2025-03-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Då skulle det sannolikt visa sig att även gäddorna i genomsnitt är kortare än medellängd.

Det är mycket enkelt att få reda på vem en gädda är genom den info som finns i Telegramgruppen Gräv. Så att försöka använda mitt material som någon ledtråd till vem en specifik gädda är vore bara en snårig omväg. Faktum är att gäddorna snarast borde vara tacksamma för mitt bidrag, som med tanke på hur det föll ut är mer komprometterande för Dumpen än för någon enskild gädda. Vad säger t.ex. min sluttabell?

https://i.imgur.com/XeVsKyy.jpeg

Jo, tendensen är att ju mer omfattande material Dumpen publicerar vid uthängningen i form av längre chatloggar, inspelade telefonsamtal eller runkvideos, desto större är risken att gäddan vidtar en drastisk åtgärd. Om Dumpen hade nöjt sig med att publicera ett mer begränsat material hade sannolikt något självmord kunnat undvikas.
Absolut att det stämmer på gäddorna. Men som du säkert känner till så är statistik som en kvinnlig bikini. Den visar mycket men döljer det viktigaste.
Citera
2025-03-16, 13:58
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Absolut att det stämmer på gäddorna. Men som du säkert känner till så är statistik som en kvinnlig bikini. Den visar mycket men döljer det viktigaste.
Den hade jag inte hört förut. Skulle snarare säga att det är precis tvärtom. Statistiken visar det viktigaste men döljer det mesta. Sen är det väl så att alla viktiga beslut i samhället vilar på någon form av statistik.

Vad gäller längden kan man då fråga sig om de som söker små barn eller pojkar är längre än de som sökte flickor.
Citera
2025-03-16, 14:07
Bannlyst
Citat:
Den hade jag inte hört förut. Skulle snarare säga att det är precis tvärtom. Statistiken visar det viktigaste men döljer det mesta. Sen är det väl så att alla viktiga beslut i samhället vilar på någon form av statistik.

Vad gäller längden kan man då fråga sig om de som söker små barn eller pojkar är längre än de som sökte flickor.

Vad har du haft för konfidensintervall på dina gäddfördelningar?
Citera
2025-03-16, 15:32
Medlem
Är BMW gäddan borttagen?!
Citera
2025-03-16, 15:35
Avstängd
anwe8s avatar
Citat:
Beträffande kroppslängden på gäddorna. I en omfattande studie av pedofili, genomförd av psykiatrikern och forskaren Christoffer Rahm vid Karolinska Institutet, identifierades flera intressanta faktorer. En av dessa var Just kroppslängden, där pedofiler i genomsnitt var kortare än befolkningen i stort. Studien visade även att pedofiler tenderade att ha en något lägre IQ än genomsnittet samt att deras sexuella preferenser i många fall inkluderade koprofila och urofila inslag.

Bland gäddorna som dumpen har fångat upp så är HBTQ extremt överrepresenterade kontra hetero. Finns också en uppsjö studier som styrker att personer med sexuella böjelser som avviker från normen är mer benägna att förgripa sig på barn.

I en studie från 1992 i Journal of Sex and Marital Therapy: "sex researchers K. Freud and R. I. Watson found that homosexual males are three times more likely than straight men to engage in pedophilia, and that the average pedophile victimizes between 20 and 150 boys before being arrested".

En annan studie från 90-talet: "sex researchers Alan Bell and Martin Weinberg found that 25% of white homosexual men have had sex with boys sixteen years and younger".

Forskningen har blivit mkt mer PK sedan dess och de där studierna hade idag knappast sett dagens ljus.
Senast redigerad av anwe8 2025-03-16 kl. 15:37.
Citera
2025-03-16, 15:36
Medlem
Citat:

Tyvärr var det inte jag som kom på det ordspråket. Det var den amerikanske statistikern och professorn Aaron Levenstein som myntade det. Men vem vet, kanske har han fel och du rätt.
En gädda som jag ofta undrar hur det gick för är Konstapel Gädda (#186) Vara. Där tog polisen honom men vad hände sen.
https://dumpen.se/2023/01/20/konstapel-gadda-186-vara/
Citera
2025-03-16, 15:39
Avstängd
anwe8s avatar
Citat:

Har du möjlighet att publicera statistik över det kanske mest intressanta i sammanhanget i form av gäddornas sexuella läggning? En kvalificerad gissning från min sida är att HBTQ är extremt överrepresenterade kontra hetero-normativa. Rent generellt är det väl på sin höjd max 5% av befolkningen som identifierar sig som HBTQ, men på rak arm så känns det som att ration är betydligt högre hos Dumpen, från höften skulle jag säga 20% eller mer.

En annan variabel med visst underhållningsvärde är den ekonomiska statusen eller de socio-ekonomiska förhållandena, och då huruvida gäddorna är rikare eller fattigare sett till inkomst kontra gemene man.
Senast redigerad av anwe8 2025-03-16 kl. 15:45.
Citera
2025-03-16, 15:40
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Är BMW gäddan borttagen?!
Nej.

https://dumpen.se/2025/03/04/bmw-mannen-sjobo-lund-574/
Citera
2025-03-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Bland gäddorna som dumpen har fångat upp så är HBTQ extremt överrepresenterade kontra hetero. Finns också en uppsjö studier som styrker att personer med sexuella böjelser som avviker från normen är mer benägna att förgripa sig på barn.

I en studie från 1992 i Journal of Sex and Marital Therapy: "sex researchers K. Freud and R. I. Watson found that homosexual males are three times more likely than straight men to engage in pedophilia, and that the average pedophile victimizes between 20 and 150 boys before being arrested".

En annan studie från 90-talet: "sex researchers Alan Bell and Martin Weinberg found that 25% of white homosexual men have had sex with boys sixteen years and younger".

Forskningen har blivit mkt mer PK sedan dess och de där studierna hade idag knappast sett dagens ljus.
Oj, det hade jag ingen aning om! Är det verkligen sant?
Citera
2025-03-16, 16:02
Avstängd
anwe8s avatar
Citat:
Oj, det hade jag ingen aning om! Är det verkligen sant?

Flashback-oraklet (inte Delphi-oraklet) i form av Hassan kan garanterat vidimera eller säkerställa sanningshalten i mitt påstående, men det är iaf absolut min personliga bild att HBTQ är kraftigt överrepresenterade @ Dumpen.
Senast redigerad av anwe8 2025-03-16 kl. 16:07.
Citera
2025-03-16, 16:08
Medlem
Citat:
Flashback-oraklet (inte Delphi-oraklet) i form av Hassan kan garanterat vidimera eller säkerställa sanningshalten i mitt påstående, men det är iaf absolut min personliga bild att HBTQ är kraftigt överrepresenterade @ Dumpen.
Det vore verkligen intressant att få se hur det faktiskt ser ut.
Citera
2025-03-16, 17:16
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Civilstatus ett år efter publicering vore intressant. Likaså hur många gäddor som har barn, tycker spontant att ovanligt många inte verkar vara farsor, vad nu det kan bero på. Andelen som bär varselplagg vore kul kuriosa
Det vore mycket intressant att utreda förändringar i civilstatus och boendesituation. Om du ger mig ett ögonblick så kan jag åtminstone checka av andelen som flyttat vid minst ett tillfälle. Civilstatus kräver mer jobb då jag inte har noterat civilstatus vid publicering. Informationen finns där, inte minst någonstans bakåt i denna tråd, men kan ta tid att kolla upp. Detsamma gäller andelen föräldrar.

Edit: Andelen som flyttat gick jag faktiskt igenom här:
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Vad har du haft för konfidensintervall på dina gäddfördelningar?
Något oklart formulerat men om du syftar på inferensen för medelvärdet så har jag inte beräknat några konfidensintervall eller gjort några statistiska test. Hade det varit en officiell rapport hade jag förstås behövt göra det men jag valde i detta läge en deskriptiv framställning.

Citat:
Har du möjlighet att publicera statistik över det kanske mest intressanta i sammanhanget i form av gäddornas sexuella läggning? En kvalificerad gissning från min sida är att HBTQ är extremt överrepresenterade kontra hetero-normativa. Rent generellt är det väl på sin höjd max 5% av befolkningen som identifierar sig som HBTQ, men på rak arm så känns det som att ration är betydligt högre hos Dumpen, från höften skulle jag säga 20% eller mer.

En annan variabel med visst underhållningsvärde är den ekonomiska statusen eller de socio-ekonomiska förhållandena, och då huruvida gäddorna är rikare eller fattigare sett till inkomst kontra gemene man.
I avsnitt 3.4 i rapporten syns att 69 gäddor sökte pojkar och 394 sökte flickor, av de som sökte barn över 10 år. Tror jag nämner i introduktionen också att det är just 15 % som sökt pojkar. Närmare HBTQ än så kommer vi nog inte.

Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ibland tycker jag dassestorlek är befogat att diskutera.
Som när den överdrivs till bisarra mått som i fallet 555 träkuken.
Drog han allt vad han kunde utan stånd för att komma fram till den överdriven?
Med tanke på att jag kikar på användandet av ordet kuk i chatloggarna så är jag beredd att hålla med dig här. En överdriven kukfixering är ju ett beteende som gäddor med alla kukstorlekar uppvisat. Så visst är kukstorlek en relevant variabel i något avseende, men den är svår att mäta exakt. Man skulle förstås kunna göra en enkel indelning i stor, liten eller mittemellan. Så länge man är konsekvent när man sorterar kukarna i dessa kategorier kan man säkert få ut något av variabeln.

Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Hassan Von Essen, är du på är jag på - frågan är bara hur man kan gå tillväga ?
Vi kan använda den här tråden. Sen är det trist med folk som enbart tittar förbi för att håna de småkukade. Jag anar dock att mod kommer tycka att det räcker med en tråd.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-03-16 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in