Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Jag hävdar att ESB, d.v.s elsocialbidraget, som nu kommer att betalas ut ska låsas in på personliga elkonton så att inte folk använder pengarna till helt annat än just el. Kontona får endast användas för elkostnader och inget annat.
Detta kommer garanterat annars att hända:
- Nu Hulda-Bert får vi ESB! Beställ resan till Mallorca.
Så i stort sett fungerar ett ekonomiskt ansvarslöst folk.
Jag och alla med mig som sett till att vi har låga elkostnader?
Varför i helvete ska vi behöva betala för andras el? Själv vill jag äta Svensk oxfilé och dricka mig aspackad varje dag men ekonomin tillåter bara husmanskost och måttlig mängd dryck från livsmedelsaffären.
Vem fan ska ge mig oxfiléspritbidrag?
För fem år sedan slutade jag köpa plastpåsar eftersom ryggsäcken var smidigare. Den dagen de tar bort plastskatten så ger jag mig fan på att jag tvingas vara med och betala det inkomstbortfallet med.
Näe, har inte folk råd att bo i sina överbelånade hus så kör samma princip som USA. Ut med dem.
Själv väntar jag på att bubblan ska spricka så jag kan köpa ett hus av någon överbelånad idiot som stå kvar med sina lån och elräkningar de inte hade råd med. Eftersom dessa hus blir så billiga kan jag ha pengar över till solceller som de korkade personerna inta avsatte pengar till.