2023-02-05, 15:28
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Siffrorna stämmer inte för Ryssland. Ingen seriös menar att de förlorat färre än 100 000 döda. Ingen tar en obskyr länk utan citat på allvar.
Förstår att sanningen svider när siffrorna inte stämmer överens med vad man hoppats på.
Citera
2023-02-05, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad gör du här då? Stick till vinnarsidan.

Gärna det Hellre de än dig. Jag förstår ju ryssarna. Sverige fattar jag vad landet håller på med men moraliskt är Sverige helt fel ute. Vad Sverige gör är inte att verka för fred och välstånd. Man ger istället sitt stöd till folkmordsidan.

Skeppar vapen till ett icke-natoland i krig. För att det tjänar några få otroliga pengar på.
Citera
2023-02-05, 15:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Förstår att sanningen svider när siffrorna inte stämmer överens med vad man hoppats på.

Blir en siffra sanning om man skriver "MOSSAD" efter siffran?

Ok. Jag skriver: "Igår dog det 1700 ryska soldater i Ukraina. Enligt MOSSAD."
Och, när jag ändå håller på: "Förra veckan drunknade det 3 katter i Sverige. Enligt MOSSAD."

Ok. Nu är dessa saker sanning. Tänk vad enkelt det kan vara.
Citera
2023-02-05, 15:58
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Oryx är en fakenewskonspirations-sajt.
Tillhandahåller bildbevis så knappast fake
Citera
2023-02-05, 16:02
Medlem
Snart är vi på årsdagen av detta krig och snabbt utlovade rysstrollen att nationalstaten Ukraina skulle vara ett minne blott inom ett par veckor. Nu står vi här ett solvarv senare och ryssen är fortfarande fast i östra Ukraina med 200.000 man i likkistor. Rysstrollen fyller en funktion och det är att resten av oss kan skratta gott åt dom!
Citera
2023-02-05, 16:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Gärna det Hellre de än dig. Jag förstår ju ryssarna.

Vad väntar du på då?
Citera
2023-02-05, 16:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Snart är vi på årsdagen av detta krig och snabbt utlovade rysstrollen att nationalstaten Ukraina skulle vara ett minne blott inom ett par veckor. Nu står vi här ett solvarv senare och ryssen är fortfarande fast i östra Ukraina med 200.000 man i likkistor. Rysstrollen fyller en funktion och det är att resten av oss kan skratta gott åt dom!
Vem påstod det?
Citera
2023-02-05, 16:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vem påstod det?
Många har påstått att vi kan skratta åt rysstrollen.... läs tråden.
Citera
2023-02-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ditt woke-väst med sin massinvandring och pissiga gröna ekonomi är så patetiskt kört. Sådana vinner inga krig. Kanske bäst du får in det i din skalle.

Makthavarna tex, skiter i väst. De bryr om sig själva. Så det är detta gangster-gäng som använder sig av NATO för att slåss mot Ryssland i Ukraina - ett krig NATO inie har med att göra. Men för all del, låt hetsen fortsätta. Den yttre fienden behövs ju för sådana här makthavare. Ryssland nöjer sig med att kontrollera delarna av Ukraina de vill och måste kontrollera. Sedan skiter de i resten. Rest-Ukraina får dina medmänniskor i väst finansiera istället. Ni kan få vete och sådant lite tillbaka i bästa fall men netto blir Ukraina en förlust. Det är alltför korrupt för att vara något att hålla under armarna, som Ursula Van Der Leyen vill låta EU hålla på med.

Slakta ryssar? Är det fel? De ska dö i drivor och förstår att det inte är kul. För dig.

Vi andra i väst lutar oss bakåt och njuter av det. En död ryss är en bra ryss. Du med. Tids nog kommer du förstå, och förhoppningsvis uppleva det, ditt jävla troll.
Citera
2023-02-05, 16:45
Medlem
Citat:
Gärna det Hellre de än dig. Jag förstår ju ryssarna. Sverige fattar jag vad landet håller på med men moraliskt är Sverige helt fel ute. Vad Sverige gör är inte att verka för fred och välstånd. Man ger istället sitt stöd till folkmordsidan.

Skeppar vapen till ett icke-natoland i krig. För att det tjänar några få otroliga pengar på.

Så länge vi kan massakera ryssarna så effektivt som möjligt är det bra. Ju fler ryssjävlar till avskum som dör i Ukraina desto bättre!!

De med dina åsikter vill OSS illa, du vill störta vår livsstil, vår demokrati och samhälle och du skäms inte för det. Du är en direkt fiende, en kollaboratör, en varig nagel i vårt samhälle. Värre än extrema islamister.

Njut av friheten i väst medan du kan, kommer komma förändring där sådana som du inte kommer att tollereras mer. Och vi kommer inte sympatisera med er när ni får stå för era åsikter.
Citera
2023-02-05, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Om jag säger såhär då, hur ska Ryssland förlora?

Du kan väl inte säga att Ryssland redan har förlorat, kriget pågår ju för fullt fortfarande!

Så hur och när förlorar Ryssland då?
Självklart kan man ha förlorat redan innan matchen är över.

Jag svarade på din fråga.

Svara på min.
Citera
2023-02-05, 18:05
Medlem
88g14flashplants avatar
UAF soldiers are fleeing their positions for fear of "senseless death" - Politico

The Ukrainian military is increasingly abandoning positions due to fear of "senseless death" and a lack of people and ammunition.

“Sometimes leaving positions is the only way to save personnel from a senseless death. <...> When you sit in the trenches for several days without sleep and rest, your combat value is reduced to zero, ”said the officer who escaped from Artemovsk.

The material also refers to other reasons for the terrorists to leave their positions: the speech of the soldiers of the Armed Forces of Ukraine against the decisions of the command, drunkenness and inappropriate behavior of the militants. As the interlocutor noted, the problems with discipline in the Ukrainian army are associated with the inefficiency of command and the burden on the troops.

https://t.me/DonbassDevushka/43459
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in