Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Civilstatus ett år efter publicering vore intressant. Likaså hur många gäddor som har barn, tycker spontant att ovanligt många inte verkar vara farsor, vad nu det kan bero på. Andelen som bär varselplagg vore kul kuriosa
Det vore mycket intressant att utreda förändringar i civilstatus och boendesituation. Om du ger mig ett ögonblick så kan jag åtminstone checka av andelen som flyttat vid minst ett tillfälle. Civilstatus kräver mer jobb då jag inte har noterat civilstatus vid publicering. Informationen finns där, inte minst någonstans bakåt i denna tråd, men kan ta tid att kolla upp. Detsamma gäller andelen föräldrar.
Edit: Andelen som flyttat gick jag faktiskt igenom här:
(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citat:
Ursprungligen postat av
blompissare
Vad har du haft för konfidensintervall på dina gäddfördelningar?
Något oklart formulerat men om du syftar på inferensen för medelvärdet så har jag inte beräknat några konfidensintervall eller gjort några statistiska test. Hade det varit en officiell rapport hade jag förstås behövt göra det men jag valde i detta läge en deskriptiv framställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
anwe8
Har du möjlighet att publicera statistik över det kanske mest intressanta i sammanhanget i form av gäddornas sexuella läggning? En kvalificerad gissning från min sida är att HBTQ är extremt överrepresenterade kontra hetero-normativa. Rent generellt är det väl på sin höjd max 5% av befolkningen som identifierar sig som HBTQ, men på rak arm så känns det som att ration är betydligt högre hos Dumpen, från höften skulle jag säga 20% eller mer.
En annan variabel med visst underhållningsvärde är den ekonomiska statusen eller de socio-ekonomiska förhållandena, och då huruvida gäddorna är rikare eller fattigare sett till inkomst kontra gemene man.
I avsnitt 3.4 i rapporten syns att 69 gäddor sökte pojkar och 394 sökte flickor, av de som sökte barn över 10 år. Tror jag nämner i introduktionen också att det är just 15 % som sökt pojkar. Närmare HBTQ än så kommer vi nog inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
StigEngstrom
Ibland tycker jag dassestorlek är befogat att diskutera.
Som när den överdrivs till bisarra mått som i fallet 555 träkuken.
Drog han allt vad han kunde utan stånd för att komma fram till den överdriven?
Med tanke på att jag kikar på användandet av ordet kuk i chatloggarna så är jag beredd att hålla med dig här. En överdriven kukfixering är ju ett beteende som gäddor med alla kukstorlekar uppvisat. Så visst är kukstorlek en relevant variabel i något avseende, men den är svår att mäta exakt. Man skulle förstås kunna göra en enkel indelning i stor, liten eller mittemellan. Så länge man är konsekvent när man sorterar kukarna i dessa kategorier kan man säkert få ut något av variabeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElementarSturgeon
Hassan Von Essen, är du på är jag på - frågan är bara hur man kan gå tillväga ?
Vi kan använda den här tråden. Sen är det trist med folk som enbart tittar förbi för att håna de småkukade. Jag anar dock att mod kommer tycka att det räcker med en tråd.