2024-02-18, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Livmedikusen
Tyckte att jag läste i tråden att han (373) förekommer på Lexbase. Troligtvis är det inget allvarligare brott han har blivit dömd för, t.ex. de jag listar nedan, för då hade de beslagtagit hans vapen.
Polisen kan ju återkalla licensen om vederbörande dömds för vissa typer av brott och i övrigt anses ha ett olämpligt, hänsynslöst eller opålitligt beteende.
Det finns inga klara direktiv i vapenlagen om vilka brott som omfattas, men generellt så vet jag fall där de har dragit tillbaka licenserna vid rattfylleri, narkotikabrott, brott mot knivlagen, misshandel, dokumenterade hot, våldtäkter (även sexuellt utnyttjande eller ofredande) och självfallet vid dråp och mord. Även i övriga fall där inget reellt brott har begåtts har de tagit jaktvapen, då har det rört sig om individer som har haft kopplingar till olika typer av våldsbejakande rörelser, såsom t.ex. NMR, där polisen har ansett att det finns en risk för att gevären används i annat syfte än licensen är utfärdat för.

Det man skulle kunna göra är att ringa och tipsa polisen om att vederbörande brukar narkotika (om det nu finns belägg för det) och innehar vapenlicenser, så får polisen göra en bedömning.
Det vore kul om det kunde straffa sig mer än på ett socialt plan att ragga barn, innan en laginskränkning är på plats.

Rent spontant kan jag ju säga att jag passar mig extremt mycket för vad jag säger, skriver eller gör under mitt rätta namn, dels p.g.a. vad jag utbildar mig till, men även för att jag är rädd om mina licenser. x)

Rimligen borde Robinsongäddan (#144) ha fått sina puffror beslagtagna. Man kan i varje fall hoppas, en rätt bra konsekvens för hans beteende som gör att han inte kan ägna sig åt ett stort intresse, när han nu bor ute i obygden där det inte finns så mycket annat att pyssla med.

Tack för ditt inlägg, och helt rätt.
Vapenlicenser och dess eventuella indragning av de har enklast att göra med "lämplighet"

Därav kanske "alla" de gäddor med vapenlicens faktiskt tipsas till Polisen - detta eftersom det även kam föreligga förhöjd risk för självmord efter en uthängning, och sådant vill polis förhindra.

Mvh

#373 och andra Jaktande gäddor
Citera
2024-02-18, 15:44
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
289,
Riktiga svin de som skriver "lustiga" kommentarer på minnessidan. Tydligen känner de att det är viktigt att ge sig på de sörjande.
Troligen är det ungdomar som inte förstår bättre, men är det vuxna kan jag bara beklaga att deras uppfostran har grundligt misslyckats.

Ja, ge fan i minnessidan.
Snubben är död, han betalade det ultimata priset för sina handlingar. Att gå efter och skada de oskyldiga anhöriga är lika lodigt som att ge sig på barn.
Citera
2024-02-18, 15:52
Medlem
Hittar inte minnessidan
Citera
2024-02-18, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Detta kanske har pratats om men hur hittar man äldre napp?

https://dumpen.se/category/videos-fran-gaddfiske/ <- 373 till 365

Sen trycker man på "Next" där nere och hamnar på:

https://dumpen.se/category/videos-fran-gaddfiske/page/2/ <- 349 - 340

De tog ju flera stycken i Kalmar på några dagar men de verkar helt borta nu.

Enkelt

Öppna Google
Skriv Dumpen 123 i sökfält
Voila
Citera
2024-02-18, 16:15
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Japp så äre. Fortsätta drevet på minnessidan är ju bara helt efterblivet. Kanske växer somliga av de som skriver där upp och får ny hjärna tids nog.

Det är tragiska nollor som skrivet sådant. Människor som sitter bakom en skärm då de i det riktiga livet är fega och ynkliga. De skulle inte våga gå till begravningen och hyckla.
Citera
2024-02-18, 16:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Det är tragiska nollor som skrivet sådant. Människor som sitter bakom en skärm då de i det riktiga livet är fega och ynkliga. De skulle inte våga gå till begravningen och hyckla.
Hoppas de listar alla adresser det skrivs skit från.
Citera
2024-02-18, 16:29
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
Hittar inte minnessidan
Inte jag heller.
Skit i det, det är inte av intresse för oss, nånstans får gränsen gå.
Citera
2024-02-18, 16:46
Medlem
Skeppsvrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palikir
Fan det ser så jävla sorgligt ut. Ett tomt skal av ett familjehem. En gång i tiden spenderade han tid där med sin sambo. Tydligt att en kvinna har inrett. Jag kan tänka mig dom mysiga kvällarna dom hade i hörnsoffan framför TVn. Sen sprack det långsamt. Förmodligen pga gäddans transbeteende. Så satt han där ensam.. jobbet på ICA funkade bra, visst. Men vad fanns att komma hem till? Ett tyst hus i Norbergs förort. Ensam (och kåt) så sökte han tröst via KIK. "Jag går all-in" tänkte han, och öppnade varje konversation med "Jag gillar att klä mig i kvinnokläder". 99% svarade aldrig. Sen en dag så svarade en 14-årig tjej positivt. "Vilken jävla jackpot", måste han ha tänkt.

Efter den extremt pinsamma uthängningen var det omöjligt att leva kvar i byn. Mina damer och herrar, varsågoda att buda.

Detta va en helt klockren analys. Jag garva till lite i alla fall...i vemod
Citera
2024-02-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Kommentarerna fortfarande öppna och det börjar trilla in lite nytt. Men visst, profilbilden var hans största problem. Fantastisk lösning.

Är facebooken borta nu? Någon som hann skärmdumpa kommentarerna och bilderna och vill dela med sig kanske?
Citera
2024-02-18, 17:32
Medlem
Citat:
289,
Riktiga svin de som skriver "lustiga" kommentarer på minnessidan. Tydligen känner de att det är viktigt att ge sig på de sörjande.
Troligen är det ungdomar som inte förstår bättre, men är det vuxna kan jag bara beklaga att deras uppfostran har grundligt misslyckats.

Kan du länka minnessidan? Får bara upp dödsannonsen (som anger att Gäddan ”ryckts” ifrån oss). Ser inga kommentarer där.
Citera
2024-02-18, 17:33
Medlem
Citat:
289,

Ja fullständigt vidrigt.
Citera
2024-02-18, 17:43
Medlem
Skeppsvrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Man får lite vibbar från den norska serien Exit som gick på SVT när man ser #271. Vilken stekare ändå

Vem av dom stekarna på exit påminner dig om en den degraderade pundarn #271? Kanske Adam då när han överdosa och kräla ut från porchen.

Förstår du menar 371 men endå, 271 stämmer väll lite med, bra uppsnappat av dig 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in