2025-04-27, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Den här är lite kul. Tror inte den postats tidigare.

#600 värnar om kundnyttan på sitt företags Facebook-sida:

https://i.imgur.com/sIpssEf.jpeg

Ett par år tidigare lät det såhär:

https://i.imgur.com/uHU4VPY.jpeg

He he, greve Dracula #600 tycks vara en som inte är så noga med lagen, utan följer sin egen moraliska kompass, som pekar ständigt söderut. Han verkar föga förvånande ha dom(ar) på sig. Jag skulle våga sätta allt jag har på att det handlar om ofredande i någon form och/eller bedrägeri.
Citera
2025-04-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottFree
He he, greve Dracula #600 tycks vara en som inte är så noga med lagen, utan följer sin egen moraliska kompass, som pekar ständigt söderut. Han verkar föga förvånande ha dom(ar) på sig. Jag skulle våga sätta allt jag har på att det handlar om ofredande i någon form och/eller bedrägeri.

Hans dom handlar om precis det Hassan skriver om. Kopierar in från domen:

Gärningsbeskrivning
1.1 URKUNDSFÖRFALSKNING (5000-K1565396-20)
Gädda #600 har skrivit under anmälan om ägarbyte med X namn.
Han skapade på det sättet en falsk handling. Det hände den 31 oktober 2020 på (adress), Dorotea kommun eller på annan plats i Sverige. Gäddans åtgärd innebar att det fanns risk för att handlingen skulle uppfattas som äkta.

Hela domen för den intresserade ligger på nedan signaturlänk.
Citera
2025-04-27, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Vad jobbar han med?

Med IT, som han skrev i loggen. Han var ärlig om typ allt som beskrev honom.
Citera
2025-04-27, 08:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Graev
Hans dom handlar om precis det Hassan skriver om. Kopierar in från domen:

Gärningsbeskrivning
1.1 URKUNDSFÖRFALSKNING (5000-K1565396-20)
Gädda #600 har skrivit under anmälan om ägarbyte med X namn.
Han skapade på det sättet en falsk handling. Det hände den 31 oktober 2020 på (adress), Dorotea kommun eller på annan plats i Sverige. Gäddans åtgärd innebar att det fanns risk för att handlingen skulle uppfattas som äkta.

Hela domen för den intresserade ligger på nedan signaturlänk.

Det kunde man just tänka sig! Tack!
Senast redigerad av ScottFree 2025-04-27 kl. 08:30.
Citera
2025-04-27, 08:30
Medlem
Dumpens publiceringslogik lämnar en del i övrigt att önska. När de har publicerat högvilt som 601 finns det ingen anledning att omedelbart publicera 602, en lågpannad flåsare där det enda underhållningsvärdet är att han tappar skorna. Helt ointressant gädda. Publiceringen av 601 borde få maximal verkan innan man går vidare.
Citera
2025-04-27, 09:05
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Dumpens publiceringslogik lämnar en del i övrigt att önska. När de har publicerat högvilt som 601 finns det ingen anledning att omedelbart publicera 602, en lågpannad flåsare där det enda underhållningsvärdet är att han tappar skorna. Helt ointressant gädda. Publiceringen av 601 borde få maximal verkan innan man går vidare.
Samma med numreringen. Okej att #600 var äcklig i både mun och tryne men var han värd ett runt och fint jubileumsnummer som 600? Jag tycker inte det. Särskilt inte när man har dunderdåren #601 i pipelinen, någon som vill köra dagisbarn i arslet tills de gråter. Han borde ha fått nummer 600. Lätt att komma ihåg och en påminnelse om att visst av det som Dumpen gör trots allt är bra och fyller ett syfte. Figurer som den här sadisten ska på alla vis hängas ut så minnesvärt som möjligt och att göra nummer 600 av honom hade varit enklare att minnas än #601.

Återigen; idén med Dumpen är bra men till stora delar bortkastad pga de aktivas hejdundrande inkompetens.
Citera
2025-04-27, 09:35
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Samma med numreringen. Okej att #600 var äcklig i både mun och tryne men var han värd ett runt och fint jubileumsnummer som 600? Jag tycker inte det. Särskilt inte när man har dunderdåren #601 i pipelinen, någon som vill köra dagisbarn i arslet tills de gråter. Han borde ha fått nummer 600. Lätt att komma ihåg och en påminnelse om att visst av det som Dumpen gör trots allt är bra och fyller ett syfte. Figurer som den här sadisten ska på alla vis hängas ut så minnesvärt som möjligt och att göra nummer 600 av honom hade varit enklare att minnas än #601.

Återigen; idén med Dumpen är bra men till stora delar bortkastad pga de aktivas hejdundrande inkompetens.
Du drar synnerligen långtgående slutsatser av något så ointressant som själva numreringen. Det ska inte spela någon roll. Kanske kan vi se det som en påminnelse om att vi borde försöka minnas samtliga gäddor och inte bara det fåtal som uppnår högsta graden i helvetet. Det här är ju liksom en sån som folk kommer minnas ändå. Det behövs ingen stödbeta i form av ett jämnt och fint nummer. Robinson-gäddan kommer alltid ploppa upp i minnet med jämna mellanrum. #601 kommer alltid att förbli den vedervärdige sadisten från Veberöd.
Citera
2025-04-27, 09:55
Medlem
DannyButtermans avatar
Har sadisten #601 varit med i en artikel ”5 snabba frågor med…” på sitt företag?
Citera
2025-04-27, 10:04
Medlem
5ifty6ixs avatar
Citat:

Anledningen till att zombien blev gädda nummer 600 är givetvis för att han bokstavligt talat jobbar med att fiska gädda själv, Dumpen må ibland kännas extremt fyrkantiga med Patriks standardrepliker och sidans utformning, men när det väl kommer till kritan så har dom faktiskt känsla för nyanser.

Dock så tyckte jag att #602 kom lite onödigt fort (inte gäddan i sig, men själva artikeln), då ett riksäckel som #601 måste få all uppmärksamhet han behöver innan man kan gå vidare.

Oavsett vad så är jag extremt tacksam för senaste dagarnas fångst, och hoppas tyst för mig själv att #601 avslutar sitt liv innan sommaren.
Citera
2025-04-27, 10:49
Medlem
Någon som vet om gädda 601 är född år 1980?

Jag tror att det är ett årtal där flera gäddor sett dagens ljus.
Citera
2025-04-27, 11:04
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Jag tycker inte det. Särskilt inte när man har dunderdåren #601 i pipelinen, någon som vill köra dagisbarn i arslet tills de gråter.
Menar du att det är någon skillnad på en gädda som vill våldta dagisbarn tills de gråter och en som "bara" vill ligga med en snart femtonåring?

Låt mig då tala om för dig att det är exakt samma sak. Våldtäckt som våldtäckt. I varken lagens eller D*mpens mening är det någon skillnad. Punkt slut.

Men du kanske har skevt tändningsmönster och tycker att det är förmildrande.
Citera
2025-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Är det någon som kan skicka ett PM till mig om var #601 jobbar. Känner igen honom som bara den.
Jobbar med IT på ett stort IT-företag.
I grävgruppen även några bilder på honom i sport-sammanhang så uppgiften tidigare här i tråden om tränare kan stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in