Citat:
Ursprungligen postat av
lillies
Ja, exakt!
I flera av mina kundmöten (med svenska kunder återigen) har det varit tydligt att de blir CHOCKADE över att jag har högskoleutbildning, civvie-jobb, jättebra relation till min familj osv.
Jag har fått frågor om det verkligen är jag själv som formulerat mina annonser/min mailkorrespondens osv. Det säger väldigt mycket.
Diskursen att vi alla har stora problem på ett eller annat sätt är så enormt stark. Samtidigt säger det lite sig självt att sexarbetare som inte är mer problemtyngda än befolkningen i stort går under radarn och hörs och syns inte så mycket.
Jag har exakt samma erfarenhet. Framför allt blir många chockade över att jag har en väldigt nära relation till min familj och att jag aldrig har haft ekonomiska svårigheter.
Sedan kan jag helt ärligt säga att jag har haft långa perioder av psykisk ohälsa och att jag har både ADHD och högfungerande autism, så min tillvaro har varit långt ifrån problemfri även om jag har en fungerande vardag idag. Jag brukar dock inte prata så mycket om detta med kunder, eftersom jag inte vill förstärka bilden av att en sexarbetare alltid har något problem och jag tror inte att någon kund ens har märkt av min psykiska ohälsa.
Jag har aldrig blivit ifrågasatt om det verkligen är jag som sköter all kontakt, däremot har jag blivit ifrågasatt om jag verkligen är svensk. Det har även hänt några gånger under själva träffarna. 😆