Citat:
Ursprungligen postat av
Galejan
Samma med numreringen. Okej att #600 var äcklig i både mun och tryne men var han värd ett runt och fint jubileumsnummer som 600? Jag tycker inte det. Särskilt inte när man har dunderdåren #601 i pipelinen, någon som vill köra dagisbarn i arslet tills de gråter. Han borde ha fått nummer 600. Lätt att komma ihåg och en påminnelse om att visst av det som Dumpen gör trots allt är bra och fyller ett syfte. Figurer som den här sadisten ska på alla vis hängas ut så minnesvärt som möjligt och att göra nummer 600 av honom hade varit enklare att minnas än #601.
Återigen; idén med Dumpen är bra men till stora delar bortkastad pga de aktivas hejdundrande inkompetens.
Anledningen till att zombien blev gädda nummer 600 är givetvis för att han bokstavligt talat jobbar med att fiska gädda själv, Dumpen må ibland kännas extremt fyrkantiga med Patriks standardrepliker och sidans utformning, men när det väl kommer till kritan så har dom faktiskt känsla för nyanser.
Dock så tyckte jag att #602 kom lite onödigt fort (inte gäddan i sig, men själva artikeln), då ett riksäckel som #601 måste få all uppmärksamhet han behöver innan man kan gå vidare.
Oavsett vad så är jag extremt tacksam för senaste dagarnas fångst, och hoppas tyst för mig själv att #601 avslutar sitt liv innan sommaren.