Citat:
Jag har aldrig haft så långt som en vecka, men kan tänka mig att det är påfrestande. Två dygn - 48 timmar "effektiv" tid, alltså minus pendeltåg är det längsta. Nog inget jag går med på, inte i sådana här sammanhang. Även om kunden skulle vara ok. Eller iaf så jag känner. Skulle nog få nippran.
@ Alla Sw: Hur förhåller ni er till då kunden ska prata skit om någon? Jag har redan skrivit om de kunder som ska prata skit om kvinnor och jag förväntas stå till svars för precis ALLA kvinnor och deras beteende, som kunden stört sig på. Sånt tycker jag är jättejobbigt och jag känner jag blir arg.Tänkte mer allmänt om kunden börjar prata skit om en kändis. Jag tycker det är jobbigt, undantaget om det är någon jag själv tycker illa om. Men det blir så konstigt. Annat är på vanliga arbetet, men med kund känns det bara så fel. Iaf de kunder jag inte känner närmare.
Tycker ni det också?
@ Alla Sw: Hur förhåller ni er till då kunden ska prata skit om någon? Jag har redan skrivit om de kunder som ska prata skit om kvinnor och jag förväntas stå till svars för precis ALLA kvinnor och deras beteende, som kunden stört sig på. Sånt tycker jag är jättejobbigt och jag känner jag blir arg.Tänkte mer allmänt om kunden börjar prata skit om en kändis. Jag tycker det är jobbigt, undantaget om det är någon jag själv tycker illa om. Men det blir så konstigt. Annat är på vanliga arbetet, men med kund känns det bara så fel. Iaf de kunder jag inte känner närmare.
Tycker ni det också?
Jag har varit med om det några ggr det här med kunder som snackar skit om kändiskvinnor och kvinnliga politiker på ett väldigt barnsligt sätt. De har på nåt sätt hakat upp sig på utseendet och inte vad hon gör och tycker. Väldigt fånigt och ofta är det gubbar som själva inte är så särskilt fagra. 🙈 Konstigt samtalsämne under en träff tycker jag.
Det har jag också tagit upp i tråden tror jag -- det här med att behöva stå till svars för vad andra kvinnor gör. Några ggr har det hänt att kunder på ett argt och surt sätt vill diskutera typ dejting och ffa Tinder och jag ska förklara hur det ligger till med alla kräsna tjejer på Tinder trots att jag aldrig nätdejtat i hela mitt liv. Också ett väääääldigt konstigt samtalsämne på en träff. Jaha, ok, så du kan inte träffa nån genom nätdejting så därför betalar du för mitt sällskap och här sitter vi och pratar om ditt bittra liv.😩 Osexigt!
Och så de kunder som snackar skit om sin fru/ex-fru. Urk!!!!!
Såna clowner weedas ut, det är ju inte trevliga träffar alls. Jag har inget emot att kunder diskuterar sina privata relationer med mig. Lite som Anna skrev så är man ju i mångt och mycket en samtalsterapeut som suger kuk. Många utomstående som inte fattar det! Men det där pratet och ventilerandet måste göras på ett bra sätt -- inte bittert, elakt, rantande och surt.
men ändå lite tycker jag.