Citat:
Ursprungligen postat av
Svaagdricka
Varför publiceras gädda nr 705 så sent? Om nu konfrontationen skett i juli ( videon antyder i alla fall sommar pga klädsel och väder etc).
Man undrar då om scoutledaren fortsatt haft scout-uppdrag i stor vånda väntandes på publiceringen? Har han arbetat som försäljningschef och först dagen före publicering sjukskrivit sig?
För visst får de väl veta när filmen läggs ut på Dumpens hemsida?
Han gjorde hur som helst rätt i att söka professionell hjälp. Enda vägen till förlåtelse och att någon gång i framtiden komma tillbaka till någon slags gemenskap igen. Total omstart.
Är ju inte första gången de tar någon ur ”frysboxen”. Gissningsvis har frysbox-Gäddorna haft ganska tät kontakt med Dumpen post-konfra och antingen varit medgörliga och sökt vård och/eller föreligger suicidrisk. Skulle jag tro. Tror inte Dumpen nödvändigtvis publicerar snabbt om dom inte bedömer Gäddan som en högriskperson för vilken allmänheten måste varnas. Kan en uppskjuten publikation underlätta vårdförloppet, är nog Dumpen beredda att göra detta. Men alla publiceras. Därav ”frysboxen”, skulle jag tro.
Var ägde konfran rum? Malmö? Lund? Såg lite väl urbant ut för vad jag skulle förvänta mig av downtown Furulund.