hade våldtagits och ätits upp likdelar och knivhuggits turister genom tältdukar och hej och hå. I själva verket hade han inte gjort ett pillekvitt, som Leif GW uttryckte det.

Väldigt många människor är rubbade i hela skallen men det är inte olagligt att vara.

Jag har redan förklarat det. Läs vad jag skriver.

Du är väl medveten om att Bervall är dömd för sexuella övergrepp på barn, eller?
Citera
2026-09-22, 19:08
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Såvitt jag har kunnat se har han (minst) två döttrar. Den "hemmaboende" har jag för mej någon sa att det enbart handlade om folkbokföring, men att hon inte bor där? Den som känner till detta bättre får gärna rätta mej här. #835
Citera
2026-09-22, 19:09
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Är du verkligen så enkelspårig att du inte kan förstå att det finns hundra skäl för människor att försöka imponera på varandra? Vad vi pratar om här är vad som faktiskt är sant. Ashlateoberduzem exemplifierade med att påtala att över 130 personer erkänt något de heller inte kunnat göra men som också är en oerhört allvarlig och skamlig sak, nämligen att mörda landets statsminister. Framförallt på den tiden när erkännandena kom var det extremt mycket värre än att fingra på en tolvåring (jo, det var det så argumentera inte om det. Ett statsministermord hade slutat i ett betydligt högre straff). Och ändå erkände 130 dårar sig skyldiga. Varför? Av säkert lika många och för oss obegripliga anledningar. För att människor är konstiga.

De flesta som har erkänt palmemordet har gjort det för att få uppmärksamhet. På vilket sätt får man uppmärksamhet av att låtsas vara pedofil inför en främmande kvinna?
Citera
2026-09-22, 19:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Fast han blev dömd för sexuella övergrepp på småpojkar mm mm så vi kan väl enas om att han var pedofil, om än ingen mördare.
Ja, han blev dömd för det på 1960-talet. Varför skulle det vara relevant? Gör det hans erkännanden mer trovärdiga?

Beträffande erkännandena från 835 m.fl. uthängda gubbar så tror jag att de till mycket stor del handlar om att de vill göra sig intressanta. Inte helt olikt hur människor som tänder på vanilj ibland skryter om sina errövningar för varandra.
Citera
2026-09-22, 19:38
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ja, han blev dömd för det på 1960-talet. Varför skulle det vara relevant? Gör det hans erkännanden mer trovärdiga?

Beträffande erkännandena från 835 m.fl. uthängda gubbar så tror jag att de till mycket stor del handlar om att de vill göra sig intressanta. Inte helt olikt hur människor som tänder på vanilj ibland skryter om sina errövningar för varandra.
Skillnaden är väl ändå jävligt stor. Dom som tänder på vanilj och skryter om sina erfarenheter gör det helt under helt lagliga former med samtyckande vuxna, medan avskräden som #835 skryter om att han skadat barn genom att förgripa sej sexuellt på dom tidigare och nu vill göra det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in