2023-10-02, 12:47
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Tobias, som var lärare och tränare i Vetlanda, verkar ha kraschat fullständigt
https://dumpen.se/2022/04/06/9144/

Det gick åt helvete med frugan och familjen och ett namnbyte till Karlsson hjälpte inte. Det verkar vara trassligt med jobb och kreditvärdighet för han har senaste året varit skriven hos en äldre man med samma efternamn (sannolikt hans farsa) på Två Systrars väg i Kalmar. Nu är han ånyo adressändrad, denna gång som c/o en äldre kvinna med samma efternamn i Lyckeby. Sannolikt mamma. Skar det sig med farsgubben? Tyckte gamla pappa att Tobias får ta sig i kragen och skaffa något eget istället för att sitta hemma i åldringens vardagsrum hela dagarna som en annan Lennart Bladh?

Showen rullar vidare.
Min favoritgädda. Jag tror han fick svårt att hämta sig efter tresidors porrnovellen han skrev i chattloggen om hur han fantiserade om att få hjälpa "klassen blyga pluggo" med läxhjälp. Den hade han nog velat få hålla för sig själv ett tag till 😂
Citera
2023-10-02, 13:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Vilket ångestsamtal för MagisterK #286. Hota med att avsluta sitt liv och hela den biten.

Extra allvarligt att han själv säger sig ha arbetat med utsatta barn.
Citera
2023-10-02, 13:20
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Vilket ångestsamtal för MagisterK #286. Hota med att avsluta sitt liv och hela den biten.

Extra allvarligt att han själv säger sig ha arbetat med utsatta barn.
Det uppfattade jag det inte som att han hotade om. Jag tror han menade att livet som han känner det är över på grund av Dumpen. Och så är det ju när det på väldigt kort tid blir slut med sambon, sparken från jobbet, möte med allmänhetens avsky, eventuellt flytta till annan ort och skaffa hemlig identitet osv. Det är klart det blir en chock och ångest bortom vad de flesta av oss kan drömma om.

Han verkar dock vara ointresserad av sin egen roll i det hela, och framstår enligt mig som en präktig typ.
Citera
2023-10-02, 13:40
Medlem
palikirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det uppfattade jag det inte som att han hotade om. Jag tror han menade att livet som han känner det är över på grund av Dumpen.

Han säger 11:50 att "Jag kommer nog sätta mig i bilen och åka nånstans, och sen så finns jag inte längre."

Men sen kontrar Sara direkt med "Då ringer jag en ambulans."

Hans bluff är synad.. "Nej nej nej det vill jag inte!"

Det är tomma hot för att väcka sympati och förhoppningsvis undvika publicering. Han blir livrädd av tanken på att en ambulans med blåljus ska dyka upp. Han vill såklart inte ha någon som helst uppmärksamhet över detta.
Citera
2023-10-02, 13:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palikir
Han säger 11:50 att "Jag kommer nog sätta mig i bilen och åka nånstans, och sen så finns jag inte längre."

Det är tomma hot för att väcka sympati och förhoppningsvis undvika publicering. Han blir livrädd av tanken på att en ambulans med blåljus ska dyka upp. Han vill såklart inte ha någon som helst uppmärksamhet över detta.
Typiskt Sara att tro att en ambulans åker på hennes larm. Polisen, däremot, skulle kunna tänka sig att skicka en bil, om det finns någon "ledig" i närheten...
Citera
2023-10-02, 14:02
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palikir

Jag ser det inte som att han hotar med att köra ihjäl sig, jag ser det som att han menar att han kan kommer lämna skolan och sitt gamla liv för att aldrig någonsin få tillbaka det. Han identifierar sig så pass mycket med det han gör att han i princip betraktar sig själv som icke-existerande utan det.

Däremot kan jag skriva under på att han medvetet är tvetydig för att desperat vinna sympatipoäng och få Sara att backa på uthängningen, vilket är ett dött lopp. Han är inte direkt snabb med att förneka att han vill ta livet av sig om man säger så. Han är helt klart manipulerande av sig, och jag springer inte på något sätt till hans försvar.
Citera
2023-10-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Travsnusk.
https://dumpen.se/2023/10/01/travsnusken-napp-285-boden/

Något i chock, får knappt ut några ord, ögon stora som dasslock....
Vem är han?
Citera
2023-10-02, 14:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Svensson
Vem är han?
En kusk som travat in cirka 3,5 miljoner sedan 2019. Initialer A.H.
Citera
2023-10-02, 15:31
Medlem
Aiya-Baiyas avatar
Det har gått ut ett meddelande från rektor på nämnda skola idag där man bl.a. informerar att personen är tagen ur tjänst och att man tagit detta på största allvar gnm att koppla in HR och krisstöd etc.
Citera
2023-10-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiya-Baiya
Det har gått ut ett meddelande från rektor på nämnda skola idag där man bl.a. informerar att personen är tagen ur tjänst och att man tagit detta på största allvar gnm att koppla in HR och krisstöd etc.

Brevet var väl inte det vassaste enligt Dumpen. Rektorn vinklade väl mest på att Dumpen kontaktat honom. Jävligt mysko brev.

Dumpen borde lägga telefonsamtalet under konfrontationer. Nu missar en del besökare det sjuka samtalet.

Det om duschande småflickor är riktigt vierd.
Citera
2023-10-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Typiskt Sara att tro att en ambulans åker på hennes larm. Polisen, däremot, skulle kunna tänka sig att skicka en bil, om det finns någon "ledig" i närheten...
Ambulanser åker på självmordslarm.
Citera
2023-10-02, 16:01
Medlem
Ja det var ett mysko brev som skolan skickat ut om MagisterK.

Formulerat mycket tvetydligt. Det går att läsa som att det allvarliga som inträffat är att Dumpen kontaktat läraren, inte det läraren skrivit och gjort.

Och "Den här typen av publiceringar påverkar inte bara en person, det påverkar en hel familj, kollegor, elever och personer runt omkring."

Går det att läsa på annat sätt än som att skolan/rektorn tycker att det var fel av Dumpen att publicera? Och att de känner sympati för gäddan?

Gissar att rektorn är Etc-läsande feminist som tycker att pedofiler är någon sorts HBTQ-personer som det är synd om, och att det värsta som finns är människor och grupper som vill ha hårdare straff eller ifrågasätter myndigheter.

Kanske MagisterK får har kvar sitt jobb trots allt? Kanske befordras till idrottslärare med duschansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in