2023-02-04, 08:34
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Det gjorde Rolex i sin Oysterquartz ocks. Stort samlarvrde.

Ja Rolex och ngra fler premiummrken har vid ngra f tillfllen anvnt sig av qvartsverk.
Det r dock inte samma som Casio.
Citera
2023-02-04, 08:36
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ytterst tveksamt om det blir bttre priser vid import frn USA eller Japan, det tillkommer moms vid import frn dessa lnder.

"Handla p ntet frn ett land utanfr EU
Nr du bestller en vara frn ett land utanfr EU ska du alltid betala moms, precis som du gr nr du kper en vara i en butik i Sverige. Du kan ocks behva betala tull och eventuellt andra skatter och avgifter. Dessutom ska din vara tulldeklareras. Det hr gller oavsett om varan r ny eller begagnad, om den r kpt i en ntbutik eller p en ntauktion. Det gller ocks priser som du har vunnit p ntet
."

https://www.tullverket.se/privat/pan...5%20n%C3%A4tet

Du var en negativ person.
ven nr jag ftt betala tull och moms har det blivit betydligt billigare n priserna i Sverige.
Internationell garanti ingr och har faktiskt fungerat ocks.
Citera
2023-02-04, 08:42
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag r en av dom 😇
Rolex r den enda som garanterat hller fr vibrationer eller ett riktigt dligt felslag med golfklubban 👍
Nja, dom gr ju inte det dom heller faktiskt.
Citera
2023-02-04, 08:44
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Bde Omega SMP och Rollen r ju med p bde arbete och andra ventyr, klockorna ska anvndas! Men klockan som sitter mest p armen r faktiskt en Hamilton Khaki, fantastiskt fin klocka fr pengarna, det kan vara en start fr TS om mrket faller honom i smaken.
Citera
2023-02-04, 11:58
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag r en av dom 😇
Rolex r den enda som garanterat hller fr vibrationer eller ett riktigt dligt felslag med golfklubban 👍
Metallbearbetning med dylikt redskap frstr jag att en Rolex (knappt?) hller fr, men fr skerhets skull s spela bangolf istllet om du r rdd om uret.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf

Citat:
Bde Omega SMP och Rollen r ju med p bde arbete och andra ventyr, klockorna ska anvndas! Men klockan som sitter mest p armen r faktiskt en Hamilton Khaki, fantastiskt fin klocka fr pengarna, det kan vara en start fr TS om mrket faller honom i smaken.
Hamilton Khaki.
Ja det r en bra klocka till samlingen, gratulerar.
Hade en sdan till lns en period en gng i tiden o trots ihrdiga skurar o mycket skakande d jag hngde p en FN MAG, i subtropisk o fuktig hetta svl som karg o bergsmilj, s ramlade ingenting loss i klockan.
Var du tvungen att nmna den, fick ett vill ha begr nu
Citera
2023-02-04, 15:13
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Metallbearbetning med dylikt redskap frstr jag att en Rolex (knappt?) hller fr, men fr skerhets skull s spela bangolf istllet om du r rdd om uret.

Hamilton Khaki.
Ja det r en bra klocka till samlingen, gratulerar.
Hade en sdan till lns en period en gng i tiden o trots ihrdiga skurar o mycket skakande d jag hngde p en FN MAG, i subtropisk o fuktig hetta svl som karg o bergsmilj, s ramlade ingenting loss i klockan.
Var du tvungen att nmna den, fick ett vill ha begr nu
Tyvrr s gjorde Hamilton en prishjning nu i februari s den Hamilton H70515137 jag kpte i Juli frra ret fr 5500kr kostar nu 8300kr😳
Citera
2023-02-04, 15:24
Medlem
Citat:

Visst hller Rolexen fr tuffa dagliga sysslor!
Jag sgar och arbetar i skogen med mina. Och JA, klocka p vid golf rundan.

Klocka p varje dag r det som gller. I mitt fall s blir det Rolex. Mitt absolut favorit mrke.
Citera
2023-02-04, 15:30
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Visst hller Rolexen fr tuffa dagliga sysslor!
Jag sgar och arbetar i skogen med mina. Och JA, klocka p vid golf rundan.

Klocka p varje dag r det som gller. I mitt fall s blir det Rolex. Mitt absolut favorit mrke.
Sjlvklart hller den, men du skadar den vid sdana aktiviteter, vilket kommer att medfra ondiga kostnader vid servicen.
Jag hller med om att Rolex r fantastiska, men av ngon anledning, jag kan inte frklara varfr s fredrar jag Omega SMP.
Dock s fr varken Rollen eller Omegan ngon handledstid sedan jag kpte Hamilton klockan....skumt 🤔
Senast redigerad av Mr.Wolf 2023-02-04 kl. 15:35.
Citera
2023-02-04, 20:32
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Tyvrr s gjorde Hamilton en prishjning nu i februari s den Hamilton H70515137 jag kpte i Juli frra ret fr 5500kr kostar nu 8300kr😳
sch, som de sger nu fr tiden knattarna;
YOLO/lever bara en gng
Hamilton Khaki, Puerto Igazu trakterna, vrmen, solen, de halvnakna brudarna, matlukten, doften av krut bbq o marihuana varje kvll, gratis.. n nu mste jag kpa en sn du skrev om grna med dag/datum hjul i fltgrnt.
Citera
2023-02-04, 20:40
Medlem
Citat:
Sjlvklart hller den, men du skadar den vid sdana aktiviteter, vilket kommer att medfra ondiga kostnader vid servicen.
Jag hller med om att Rolex r fantastiska, men av ngon anledning, jag kan inte frklara varfr s fredrar jag Omega SMP.
Dock s fr varken Rollen eller Omegan ngon handledstid sedan jag kpte Hamilton klockan....skumt 🤔

Man gillar vad man gillar! Hamilton antagligen den klocka med best value for the money! Bara att njuta.
Citera
2023-02-04, 22:49
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
sch, som de sger nu fr tiden knattarna;
YOLO/lever bara en gng
Hamilton Khaki, Puerto Igazu trakterna, vrmen, solen, de halvnakna brudarna, matlukten, doften av krut bbq o marihuana varje kvll, gratis.. n nu mste jag kpa en sn du skrev om grna med dag/datum hjul i fltgrnt.
Gr det....och s stter du den p ett Hirsch liberty band i mrkbrunt.
Citera
2023-02-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tnker du dig att samla som en investering, eller bara fr att det r kul?

Grundlggande brukar vara att man vljer en stilinriktning.
Jag r inne p brja samla klockor som en investering,gillar samla exklusiva saker

Vilka mrken ska man satsa p?
6-80000kr vad ska man satsa p?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in