Dubbelgäddan #590 #591
Han använder sitt riktiga nanm och det är han som addar barnet på Snap. Redan i barnets andra meddelande får han reda på att hon är 14. Han frågar om det är många snygga killar i skolan. Barnet frågar om han har tjej. Nej, det har han ej. Han tycks gilla ordet "ej". Mitt i allt kommer en random fråga om barnet har seglat. Och påståendet "Du har en kille". Så gör han ofta i chatten. Det är menat som en fråga men han uttrycker det som ett påstående.
"Jag kan var i din farfars, morfars eller pappa till dig"
Barnet frågade hur gammal han är och jag antar att han försöker säga att han är jättegammal.
Lite vardagligt prat om intressen och han säger att ingen ska få reda på att de chattar (p.g.a. ålder). Han skriver att snacka kan man. "Vet ej det med sex" Antar att han menar att de inte kan ha sex/prata om sex för att hon är för ung. Han kör det här som gäddor som är lite bakom flötet gör. Drar igång alldeles för tidigt med att fråga vad hon tycker om honom. Han undrar vad hon hade gjort om hon tyckte om honom mer än som en vän, hade hon hållit det för sig själv?
Han är medveten om att kontakten måste hållas hemlig. Särskilt om de skulle bli ihop. "Är du kär" De har knappt pratat och de enda bilderna barnet verkar ha sett är hans båt och katt. Han berättar om sin familjekonstellation. Många syskon, syskonbarn + deras barn. "De hade ej tyckt om att jag var ihop med någon yngre de tycker man ska vara ihop med någon i xx (oläsbart) ålder. Men man kan inte hjälpa om man blir kär i någon yngre eller hur"
Frågan är ju varför han har diskuterat detta med sin släkt? För de flesta är det dock nåt som goes without saying så klart. Man tycker inte att gubbar ska vara ihop med sjundeklassare men kan det kanske vara så att han har varit ute och jagat ungar förut och det därför har diskuterats?
De pratar om att hon ska resa till honom. "Är du tänd på mig" "Är du lycklig"
"Min säng
Vad vill du göra
Kan du kolla upp tider
Nu"
Lite befallande där, va? Hon säger att hon är oskuld och han frågar om hon vill vara det efter att de setts. Han skickar bild där han ser ut som en liten sköldpadda (i grodperspektivet) och barnet säger att han är söt. Barnet säger att han kanske är lite gammal för henne eller så kanske han tycker att hon är för ung.
"Kärklek är blind Ångrar du dig Det är bara ett par siffror Säger ej hur man känner sig. Man kan vara mogen när man är i din ålder"
Han frågar om hon vill ha honom som sin pojkvän. Ja. Han påminner henne om att ställa fram klockan ikväll så man kan räkna ut vilket datum de chattar. Barnet vill veta vad de ska göra när de ses, eftersom hon åker så långt. "Vi kan pussas och kela och sen kanske lite mer kan bjuda på middag".
"Är vi hop"
Ja, om han vill det. Han undrar faktiskt vad hon ska säga till sina föräldrar när hon åker till honom. En del gäddor ägnar ju inte det en tanke, men det gör faktiskt han. De kan visa sig tillsammans, om nån frågar vem hon är så kan hon vara en väns dotter. Barnet frågar om han har körkort. "Inte för bil" Barnet frågar igen hur gammal han är och han svarar 58. Mitt från ingenstans frågar han om han får smeka hennes snippa. Han är noga med att försäkra sig om att hon inte sagt till nån att hon träffat en i hans ålder.
Nu drar han till med "Älskar dig" Barnet reagerar på det. Gör han det? Då kommer ytterligare en fråga i påståendeform; "Du älskar mig".
De diskuterar praktiska detaljer och tågbyten. Han skickar bilder på sin lägenhet och den är inredd precis så som man kan tänka sig. Skärmdumparna ligger lite i oordning tror jag och vissa kommer flera gånger, han skickar hursomhelst en till selfie. Även den i grodperspektiv och sköldpaddehuvud. Barnet frågar om han vet att hon är oskuld."
"Jadå Har du åkt EU mopedbil"
Han berättar var han varit med den. Bl. a. Gekås.
Prat om tider och var de ska mötas. Barnet sitter på tåget. Konfrontation sker.